Auto 530xd 2008 PCI. Muutama päivä sitten tuli laitettua uusi akku, kun oli aika herkkä antamaan discharge herjaa. Paikalle meni Exide 95Ah agm ja koodaus 90Ah agm mukaan ja akun vaihto kerrottu Carlyllä. Aiemmin kiinni oli noin 140 tkm ajettu orggisakku 90 Ah agm. Nyt noin 250 tkm mittarissa.
Nyt uteliaisuutta seurannut latausjännitteitä Carlyn kautta. Tuo näyttää aika hyvin samaa kuin mittaisi konetilan navoista. Välillä ajossa jännite pitkiä aikoja noin 13V pinnassa. Kun tulee hidastusta, niin usein silloin hyppää lataamaan 14,8...14,9V. Välillä muutenkin. Auto sinänsä toimii hyvin ja ei herjaa discharge tms. Onko tämä normaalia ylenpalttisen älykästä latausta vai onko siellä tulossa myös laturi/lataussäädin/IBS-kaapeli tiensä päähän?
E
Nyt uteliaisuutta seurannut latausjännitteitä Carlyn kautta. Tuo näyttää aika hyvin samaa kuin mittaisi konetilan navoista. Välillä ajossa jännite pitkiä aikoja noin 13V pinnassa. Kun tulee hidastusta, niin usein silloin hyppää lataamaan 14,8...14,9V. Välillä muutenkin. Auto sinänsä toimii hyvin ja ei herjaa discharge tms. Onko tämä normaalia ylenpalttisen älykästä latausta vai onko siellä tulossa myös laturi/lataussäädin/IBS-kaapeli tiensä päähän?
E
Comment