memebuy23buy

Bmw e61 lci 530da idrive jumi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwe61lci
    Bimmer Rookie
    • Oct 2017
    • 102
    • Kokkola

    Bmw e61 lci 530da idrive jumi

    Mikähän mahtaa olla vikana kun käynnistyksen jälkeen idrive on välillä jumissa?

    Virrat pois ja uudelleen käynnistys niin kaikki toimii. Voiko huono akku tehdä tuota, autossa tehdas weba kaukosäätimineen jne.

    Kun on jumissa, niin näyttö tulee päälle, mutta mitään ei tapahdu napeista. Ainoastaan ratin napeista pystyi radion kanavia/äänenvoimakkuutta vaihtamaan. Auto on -08 jossa uudempi nappisysteemi. Itse näyttö on vielä vanhempaa mallia. Autossa professional navi sekä panorama.

    Kiitos avusta!
  • ekaBMW
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2010
    • 457
    • Oulu

    #2
    Samaa tekee minullakin. Olen olettanut että johtuisi siitä kun ottaa bluetooth yhteyttä puhelimeen ja puhelinnumerot päivitetään. Napit alkaa jonkin ajan päästä toimimaan.
    Tuonhan voisi ehkä testata poistamalla bluetooth linkityksen tai disabloimalla bluetoothin kokonaan.

    Jos puhelu päällä menee autoon ja käynnistää auton, toimii puhelu jonkin aikaa yksisuuntaisesti. Minä en kuule mutta toiseen suuntaan ääni kulkee. Tämän huomaa myös siitä että radio ei mykisty. Sitten kun radio mykistyy niin tietää että nyt toimii molempiin suuntiin.
    Tämän vuoksi joutuu huuteleen "en kuule nyt sinua mutta odota puolisen minuuttia niin alkaa kuulumaan". Yleensä sanon tuon jo ennen kuin käynnistän auton.

    En sitten tiedä onko tuo vika vai ominaisuus.
    F11 530d xDrive 09/16
    Ex E60 530d xDrive A 10/08
    Ex E60 520dA 09/08 liisari
    Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
    Ex Opel Kadett 1.6 -89

    Comment

    • bmwe61lci
      Bimmer Rookie
      • Oct 2017
      • 102
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by ekaBMW View Post
      Samaa tekee minullakin. Olen olettanut että johtuisi siitä kun ottaa bluetooth yhteyttä puhelimeen ja puhelinnumerot päivitetään. Napit alkaa jonkin ajan päästä toimimaan.
      Tuonhan voisi ehkä testata poistamalla bluetooth linkityksen tai disabloimalla bluetoothin kokonaan.

      Jos puhelu päällä menee autoon ja käynnistää auton, toimii puhelu jonkin aikaa yksisuuntaisesti. Minä en kuule mutta toiseen suuntaan ääni kulkee. Tämän huomaa myös siitä että radio ei mykisty. Sitten kun radio mykistyy niin tietää että nyt toimii molempiin suuntiin.
      Tämän vuoksi joutuu huuteleen "en kuule nyt sinua mutta odota puolisen minuuttia niin alkaa kuulumaan". Yleensä sanon tuon jo ennen kuin käynnistän auton.

      En sitten tiedä onko tuo vika vai ominaisuus.

      Ahaa, tosiaan bluetooh autossa päällä, mutta puhelimessa se ei ole ollut aina päällä kun vika ilmenee. Itse mietin tekeekö usb tikku tuon, kun latailee sieltä kappaleita. Myös aux:sissa on johto kytkettynä autoon. Tosiaan pitää tänään vielä testata meneekö jumiin kun webastoa ei ole käytetty.

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        #4
        Itsellä alkoi samoilla oireilla ja meni pikkuhiljaa pahemmaksi ja pahemmaksi, lopulta boottilooppiin eikö käynnistynyt enää ollenkaan, n. vuoden ensioireista oli täysin käyttökelvoton. Eli rikki se on menossa.

        Nimim. Böntillä onnistuu korjaus edullisesti ja takuun kera.

        edit: idriven saat bootattua painamalla molempien asemien ejectit ja volumesäätimen (muten) pohjaan. Tolla tokenee ilman, että tarvii koko autoa käynnistää uudelleen.

        Ja tietty saattaahan se sulla kestää vaikka kuinka kauan, itsellä vaan lopulta särkyi koko laite.
        Last edited by Benighted; 29-10-2017, 07:59.
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • buksin-1
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 4592
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Yleensä tuo BT Mulf2 High on luotettavammasta päästä. Oletko tarkistanut, onko esim. takakontin pohjalla vettä?
          Multa löytyy toimiva laite, jos haluat testata.
          Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
          Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
          SISUSTAT modaukset

          Comment

          • ekaBMW
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 457
            • Oulu

            #6
            Originally posted by Benighted View Post
            Itsellä alkoi samoilla oireilla ja meni pikkuhiljaa pahemmaksi ja pahemmaksi, lopulta boottilooppiin eikö käynnistynyt enää ollenkaan, n. vuoden ensioireista oli täysin käyttökelvoton. Eli rikki se on menossa.
            Mun tapauksessa "vuosi" on kestänyt 5 vuotta eikä tilanne ole muuttunut mihinkään.

            Edit: Puhelinkin on vaihtunut eri käyttikseen ja silti sama toiminnallisuus.
            Last edited by ekaBMW; 29-10-2017, 14:15.
            F11 530d xDrive 09/16
            Ex E60 530d xDrive A 10/08
            Ex E60 520dA 09/08 liisari
            Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
            Ex Opel Kadett 1.6 -89

            Comment

            • ekaBMW
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 457
              • Oulu

              #7
              Originally posted by bmwe61lci View Post
              Ahaa, tosiaan bluetooh autossa päällä, mutta puhelimessa se ei ole ollut aina päällä kun vika ilmenee
              Kyllä se auto joka kerta sitä linkitettyä puhelinta hetken etsii riippumatta siitä onko puhelimessa bluetooth päällä vai ei.
              Last edited by ekaBMW; 29-10-2017, 14:16.
              F11 530d xDrive 09/16
              Ex E60 530d xDrive A 10/08
              Ex E60 520dA 09/08 liisari
              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
              Ex Opel Kadett 1.6 -89

              Comment

              • Benighted
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2015
                • 281
                • Klaukkala

                #8
                Originally posted by ekaBMW View Post
                Mun tapauksessa "vuosi" on kestänyt 5 vuotta eikä tilanne ole muuttunut mihinkään.

                Edit: Puhelinkin on vaihtunut eri käyttikseen ja silti sama toiminnallisuus.
                Joo, mä kommentoinkin tuohon ensimmäiseen postaukseen, jossa oireet ihan 100% samanlaiset kun itsellä. Mulla tolla ei ollut mitään tekemistä BT:n kanssa. Toki jos aloittajalla tuo on BT-ongelma, niin voi unohtaa mun kirjottelut.

                Mulla ei koskaan alkaneet napit toimimaan muuta kuin buuttamalla iDrive - alkuun tää oli satunnaista, myöhemmin joka käynnistyksellä sama keissi. Lisäksi jossainvaiheessa myös etupaneelin hipausnapit alkoi sekoamaan ja lopetti lopulta toimintansa.
                Last edited by Benighted; 29-10-2017, 17:45.
                F11 530xdA M-Sport 2014
                Ex. E39 530iA Touring 2001
                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                Comment

                • JaniLap
                  BTCF Member
                  • Sep 2012
                  • 2821
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Benighted View Post
                  Mulla ei koskaan alkaneet napit toimimaan muuta kuin buuttamalla iDrive - alkuun tää oli satunnaista, myöhemmin joka käynnistyksellä sama keissi. Lisäksi jossainvaiheessa myös etupaneelin hipausnapit alkoi sekoamaan ja lopetti lopulta toimintansa.
                  Selvisikö mikä sieltä iDrive:sta hajosi ja kuinka se korjattiin? Tämä voisi olla jälkipolville hyödyllinen tieto, jos painivat samanlaisen pulman parissa.

                  Kovalevyjä noista ei ole tainnut usein hajota, mikä olisi yksinkertainen korjata, jos on tullut tehneeksi varmuuskopion alkuperäisestä?
                  IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                  BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                  Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                  Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                  Tampere

                  Comment

                  • bmwe61lci
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2017
                    • 102
                    • Kokkola

                    #10
                    Originally posted by buksin-1 View Post
                    Yleensä tuo BT Mulf2 High on luotettavammasta päästä. Oletko tarkistanut, onko esim. takakontin pohjalla vettä?
                    Multa löytyy toimiva laite, jos haluat testata.

                    Takakonttia en ole vielä tarkistanut. Testailin hieman eilen, idrive ei mene näköjään jumiin bluetoothin/puhelimen takia.

                    Laitoin webaston päälle kaukosäätimestä ja n.20-30 min jälkeen autoon virrat päälle. Siinä hetken ihmettelyä, penkkien säätöä jne. Sitten mittaristoon ilmestyi akun symboli, tämän jälkeen käynnistin auton. Startti pyöri hyvin, joten akussa ilmeisesti oli virtaa. Idrive oli taas mennyt jumiin, mutta alkoi itsestään toimia n.5min kuluttua!

                    Comment

                    • Benighted
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2015
                      • 281
                      • Klaukkala

                      #11
                      Originally posted by JaniLap View Post
                      Selvisikö mikä sieltä iDrive:sta hajosi ja kuinka se korjattiin? Tämä voisi olla jälkipolville hyödyllinen tieto, jos painivat samanlaisen pulman parissa.

                      Kovalevyjä noista ei ole tainnut usein hajota, mikä olisi yksinkertainen korjata, jos on tullut tehneeksi varmuuskopion alkuperäisestä?
                      Enpä sitä sen tarkemmin kysynyt, olisko jotain komponentteja vaihdeltu tai kolvailtu uusiksi. Böntti tuon osannee kertoa tarkemmin ja tosiaan Tampereen seuduille majailevia suosittelemaan ottamaan häneen yhteyttä - homma sujui aika vikkelään ja edelleen muutama kuukausi perästä toimii täydellisesti.

                      Mulla siis LCI CCC ja 2008 loppuvuoden auto. Ihan viimeisiä CCC-vehkeitä näissä, on vielä sillä uudemmalla kontrollerilla. Ei siis kovalevyllinen malli, vaan CD+DVD.
                      F11 530xdA M-Sport 2014
                      Ex. E39 530iA Touring 2001
                      Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                      Comment

                      • bmwe61lci
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2017
                        • 102
                        • Kokkola

                        #12
                        Edelleen jumit jatkuu, auto on menossa huomenna käyttöautoon öljynvaihtoon. Pyysin tutkimaan idrive vikakoodit tuon jumin takia. Tekevät myös samalla akkutestin, mutta voiko heikohko akku saada idrive:ä jumiin?

                        Ehdottivat käyttöautosta, että päivitetään idrive:n ohjelmisto. Tämä päivitys kuulemma voi kestää 5h koska lataa tietoa bmw palvelimelta. Veloittaisivat tuosta päivityksestä n.150e.

                        No saavat tarkistaa ensin koodit ja akun yms. Katsotaan sitten sen jälkeen miten jatketaan. Ostin auton viikko sitten liikkeestä. Saas nähdä pääseekö vääntämään kättä korjauskulujen osalta. Varsinkin jos pitää koko idrive uusia, taitaa maksaa 1000e+asennus uusi alkuperäinen.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10946
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by bmwe61lci View Post
                          Edelleen jumit jatkuu, auto on menossa huomenna käyttöautoon öljynvaihtoon. Pyysin tutkimaan idrive vikakoodit tuon jumin takia. Tekevät myös samalla akkutestin, mutta voiko heikohko akku saada idrive:ä jumiin?

                          Ehdottivat käyttöautosta, että päivitetään idrive:n ohjelmisto. Tämä päivitys kuulemma voi kestää 5h koska lataa tietoa bmw palvelimelta. Veloittaisivat tuosta päivityksestä n.150e.

                          No saavat tarkistaa ensin koodit ja akun yms. Katsotaan sitten sen jälkeen miten jatketaan. Ostin auton viikko sitten liikkeestä. Saas nähdä pääseekö vääntämään kättä korjauskulujen osalta. Varsinkin jos pitää koko idrive uusia, taitaa maksaa 1000e+asennus uusi alkuperäinen.
                          Tuskin päivityksellä tulee kuntoon. Eiköhän se I-drive nyt vaan ole rikki. Samalla tosin päivittyy auton kaikki softat. I-drive jos jumahtaa tuossa päivityksen aikana, niin ainakaan merkkiliike ei sitä enää henkiin saa. Näitä I-drive on mahdollsita korjata. Käytettyjä I-driveä saa alle puolella tuosta. Näitä ei toki merkkiliike suostu asentamaan, mutta joku foorumilainen kyllä voi hoitaa koodaukset kuntoon. Kannattaa siis selvittää miten myyjä suostuu osallistumaan kuluihin ennen päätöksiä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2857
                            • Tampere

                            #14
                            Joo pätkivää CCC:tä kun alkaa flässäämään niin eipä tartte enää sitten jatkossa huolia pätkimisestä, kuollut laite ei nimittäin pätki.
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • bmwe61lci
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2017
                              • 102
                              • Kokkola

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Tuskin päivityksellä tulee kuntoon. Eiköhän se I-drive nyt vaan ole rikki. Samalla tosin päivittyy auton kaikki softat. I-drive jos jumahtaa tuossa päivityksen aikana, niin ainakaan merkkiliike ei sitä enää henkiin saa. Näitä I-drive on mahdollsita korjata. Käytettyjä I-driveä saa alle puolella tuosta. Näitä ei toki merkkiliike suostu asentamaan, mutta joku foorumilainen kyllä voi hoitaa koodaukset kuntoon. Kannattaa siis selvittää miten myyjä suostuu osallistumaan kuluihin ennen päätöksiä.
                              Jos tuo ajoittainen jumiutuminen olisi tullut vaikka vuoden päästä, niin antaisin asian olla ja katsoisin kauanko se lopulta kestää. Eipä tullut, vaan tuli hetimiten oston jälkeen. Luulisi, että jos vaihtoon menee koko idrive, niin myyjäliike osallistuisi kustannuksiin. "Mieluusti" maksaisin itse vaikka puolet kuluista, jos saisin uuden idriven 2v takuulla:think

                              Comment

                              Working...
                              X