Eli kun palaa tuo moottorin vikavalo ja Carly näyttää että kyseessä olisi tuo MAF anturi niin kannattaako suoraan hakea uusi vai lähteä puhdistelemaan? Vielä olisi KL varaosat auki josta saisi tarvike anturin tilalle. Vika ei tunnu vaikuttavan auton toimintaan mutta ehdin purkamaan autoa vasta 4 jälkeen kun KL menee kiinni 2. Olen viikon verran ajanut autolla tuo vika aktiivisena ja seuraavan kerran ehtisin hakea uutta anturia vasta huonolla tuurilla ensi viikonloppuna. Mitä suosittelette? Voiko tuo ongelma aiheuttaa jotain isoa pian?
MAF-anturi rikki vai likainen?
Collapse
X
-
Ainakin jos maffin johdon ottaa irti, auto käyttää ahtopainekarttoja eli ei se nyt muuta aiheuta kun vikakoodin, moottorinvikavalon ja luultavasti vetää vähän huonommin. Paljonko autolla ajettu, onko alkuperäinen maffi? Itse uusisin tuon, yleensä se on jo rikki silloin kun suoraan antaa koodia siitä.Originally posted by goju View PostEli kun palaa tuo moottorin vikavalo ja Carly näyttää että kyseessä olisi tuo MAF anturi niin kannattaako suoraan hakea uusi vai lähteä puhdistelemaan? Vielä olisi KL varaosat auki josta saisi tarvike anturin tilalle. Vika ei tunnu vaikuttavan auton toimintaan mutta ehdin purkamaan autoa vasta 4 jälkeen kun KL menee kiinni 2. Olen viikon verran ajanut autolla tuo vika aktiivisena ja seuraavan kerran ehtisin hakea uutta anturia vasta huonolla tuurilla ensi viikonloppuna. Mitä suosittelette? Voiko tuo ongelma aiheuttaa jotain isoa pian?
-
Luulisin että ei puhdistus enää tuossa vaiheessa auta kun koodia antaa, varmaksi en tiedä toki sanoa. Itse vaihtaisin uudenOriginally posted by goju View PostAuto tuotu Saksasta viime keväänä ja mittarissa on nyt 160000. Luulen kyllä että osa on alkuperäinen.
Comment
-
Mitä koodia se antaa? Oletko tarkastanut liittimen? Ainakin ISTA:sta löytyy MAF testi en tiedä löytyykö Carly:stä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Istakin mulla konella on mutta en ole ehtinyt vielä opiskeleen kovin paljoo sen käyttöö. Jos sulla on jonkun näköiset ohjeet sen maffin testaamiseen sitä kautta niin voin kokeilla vielä mitä se sanoo. Liitin oli kyllä ihan hyvässä kunnossa nopealla vilkaisulla.E61 525d -05
Comment
-
ISTA:sta se testi löytyy sieltä mistä kaikki muutkin eli huolto toiminnoista. Testaaminen on todella helppoa, kun ISTA ohjeistaa kokoajan mitä pitää tehdä. Kertoo raja-arvot ja mitatut arvot. Siitä näkee sitten MAF kunnon. Toki jos siitä on vikakoodia, niin luultavasti on MAF entinen, ellei siellä ole sitten jotain kosketushäikkää. Mukavampi vaan testata ennen osien ostamista.Originally posted by goju View PostIstakin mulla konella on mutta en ole ehtinyt vielä opiskeleen kovin paljoo sen käyttöö. Jos sulla on jonkun näköiset ohjeet sen maffin testaamiseen sitä kautta niin voin kokeilla vielä mitä se sanoo. Liitin oli kyllä ihan hyvässä kunnossa nopealla vilkaisulla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Sieltä pitäisi nollata maf:n oppimisarvot. Jos tuo ei auta niin saahan sen maffin pois ohjelmastakin.Originally posted by goju View PostJoo o. Uus maffi vaihdettu ja 2 päivää oli ongelma pois. Nyt taas sanoo increased emissions ja vikavalo päällä. Mitähän tässä pitäis nyt tehdä?Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
Comment