Jos tuo ajoittainen jumiutuminen olisi tullut vaikka vuoden päästä, niin antaisin asian olla ja katsoisin kauanko se lopulta kestää. Eipä tullut, vaan tuli hetimiten oston jälkeen. Luulisi, että jos vaihtoon menee koko idrive, niin myyjäliike osallistuisi kustannuksiin. "Mieluusti" maksaisin itse vaikka puolet kuluista, jos saisin uuden idriven 2v takuulla:think
Vuoden päästä olisi turha ollut myyjältä kysellä mitään, jos ei erillista lisätakuuta ole. 6kk virhevastuu myyjällä. Kannattaa kysyä marmorilta hinta CCC:n vaihdolle. Lienee ~1k€, sitten kysymään myyjältä mitä tehdään. Toki sen softapäivityksen voi halutessaan kokeilla, mutta kun se CCC on rikki, niin ei se millään softapäivityksellä korjaannu. Toki voihan sitä asian nähdä niinkin, että toivottavasti jumittaa kesken päivityksen, niin menee sitten vaihtoon. CCC viat ei ole mitenkään harvinaisia.
Paha sanoa, sanokaa viisaammat. Eli -08 lci professional navi, uudempi systeemi siinä mielessä, että enemmän nappeja siinä idriven rullan ympärillä. Itse näyttö on vielä vanhempaa sarjaa. Katsoin tuota autoa ostaessa, että eräässä -09 valmistuneessa e61 oli myös näyttö päivittynyt uudempaan.
Auto oli tänään käyttöautossa, vikakoodeista oli selvinnyt, että joku ohjainlaite kaataa systeemin. Voi kuulemma oli se navi tai jokin muu 10:nestä ohjainlaitteesta. Neuvottiin tulemaan sitten vikakoodin lukuun uudestaan, kun jumi on päällä. Eivät olleet saaneet siellä menemään sitä jumiin. Ottavat sitten yksitellen ohjainlaitteita irti, jotta vian pystyisi rajaamaan!
Paha sanoa, sanokaa viisaammat. Eli -08 lci professional navi, uudempi systeemi siinä mielessä, että enemmän nappeja siinä idriven rullan ympärillä. Itse näyttö on vielä vanhempaa sarjaa.
Gen. 2 CCC-yksikkö siinä todennäköisesti on. Mikä on auton valmistuskuukausi?
CIC-yksikköä on asennettu jo eurooppalaisiin loppuvuoden 2008 yksilöihin, mutta 2009 Euro-mallit ovat lähtökohtaisesti kaikki CIC-yksiköllä.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Paha sanoa, sanokaa viisaammat. Eli -08 lci professional navi, uudempi systeemi siinä mielessä, että enemmän nappeja siinä idriven rullan ympärillä. Itse näyttö on vielä vanhempaa sarjaa. Katsoin tuota autoa ostaessa, että eräässä -09 valmistuneessa e61 oli myös näyttö päivittynyt uudempaan.
Auto oli tänään käyttöautossa, vikakoodeista oli selvinnyt, että joku ohjainlaite kaataa systeemin. Voi kuulemma oli se navi tai jokin muu 10:nestä ohjainlaitteesta. Neuvottiin tulemaan sitten vikakoodin lukuun uudestaan, kun jumi on päällä. Eivät olleet saaneet siellä menemään sitä jumiin. Ottavat sitten yksitellen ohjainlaitteita irti, jotta vian pystyisi rajaamaan!
Kuulostaako järkevältä?
Kiitos avusta!
Jos laitteessa on kaksi optista levy paikkaa, niin silloin on CCC. Oletin autossa olevan CCC kun tuolla aiemmin sanoit LCI CCC.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Many people are confused as to what kind of navigation unit is in their BMW. This page will help identify whether or not one has a BMW CCC or a BMW CIC navigation unit. BMW CCC Navigation: Maps are easily upgradeable by swapping out the Navigation DVD and letting the car power down completely from
Tuolta vastaus löytyikin, eli minulla tuo kuvan ylempi näyttö. Aiemmin kirjoitin nähneeni, e61 uudemmalla näytöllä ja se näköjään on juurikin se cic.
Many people are confused as to what kind of navigation unit is in their BMW. This page will help identify whether or not one has a BMW CCC or a BMW CIC navigation unit. BMW CCC Navigation: Maps are easily upgradeable by swapping out the Navigation DVD and letting the car power down completely from
Tuolta vastaus löytyikin, eli minulla tuo kuvan ylempi näyttö. Aiemmin kirjoitin nähneeni, e61 uudemmalla näytöllä ja se näköjään on juurikin se cic.
Turha näitä on pahoitella, ei kukaan ole seppä syntyessään. Mitä enemmän näistä oppii, niin sitä enemmän huomaa vielä opittavaa olevan..
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Dodii nyt kun tiedetään, että autossa paikallaan se ccc, niin miten tämä nyt oli?
Laitoin tuon aiemmin kirjoittamani viestin tuohon, eli nyt vaan odotellaan josko joku päivä jumi jää päälle?
Eli käyttöauton mekaanikon selvitys on ihan järkevä? Vai onko?
Jos mitään kerta pysty tekemään, niin tämä on ihan ok. Eipä se ajoittainen jumiutuminen nyt niin kamalaa ole.
Dodii nyt kun tiedetään, että autossa paikallaan se ccc, niin miten tämä nyt oli?
Laitoin tuon aiemmin kirjoittamani viestin tuohon, eli nyt vaan odotellaan josko joku päivä jumi jää päälle?
Eli käyttöauton mekaanikon selvitys on ihan järkevä? Vai onko?
Jos mitään kerta pysty tekemään, niin tämä on ihan ok. Eipä se ajoittainen jumiutuminen nyt niin kamalaa ole.
Kuulustaa kyllä melko erikoiselta selitykseltä. Jos siellä nyt joku muu väylässä oleva ohjainlaite jumittaisi tuota, niin miksi se aiheuttaisi vain CCC jumimista? CCC kun juuri tyypillisesti alkaa noin hajoamaan, niin aika kaukaa haetulta kuulostaa tuo selitys. Olettaen, että siellä menee väylä jumiin, niin kyllä siellä muutakin ongelmaa on kuin pelkästään CCC jumi. Tiedätkö mitä vikakoodeja siellä oli?
e39 540iA E85
Kuulustaa kyllä melko erikoiselta selitykseltä. Jos siellä nyt joku muu väylässä oleva ohjainlaite jumittaisi tuota, niin miksi se aiheuttaisi vain CCC jumimista? CCC kun juuri tyypillisesti alkaa noin hajoamaan, niin aika kaukaa haetulta kuulostaa tuo selitys. Olettaen, että siellä menee väylä jumiin, niin kyllä siellä muutakin ongelmaa on kuin pelkästään CCC jumi. Tiedätkö mitä vikakoodeja siellä oli?
Huomenna haen auton, ainakin oli puhetta vikakoodien tulostuksesta! Huomenna selviää.
Kyllähän MOST-väylässä oleva pätkivä ohjainlaite nimenomaan aihettaa CCC:n pätkimistä ja ohjainrullan hetkellistä tippumista pois pelistä. MOST-väylän liitin jostain purkista irti ja kokeilemaan loppuuko jumiminen. Vikakoodien luvulla nämä ongelmat eivät selviä.
Facelift-laitteen ajoittainen käynnistymättömyys on myös tyyppiongelma, tämän korjaus onnistuu vaikkapa meikäläisen toimesta.
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Kyllähän MOST-väylässä oleva pätkivä ohjainlaite nimenomaan aihettaa CCC:n pätkimistä ja ohjainrullan hetkellistä tippumista pois pelistä. MOST-väylän liitin jostain purkista irti ja kokeilemaan loppuuko jumiminen. Vikakoodien luvulla nämä ongelmat eivät selviä.
Facelift-laitteen ajoittainen käynnistymättömyys on myös tyyppiongelma, tämän korjaus onnistuu vaikkapa meikäläisen toimesta.
Hankalaksi tämän vian paikallistaminen menee, koska ccc näyttö menee jumiin päivittäin, muttei jokaisella käynnityskerralla.
Haen tosiaan auton muutaman tunnin päästä, pitää sitten kysellä lisää.
Hankalaksi tämän vian paikallistaminen menee, koska ccc näyttö menee jumiin päivittäin, muttei jokaisella käynnityskerralla.
Haen tosiaan auton muutaman tunnin päästä, pitää sitten kysellä lisää.
Nää jutut on kyllä tosi pitkälle samoja kun mulla, autokin aika lailla viikolleen saman ikäinen. Mulla vaihettiin aluksi akku ja nuo sekoilut loppui vähäksi aikaa, sen jälkeen parin kuukauden päästä koko CCC lakkasi käynnistymästä. En itse asiassa ihan 100% varma ole, olivatko samaa vai eri ongelmaa.
Itse suosittelisin, että tsekkautat ton jollain kuka oikeasti tuntee nuo vehkeet kuin omat taskunsa. Toki jos ei itse tarvi maksella, niin eri juttu - siltikin noilla pajoilla ei kyllä välttämättä riitä osaaminen näissä asioissa ja aikaa kuluu arvailuun. Jos itse maksat niin halvempi ajaa vaikka Tampereelle Böntin hoiviin
Nää jutut on kyllä tosi pitkälle samoja kun mulla, autokin aika lailla viikolleen saman ikäinen. Mulla vaihettiin aluksi akku ja nuo sekoilut loppui vähäksi aikaa, sen jälkeen parin kuukauden päästä koko CCC lakkasi käynnistymästä. En itse asiassa ihan 100% varma ole, olivatko samaa vai eri ongelmaa.
Itse suosittelisin, että tsekkautat ton jollain kuka oikeasti tuntee nuo vehkeet kuin omat taskunsa. Toki jos ei itse tarvi maksella, niin eri juttu - siltikin noilla pajoilla ei kyllä välttämättä riitä osaaminen näissä asioissa ja aikaa kuluu arvailuun. Jos itse maksat niin halvempi ajaa vaikka Tampereelle Böntin hoiviin
No osaatko yhtään sanoa mitä tuolle ccc:lle tehtiin? Entä paljonko tuo korjaus maksoi? Oliko muutamia satasia? Itsellä hieman hankala tilanne, kun auto juuri liikkeestä ostettu ja olisi ehkä liikkeen suunnilta mahdollista saada osa vian hinnasta takaisin. Tämä perustuu täysin omaan mutuiluun ja 6kk kuluttajansuojaan. Voi toki olla, että maksan itse koko roskan.
Autoa käyttöauton vikakoodin lukuun vietäessä, myyjä sanoi, että voivat vaikka tulostaa minulle vikakoodit. No eivät tietenkään tulostaneet, olivat nollanneet vikakoodit. Työtilaukselle olivat juuri siitä väylästä (MOST) satuilleet ja kuinka ei oikein pysty vielä tässä vaiheessa vikaa selvittää. Tai ilmeisesti pystyy, mutta maksaa niin paljon minulle.
Ehkäpä jos sitä kyllästyy tuohon tilttaavaan näyttöön, niin ajan vaikka toholammille ja jos vaikka buksin osaisi auttaa?
Huomasin muuten tänään, että eipä lähtenytkään takalasin lämmitin sulattamaan jäistä lasia. Taas yksi sähkövika lisää, takaluukussa kaikki valot vielä toimii. Liekö tuosta johtosarjakin jo reistailevan.
Comment