Terve,
Potilaana pre-lci E60 525dA, 251tkm ajettu. Noin 1kk sitten syttyi valomerkki, että jäähdytysneste olisi vähissä, laitoin vettä tilalle noin 0,5l ja nyt pari-kolme viikkoa sitten 0,25l lisää. Tänään viikko edellisestä lisäyksestä oli taas vettä kadonnut, mutta ei paljoa. Lisäksi kun kattelin säiliön pohjaan, näytti siltä että pohjalla olisi ruostetta?
Olisi muutama kysymys liittyen aiheeseen:
1. Kannattaako huolestua valkosesta tahnasta? (Kertyy säiliön korkkiin)
2. Miten kannattaisi vaihtaa nesteet putsaten? (Ei varmaan koskaan vaihdettu ja olisiko hyvä vaihtaa esim. valuttaen 20l vettä järjestelmän läpi?)
3. Mitkä ovat tässä mallissa tyypillisimmät vuotokohdat? (Selvää vuotokohtaa ei ole näkyvissä)
Moottorin lämmöt ovat 92-95 välillä, 93-94 lähes aina.
Kiitos jälleen vastauksistanne!
PS. EGR tulpattu ja ohjelmoitu pois käytöstä.
Potilaana pre-lci E60 525dA, 251tkm ajettu. Noin 1kk sitten syttyi valomerkki, että jäähdytysneste olisi vähissä, laitoin vettä tilalle noin 0,5l ja nyt pari-kolme viikkoa sitten 0,25l lisää. Tänään viikko edellisestä lisäyksestä oli taas vettä kadonnut, mutta ei paljoa. Lisäksi kun kattelin säiliön pohjaan, näytti siltä että pohjalla olisi ruostetta?
Olisi muutama kysymys liittyen aiheeseen:
1. Kannattaako huolestua valkosesta tahnasta? (Kertyy säiliön korkkiin)
2. Miten kannattaisi vaihtaa nesteet putsaten? (Ei varmaan koskaan vaihdettu ja olisiko hyvä vaihtaa esim. valuttaen 20l vettä järjestelmän läpi?)
3. Mitkä ovat tässä mallissa tyypillisimmät vuotokohdat? (Selvää vuotokohtaa ei ole näkyvissä)
Moottorin lämmöt ovat 92-95 välillä, 93-94 lähes aina.
Kiitos jälleen vastauksistanne!

PS. EGR tulpattu ja ohjelmoitu pois käytöstä.
Comment