Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnistynyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Tatu S. View Post
    Auto hinataan alkuviikosta korjaamolle, ekana katsotaan tuo liitoskohta auton alta. Toisena vikakohtana itse olen miettinyt voisiko johtua viallisesta dme:stä...? Nyt jätin seisomaan ilman akkua viikonlopun yli, päivitän tilannetta tänne myöhemmin viikolla.
    Ei se jännite tippuisi viallisella DME:llä. Niin pitkään kun konehuoneen niistä apuvirtapistokkeista ei löydy kunnon jännitettä, vika on johdoissa välillä akku-konehuone tai akku on rikki. Sitten kun startatessa löytyy kunnon jännite konehuoneesta, sitten vasta kannattaa alkaa pohtimaan muita vaihtoehtoja.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • samel
      Bimmer Rookie
      • Apr 2017
      • 34
      • savo

      #17
      Originally posted by samel View Post
      Eilen virrat päälle, starttaus ja auto meni aivan pimeäksi. Yrittin startata mutta ei tapahtunut mitään.
      Kaapeleilla saatiin vaivalloisesti käyntiin.
      Muutaman minuutin ajon jälkeen meni ajossa taas ihan pimeäksi, mutta heräsi samantien uudelleen.
      Tunnin ajon aikana neljä kertaa näyttö pimeäksi, joka hetken päästä heräsi.
      Olisiko akku mennyt, auto herjannut säännöllisesti "high rate of battery dischargea".
      Mutta miten se silloin ajon aikana voi mennä pimeäksi?
      Huollosa kävi pari päivää sitten ja tuo vikailmoitus tulisi siitä"jännitteen valvonta yksiköstä".
      Jännite mitattuna konehuoneesta oli 12.1V ja pienen latauksen jälkeen kun sain käyntiin niin 14.1V.

      Auto 530da, 2005, farmari.

      Tarkistin auton alta sen johdon ja ei siinä minkäänlaista hapettumista havainnut.
      Auto oli viikonlopun älylatauksessa ja toimi kauppareissun ja tänä aamuna töihin ihan normaalisti.
      Taidan hommata siihen nyt ensin uuden akun vai olisiko muita ideoita?
      530da, e61, 2005.

      Comment

      • ptikkala
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1571

        #18
        katsoitko sen muovikuoren alle myös?

        Comment

        • samel
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 34
          • savo

          #19
          Originally posted by ptikkala View Post
          katsoitko sen muovikuoren alle myös?
          Siinähän oli sellainen valkoinen muovikuori, sen alle en kyllä katsonut.
          Aika hankalassa paikassa tuo auton alla, vai tarkoitatko takakontin puolella?
          Takakontista olisin myös katsonut, mutta en äkkiseltään keksinyt miten ne kaasujousivälipohjat ym. paneelit sieltä irti lähtee?
          530da, e61, 2005.

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            #20
            Originally posted by samel View Post
            Siinähän oli sellainen valkoinen muovikuori, sen alle en kyllä katsonut.
            Aika hankalassa paikassa tuo auton alla, vai tarkoitatko takakontin puolella?
            Takakontista olisin myös katsonut, mutta en äkkiseltään keksinyt miten ne kaasujousivälipohjat ym. paneelit sieltä irti lähtee?
            Tuolla edellisellä sivulla jo kirjoittelin,että sinne vaan auton alle tutkimaan se liitos. Jos kuitenkin epäilet huonoa akkua,niin käy jossain akkuliikkeessä teettämässä sille kuormitus koe. Hionokuntoinen akku latautuu todella hitaasti ja yleensä ei enää täyteen varaukseen. Vaikka huonossa akussa olisikin hetekellisesti täydet jännitteet,niin se voi silti kuormitus testissä "kuolla" aivan täysin.

            Comment

            • samel
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 34
              • savo

              #21
              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Tuolla edellisellä sivulla jo kirjoittelin,että sinne vaan auton alle tutkimaan se liitos. Jos kuitenkin epäilet huonoa akkua,niin käy jossain akkuliikkeessä teettämässä sille kuormitus koe. Hionokuntoinen akku latautuu todella hitaasti ja yleensä ei enää täyteen varaukseen. Vaikka huonossa akussa olisikin hetekellisesti täydet jännitteet,niin se voi silti kuormitus testissä "kuolla" aivan täysin.
              Akkuliikkeeseen kohta menossa...
              530da, e61, 2005.

              Comment

              • Tatu S.
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 77
                • Lahti/Sastamala

                #22
                Omasta autosta selvisi tänään sen verran, että kun apuvirtaa annettiin ensin apuvirtaliitännästä konehuoneesta niin auto lähti käymään (vaikkakin sähköt sekosivat samalla hetkellisesti). Suoraan akulle apuvirtaa annettaessa auto ei lähtenyt käymään. Aika ilmeistä siis että vika on kaapelissa ja seuraavaksi auto menossa nosturille.
                e60 530d M57N2, -05
                Ex:
                e36 320i M50B20, -92
                e36 320i M52B20, -93

                Comment

                • samel
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2017
                  • 34
                  • savo

                  #23
                  Akkuliikkeessä käyty ja akku kuulemma yllättävän hyvässä kunnossa. (akun merkki oli Euroglobe)
                  Seurattiin vielä vajaa puoli tuntia pihtimittarilla kuormitusta ja ne oli lopussa 0.1-0.2A.
                  Auto ei mennyt nukkumaan, ei jaksettu odotella pitempään. Kotona seurasin niin auto nukahti (vaihdekepin vieressä oleva valo sammui) aika tarkalleen tunnin kuluttua.
                  Mittasin illemmalla jännitteen startatessa ja putosi hetkellisesti 10.8v:iin ja nousi sitten 14.1-14.2V:iin.
                  Pitäisikö latausjännitteen olla suurempi, varsinkin kun startatessa taas herjasi akun purkautumisesta?
                  530da, e61, 2005.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by samel View Post
                    Akkuliikkeessä käyty ja akku kuulemma yllättävän hyvässä kunnossa. (akun merkki oli Euroglobe)
                    Seurattiin vielä vajaa puoli tuntia pihtimittarilla kuormitusta ja ne oli lopussa 0.1-0.2A.
                    Auto ei mennyt nukkumaan, ei jaksettu odotella pitempään. Kotona seurasin niin auto nukahti (vaihdekepin vieressä oleva valo sammui) aika tarkalleen tunnin kuluttua.
                    Mittasin illemmalla jännitteen startatessa ja putosi hetkellisesti 10.8v:iin ja nousi sitten 14.1-14.2V:iin.
                    Pitäisikö latausjännitteen olla suurempi, varsinkin kun startatessa taas herjasi akun purkautumisesta?
                    Nukahtamisessa ei pitäisi tuntia kestää. Eli joku jää kuluttamaan akkua.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • samel
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2017
                      • 34
                      • savo

                      #25
                      Tuota eilen HTK12:n kanssa tutkittiin, niin siltähän se vaikuttaa, että joku virtaa syö.
                      Tästä ollut täälläkin puhetta, mutta mitä on vaihdettu/korjattu että auto menee nukkumaan, eikä jää kuluttamaan virtaa?
                      530da, e61, 2005.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by samel View Post
                        Tuota eilen HTK12:n kanssa tutkittiin, niin siltähän se vaikuttaa, että joku virtaa syö.
                        Tästä ollut täälläkin puhetta, mutta mitä on vaihdettu/korjattu että auto menee nukkumaan, eikä jää kuluttamaan virtaa?
                        Vääränlainen akku oli ainakin tässä koodattuna (normi kun paikallaan on AGM) akun vaihtoa ei myöskään oltu kerrottu autolle (koodailin AGM ja ilmoitin vaihdon). Joku softapäivityskin ilmeisesti mennyt perseelleen kun programming abort oli muistaakseni MULF:lla, DPF vikakoodia kohonneista paineista ja vastapaineet hieman koholla (koodin nollausta ja pakkopolttoa niin poltti kyllä nätisti ja vastapaineet tipahti). Tuota virtapuolta ei tarkemmin siinä ehtinyt alkaa tutkimaan, mutta lepotilassa oli virtaa kuluttanut liikaa ja tästä oli koodia. Histogrammi on myös tainnut vetästä maksimi ajat liialle virrankulutukselle, eli joku siellä jää kuluttamaan auton nukkuessa virtaa.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • samel
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2017
                          • 34
                          • savo

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Vääränlainen akku oli ainakin tässä koodattuna (normi kun paikallaan on AGM) akun vaihtoa ei myöskään oltu kerrottu autolle (koodailin AGM ja ilmoitin vaihdon). Joku softapäivityskin ilmeisesti mennyt perseelleen kun programming abort oli muistaakseni MULF:lla, DPF vikakoodia kohonneista paineista ja vastapaineet hieman koholla (koodin nollausta ja pakkopolttoa niin poltti kyllä nätisti ja vastapaineet tipahti). Tuota virtapuolta ei tarkemmin siinä ehtinyt alkaa tutkimaan, mutta lepotilassa oli virtaa kuluttanut liikaa ja tästä oli koodia. Histogrammi on myös tainnut vetästä maksimi ajat liialle virrankulutukselle, eli joku siellä jää kuluttamaan auton nukkuessa virtaa.
                          Voisiko tuo MULF:in perseelleenmennyt päivitys aiheuttaa virrankulutusta, jos se ei vaikka tajua mennä nukumaan?
                          Piuha tai sulake irti tuosta niin menisikö sitten?
                          530da, e61, 2005.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by samel View Post
                            Voisiko tuo MULF:in perseelleenmennyt päivitys aiheuttaa virrankulutusta, jos se ei vaikka tajua mennä nukumaan?
                            Piuha tai sulake irti tuosta niin menisikö sitten?
                            Kannattaa kokeilla ottaa piuha irti ja katsoa auttaako.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎