Originally posted by Tatu S.
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ei käynnistynyt
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by samel View PostEilen virrat päälle, starttaus ja auto meni aivan pimeäksi. Yrittin startata mutta ei tapahtunut mitään.
Kaapeleilla saatiin vaivalloisesti käyntiin.
Muutaman minuutin ajon jälkeen meni ajossa taas ihan pimeäksi, mutta heräsi samantien uudelleen.
Tunnin ajon aikana neljä kertaa näyttö pimeäksi, joka hetken päästä heräsi.
Olisiko akku mennyt, auto herjannut säännöllisesti "high rate of battery dischargea".
Mutta miten se silloin ajon aikana voi mennä pimeäksi?
Huollosa kävi pari päivää sitten ja tuo vikailmoitus tulisi siitä"jännitteen valvonta yksiköstä".
Jännite mitattuna konehuoneesta oli 12.1V ja pienen latauksen jälkeen kun sain käyntiin niin 14.1V.
Auto 530da, 2005, farmari.
Tarkistin auton alta sen johdon ja ei siinä minkäänlaista hapettumista havainnut.
Auto oli viikonlopun älylatauksessa ja toimi kauppareissun ja tänä aamuna töihin ihan normaalisti.
Taidan hommata siihen nyt ensin uuden akun vai olisiko muita ideoita?530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Postkatsoitko sen muovikuoren alle myös?
Aika hankalassa paikassa tuo auton alla, vai tarkoitatko takakontin puolella?
Takakontista olisin myös katsonut, mutta en äkkiseltään keksinyt miten ne kaasujousivälipohjat ym. paneelit sieltä irti lähtee?530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostSiinähän oli sellainen valkoinen muovikuori, sen alle en kyllä katsonut.
Aika hankalassa paikassa tuo auton alla, vai tarkoitatko takakontin puolella?
Takakontista olisin myös katsonut, mutta en äkkiseltään keksinyt miten ne kaasujousivälipohjat ym. paneelit sieltä irti lähtee?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTuolla edellisellä sivulla jo kirjoittelin,että sinne vaan auton alle tutkimaan se liitos. Jos kuitenkin epäilet huonoa akkua,niin käy jossain akkuliikkeessä teettämässä sille kuormitus koe. Hionokuntoinen akku latautuu todella hitaasti ja yleensä ei enää täyteen varaukseen. Vaikka huonossa akussa olisikin hetekellisesti täydet jännitteet,niin se voi silti kuormitus testissä "kuolla" aivan täysin.530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Omasta autosta selvisi tänään sen verran, että kun apuvirtaa annettiin ensin apuvirtaliitännästä konehuoneesta niin auto lähti käymään (vaikkakin sähköt sekosivat samalla hetkellisesti). Suoraan akulle apuvirtaa annettaessa auto ei lähtenyt käymään. Aika ilmeistä siis että vika on kaapelissa ja seuraavaksi auto menossa nosturille.e60 530d M57N2, -05
Ex:
e36 320i M50B20, -92
e36 320i M52B20, -93
Comment
-
-
Akkuliikkeessä käyty ja akku kuulemma yllättävän hyvässä kunnossa. (akun merkki oli Euroglobe)
Seurattiin vielä vajaa puoli tuntia pihtimittarilla kuormitusta ja ne oli lopussa 0.1-0.2A.
Auto ei mennyt nukkumaan, ei jaksettu odotella pitempään. Kotona seurasin niin auto nukahti (vaihdekepin vieressä oleva valo sammui) aika tarkalleen tunnin kuluttua.
Mittasin illemmalla jännitteen startatessa ja putosi hetkellisesti 10.8v:iin ja nousi sitten 14.1-14.2V:iin.
Pitäisikö latausjännitteen olla suurempi, varsinkin kun startatessa taas herjasi akun purkautumisesta?530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostAkkuliikkeessä käyty ja akku kuulemma yllättävän hyvässä kunnossa. (akun merkki oli Euroglobe)
Seurattiin vielä vajaa puoli tuntia pihtimittarilla kuormitusta ja ne oli lopussa 0.1-0.2A.
Auto ei mennyt nukkumaan, ei jaksettu odotella pitempään. Kotona seurasin niin auto nukahti (vaihdekepin vieressä oleva valo sammui) aika tarkalleen tunnin kuluttua.
Mittasin illemmalla jännitteen startatessa ja putosi hetkellisesti 10.8v:iin ja nousi sitten 14.1-14.2V:iin.
Pitäisikö latausjännitteen olla suurempi, varsinkin kun startatessa taas herjasi akun purkautumisesta?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostTuota eilen HTK12:n kanssa tutkittiin, niin siltähän se vaikuttaa, että joku virtaa syö.
Tästä ollut täälläkin puhetta, mutta mitä on vaihdettu/korjattu että auto menee nukkumaan, eikä jää kuluttamaan virtaa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVääränlainen akku oli ainakin tässä koodattuna (normi kun paikallaan on AGM) akun vaihtoa ei myöskään oltu kerrottu autolle (koodailin AGM ja ilmoitin vaihdon). Joku softapäivityskin ilmeisesti mennyt perseelleen kun programming abort oli muistaakseni MULF:lla, DPF vikakoodia kohonneista paineista ja vastapaineet hieman koholla (koodin nollausta ja pakkopolttoa niin poltti kyllä nätisti ja vastapaineet tipahti). Tuota virtapuolta ei tarkemmin siinä ehtinyt alkaa tutkimaan, mutta lepotilassa oli virtaa kuluttanut liikaa ja tästä oli koodia. Histogrammi on myös tainnut vetästä maksimi ajat liialle virrankulutukselle, eli joku siellä jää kuluttamaan auton nukkuessa virtaa.
Piuha tai sulake irti tuosta niin menisikö sitten?530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostVoisiko tuo MULF:in perseelleenmennyt päivitys aiheuttaa virrankulutusta, jos se ei vaikka tajua mennä nukumaan?
Piuha tai sulake irti tuosta niin menisikö sitten?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment