Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw e61 6hp26 ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lappi E61
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 7
    • Rovaniemi

    Bmw e61 6hp26 ongelmaa

    Autona on bmw e61 530d 05vm 6hp26 laatikolla

    Elikkä laatikko jurraa/yrittää rajusti liikkeele kun laittaa D tai R päälle. Dllä kiekat pomppaa vähän ajan päästä normaaliin mut Rllä jyrrää vaikka koko päivän

    Olen käyttänyt venttiilipenkin irti ja purkanut sen ja tarkastanut kaikki karat mut missään ei näkynyt mitään kulumaa ja samal laitoin uudet tiivisteet ja turbiinilukon solenoidin mut tämä toimenpide ei vaikuttanut mitään eli onko turbiini sitten sökö? Laatikko toimii muuten täydellisesti eli ei hypi kiekka mittari yms.

    Tuossa vielä video pätkä toiminnasta
  • Esal
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2009
    • 1344
    • Lempäälä

    #2
    Ei se turbiinista voi johtua, menisi päinvastoin eli kierrokset vaan nousee eikä vetoja.

    Siellähän on joku mekaanisesti jumissa, on kuin yrittäisi käsijarru päällä lähteä. Parkkilukko päällä? onko se mekaaninen vai sähköinen tässä? Liikkuuko auto jos tönää tuossa tilanteessa?
    *** E53 X5 3.0d 2005 ***

    Comment

    • Lappi E61
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 7
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Esal View Post
      Ei se turbiinista voi johtua, menisi päinvastoin eli kierrokset vaan nousee eikä vetoja.

      Siellähän on joku mekaanisesti jumissa, on kuin yrittäisi käsijarru päällä lähteä. Parkkilukko päällä? onko se mekaaninen vai sähköinen tässä? Liikkuuko auto jos tönää tuossa tilanteessa?

      Siis auto liikkuu ihan normaalisti mutta kun paikallaan on D päällä niin pitää seisoa jarrun päällä ettei auto liiku ja jos löysää jarrun niin auto liikkuu aika lujasti eteenpäin vaikka ei paina kaasua ja vika tuli aivan yhtäkkiä ja ennen vian ilmenemistä vaihtoi kakkosen pari kertaa nykäsemällä ja sit kun pysähty niin alkoi jyrrään ja nyt jyrrännyt jo kuukauden päivät eikä vika muutu mihinkään

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Jos ei anna mitään vikakoodia, niin se on mekaaninen ongelma.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • Lappi E61
          Newbiemmer
          • Mar 2017
          • 7
          • Rovaniemi

          #5
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Jos ei anna mitään vikakoodia, niin se on mekaaninen ongelma.

          Niinhän se tuntuis olevan ja en ainakaan bosch testerillä mitään koodeja saa näkyville ja jarruvalokatkaisijaakin kokeilin toisesta autosta jos ei ois saanut tietoa että jarru pohjassa mutta turhaan.

          Comment

          • Esal
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1344
            • Lempäälä

            #6
            Originally posted by Lappi E61 View Post
            Siis auto liikkuu ihan normaalisti mutta kun paikallaan on D päällä niin pitää seisoa jarrun päällä ettei auto liiku ja jos löysää jarrun niin auto liikkuu aika lujasti eteenpäin vaikka ei paina kaasua ja vika tuli aivan yhtäkkiä ja ennen vian ilmenemistä vaihtoi kakkosen pari kertaa nykäsemällä ja sit kun pysähty niin alkoi jyrrään ja nyt jyrrännyt jo kuukauden päivät eikä vika muutu mihinkään
            Käsitin ihan väärin tuon ongelman...

            Ok, jos se auto rynnii voimakkaammin kun normaalisti eteenpäin, pakkohan siellä on turbiinilukon olla osittain kiinni, koska itse turbiini mikä siirtää voiman öljyn kautta ei tyhjäkäynnillä kyllä voi mitenkään saada mistään lisäpotkua.
            *** E53 X5 3.0d 2005 ***

            Comment

            • RRR77
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2016
              • 232
              • Tuusula

              #7
              Mikä ohjaa turbiinin lukkiintumista? Kun sen käytös on näköjään erilaista D ja R kesken?
              535d F07
              120d M-Sport F20

              Comment

              • Lappi E61
                Newbiemmer
                • Mar 2017
                • 7
                • Rovaniemi

                #8
                No minustakin alkanut tuntuun että ei se vika voi oikeen muualla olla kun venttiilipenkissä:think
                Taidan joku päivä käyttää venttiilipenkin levällään vielä kerran

                Comment

                • RRR77
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2016
                  • 232
                  • Tuusula

                  #9
                  Selkiskö?
                  535d F07
                  120d M-Sport F20

                  Comment

                  • Lappi E61
                    Newbiemmer
                    • Mar 2017
                    • 7
                    • Rovaniemi

                    #10
                    Originally posted by RRR77 View Post
                    Selkiskö?


                    Noo nyt käytin toistamiseen venttiilipenkin levällään eikä sieltä löytynyt mitään kulumaa ja solenoidit toimii. Sitten purin itse laatikon osiin mut ei sielläkään mitään vikaa näy olevan. Eli pitääkö se vaan kokeilla vaihtaa turbiini

                    Comment

                    • Lappi E61
                      Newbiemmer
                      • Mar 2017
                      • 7
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Oisko jollakin tietoa voiko vaihteiston ohjainboksia kokeilla toisesta autosta vai onko niissä ajonesto? Kun alkanut mietityttään että antaako boksi väärää tietoa turbiini lukolle ja siitä syystä jyrräis

                      Comment

                      • Shatter
                        BTCF Member
                        • Mar 2013
                        • 919
                        • Oulu

                        #12
                        Purkin vaihto vaatii ainakin runkonumeron muutoksen ja uudelleenkoodauksen.
                        Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

                        BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
                        Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
                        MB W108 250S '67
                        MZ RT 125/3 '62

                        Comment

                        • Lappi E61
                          Newbiemmer
                          • Mar 2017
                          • 7
                          • Rovaniemi

                          #13
                          Noniin taas bmw toimii niinkun pitää. Turbiini kävi korjauksessa ja siellähän se vika olikin

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎