Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/61 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musscle
    Bimmer Rookie
    • Mar 2011
    • 115
    • Turku

    Katsurilla tuli hylsy käsijarrun heikkoudesta vm. 2006 e60 autoon.
    Laitoin pari kuuukautta sitten uudet palat ja asennusarjan.
    Myöskin levyt ovat alle vuoden vanhat.


    Silti ei ole tehoa, ja on säädetty kengät kiinni rullasta pultin reiästä.
    Kahva ottaa luonnollisen oloisesti kiinni, mutta pitoa kovin huonosti.


    Olen koittanut naittaa paloja rumpuun jarruttelemalla kunnolla liikkeestä. Lämmetessään alkavat ottaa vähän paremmin kiinni, mutta taas kylmänä huono pito



    Mikä eteen?

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10014
      • KVLA

      Minkä merkkiset käsijarrukengät asensit? Jotkut "tarvikesellaiset" voi olla niin kovaa tavaraa kitkapinnaltaan,että toimii juuri noin. Jotkut taas on niin pehmeää,että pitää hyvin,mutta kulahtaa nopeasti.

      Comment

      • makkis
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 5152
        • Kouvola, Savisto

        Originally posted by pablo View Post
        On mulla ainakin -06 ikäsessä säätö. Olikohan siinä joku 5 asentoa. Tarkkaan en muista,kun ei ole tullu paljo räplättyä, mut ennen johtosarjan parsimista sen löysin i-drivesta.

        -Anssi
        Hmm, CCC on juuri käynyt korjauksessa, pitäisiköhän koodata se uudestaan läpi.
        Tosin HKL moduulissa on vikaa, joten voi sekin vaikuttaa.
        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10949
          • Joensuu

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Minkä merkkiset käsijarrukengät asensit? Jotkut "tarvikesellaiset" voi olla niin kovaa tavaraa kitkapinnaltaan,että toimii juuri noin. Jotkut taas on niin pehmeää,että pitää hyvin,mutta kulahtaa nopeasti.
          +1 itse epäilen kanssa käsijarrukenkien olevan huonolaatuiset.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9147
            • Oulu

            Originally posted by musscle View Post
            Katsurilla tuli hylsy käsijarrun heikkoudesta vm. 2006 e60 autoon.
            Laitoin pari kuuukautta sitten uudet palat ja asennusarjan.
            Myöskin levyt ovat alle vuoden vanhat.

            Silti ei ole tehoa, ja on säädetty kengät kiinni rullasta pultin reiästä.
            Kahva ottaa luonnollisen oloisesti kiinni, mutta pitoa kovin huonosti.

            Olen koittanut naittaa paloja rumpuun jarruttelemalla kunnolla liikkeestä. Lämmetessään alkavat ottaa vähän paremmin kiinni, mutta taas kylmänä huono pito

            Mikä eteen?
            Laitoitko sen vaijerin automaattisäädön ensin lepotilaan ennen rummun rullan säätöä?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • musscle
              Bimmer Rookie
              • Mar 2011
              • 115
              • Turku

              Jarrukengät on brembot.
              Kun rempan tein en muista olinko jo vapauttanut käsijarrukahvassa olevan lukon vai en, kun ruuvasin paloja lähemmäs rumpua. Voiko sillä olla vaikutusta?

              Pitäisikä palat ruuvata uudestaan kiinni?

              Pienestä vauhdista kun vetää niin tuntuu että toinen puoli perästä niiaa enemmän. Eli jostain syystä siellä on jo jarrutehoeroakin..

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9147
                • Oulu

                Originally posted by musscle View Post
                Kun rempan tein en muista olinko jo vapauttanut käsijarrukahvassa olevan lukon vai en, kun ruuvasin paloja lähemmäs rumpua. Voiko sillä olla vaikutusta?
                Tokihan se vaikuttaa säätöön.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by musscle View Post
                  Jarrukengät on brembot.
                  Kun rempan tein en muista olinko jo vapauttanut käsijarrukahvassa olevan lukon vai en, kun ruuvasin paloja lähemmäs rumpua. Voiko sillä olla vaikutusta?

                  Pitäisikä palat ruuvata uudestaan kiinni?

                  Pienestä vauhdista kun vetää niin tuntuu että toinen puoli perästä niiaa enemmän. Eli jostain syystä siellä on jo jarrutehoeroakin..
                  Jarrutehoero voi karkeasi itse arvioida kun pienessä vauhdissa hiekkatiellä vedät käsijarrukahvasta hitaasti vauhdissa. Järki sitten mukana, ettei auto päädy lepikkoon. Sitten pysäyttää auton ja käy katsomassa missä vaiheessa kumpikin rengas alkoi jarruttamaan. Eihän kädet olleet öljyiset tms. kun laitoit kengät, ettei niiden pinnassa ole öljyä?
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • musscle
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 115
                    • Turku

                    Säädin käsijarrut uusiksi siten että vapautin lukituksen säädön jälkeen. Hyvä tuli. Hämmentävää että käsijarrutuntuma on silti ihan identtinen kuin ennenkin mutta nyt on jarrutehoa vähän paremmin ja perä niiaa tasaisesti jarruttessa liikkeestä.

                    Comment

                    • manfre
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2018
                      • 47
                      • Tampere

                      Saakohan jostain ostettua lämmönvaihtimen pelkkää termariosaa? Tilasin saksata lämmönvaihtimen mutta toisin kuin kuvassa tuli pelkkä syyläriosa ilman termaria. Pitänee laittaa tuo menemään takaisin jos sellaista ei löydy.

                      Ihme että edes myydään erikseen tota syyläriosaa.
                      f10 525d 2010

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1197
                        • Tyrnävä

                        Onko muuta vaihtoehtoa kuin laatikkoremontti, kun 525ia N52B25 -05 nakkaa sopivan mäkisessä maastossa jatkuvalla syötöllä ratasvaloa ruutuun? Viime talvena tuli kaksi kertaa kunnon pakkasilla kylmillä öljyillä valo 5-6 vaihteen vaihdon yhdeydessä liiasta luistosta. Kesä meni ilman ongelmia ja vaihdatin laatikon öljyt suodattimeen huuhtelemalla. Tässä yhteydessä myös adaptiot nollattiin. Kohta tämän jälkeen huomasin sopivasti kuormittaessa nelosvaihteella (kiihdyttäessä) kunnon nykäyksen isommalle vaihtaessa, kun vaihde ei mennytkään silmään, vaan pienempi. Tästä ei tullut vikavaloa eikä koodia jäänyt muistiin. Nyt kotikulmilta kauemmas mennessä mäkien lisääntyessä tosiaan jokaisessa vähänkään isommassa ylämäessä piti joko ottaa cruise pois ja himmailla vauhtia pois mäkeä noustessa, tai latoa ennen mäkeä pari-kolme pykälää pienempi vaihde, jotta voima riittää nousuun ilman pienemmän vaihteen hakemista. Heti jos laatikko haki pienempää kuormituksen alla niin bling - ratas ruutuun ja jokin pieni vaihde pakotuksella jäi silmään. Tämän jälkeen piti pysähtyä, käyttää virrat pois ja matka jatkui.

                        Automaattilaatikoista mitään tietämättä, mutta täältä lukemani perusteella matka-ajon kierroslukumittarin neulan heittely juoruaa myös laatikon oireista, mitä tuo auto siis myös tekee. Ei paljoa, kai, jotain 100-200 rpm.

                        Autolla on ajettu 104t Japanin kilometriä ja päälle 12t omaa ajoa. Voiko polttoaineen muutos etanoliksi millään aiheuttaa mitään harmia tähän ongelmaan? Muutos tapahtui tässä syksyn aikana, mutta mielestäni tuo mainitsemani nelosen nykäys oli ilmennyt jo aiemmin. Tällä tarkoitan sitä, että alakierroksille tuli selvästi lisää jerkkua viinalla - toisaalta eikö laatikon pitäisi sopeutua tällaisiin muutoksiin, esim. softatut dieselit.
                        Last edited by huupi; 17-11-2018, 23:08.
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • Raser
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2018
                          • 59
                          • Fi

                          2007 E61 523 LCI
                          Jahas, elikkäs samat ongelmat jatkuu. Tyhjäkäynti epätasaista ja välillä lykkää auton ns. Limb modeen. Kun sammutti ja käynnisti uudestaan niin pelitti aina jonkin aikaa.
                          Nyt moottorin häiriövalo syttyy melkein heti kun auto on käynyt vähän aikaa. Ja tyhjäkäynnillä kierrokset vaeltaa. Ja moottori "tutisee".
                          Tälläistä koodia pukkaa:

                          30C3 Öljynpainetunnistin
                          -Katkonainen

                          2B05 Typpioksidianturi, lämpö
                          -katkonainen

                          2AAF Polttoainepumppu, uskottavuus
                          -Katkonainen

                          Sitten oli vielä P0304, sylinteri neljä sytytyshäiriö

                          ennen kuin koodit nollattiin löytyi sytytyshäiriötä vähän jokapuolelta. Eli tälläisiä koodeja, 29D0, 29D1, 29CD, 29CC, 29CE
                          Ja 2A2C Sekoituksen säätö. Mutta nämä kun nollattiin pois niin eivät tulleet enää takaisin.


                          Ideoita?
                          Last edited by Raser; 17-11-2018, 22:23.

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Tonni täynnä. Uusi topikki avattu: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=381905
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎