M57 outo ääni/tikitys tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juhnukka
    BTCF Member
    • Mar 2014
    • 613
    • Lohja

    #16
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Eikö täällä joskus ollut puhetta että joku oli vaihtanut öljynsuodatinjalan (!?) Ja vika oli sillä loppunut?

    Tästä haluan kuulla lisää, koska mielestäni ääni tulee läheltä imusarjaa juuri tuolta öljynsuodatin/lämminvaihtimen läheltä :think
    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 613
      • Lohja

      #17
      Originally posted by 325E View Post


      Tuossa ääni mitä tuo osa alkaa pitämään hajotessaan ja mielestäni kuulostaa enemmän sorsapilliltä kuin naputukselta :think
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • _j00na_
        BTCF Member
        • Sep 2013
        • 130
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Juhnukka View Post
        Tästä haluan kuulla lisää, koska mielestäni ääni tulee läheltä imusarjaa juuri tuolta öljynsuodatin/lämminvaihtimen läheltä :think
        Tästä itsekkin haluaisin lisää kuulla:think

        Edelleen juuri samanlaista naputusta sillointällöin täälläkin kun aloittajan videossa. Erikoinen piirre on tosiaan kylmän ilman vaikutus ja jotenkin tuntuu että pidemmän matkan kun ajaa niin ei naputtele niinkään , siksi veikkaillut tuota alipainepumppua mutta hauska olisi tähän ääneen saada vastaus/korjaus.
        Bemarit:

        -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
        - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

        - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


        Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
        -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Eikö täällä joskus ollut puhetta että joku oli vaihtanut öljynsuodatinjalan (!?) Ja vika oli sillä loppunut?
          Eli nakutus tulisi takaiskuventtiilistä suodattimen alapuolella :think

          Comment

          • Juspa
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 1256
            • Pori

            #20
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Eli nakutus tulisi takaiskuventtiilistä suodattimen alapuolella :think
            Eipä se oikeastaan mistään muusta voi tuossa jalassa tulla.. Toinen on mitä mietin (kun juuri vaihdon öljyt ja suodattimen OE -laatu), että jotenkin öljyn virtauksesta tai sen häiriintymisestä suodattimessa tulisi. No vaihdetaan tuo painekytkin, oli 26€ niin ei tipu korkealta. Tosin se pitää vaihtaa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun sieltä muuten saattaa tulla öljyä turhan paljon näpeille..
            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

            Ex.
            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
            E90 320d -05 Schwartz 2
            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
            E36 352i -91 Diamantschwartz

            Comment

            • _j00na_
              BTCF Member
              • Sep 2013
              • 130
              • Seinäjoki

              #21
              Originally posted by Juspa View Post
              Eipä se oikeastaan mistään muusta voi tuossa jalassa tulla.. Toinen on mitä mietin (kun juuri vaihdon öljyt ja suodattimen OE -laatu), että jotenkin öljyn virtauksesta tai sen häiriintymisestä suodattimessa tulisi. No vaihdetaan tuo painekytkin, oli 26€ niin ei tipu korkealta. Tosin se pitää vaihtaa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun sieltä muuten saattaa tulla öljyä turhan paljon näpeille..
              Kulkeeko tuo osa virallisestikkin ”painekytkin” nimellä ja onkohan millainen homma vaihtaa? Täytyy itsekkin vaihdella seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
              Bemarit:

              -E61 535d M-sport LCI -07 Tiefseeblau Metallic
              - ½ E34 ///M5 touring -92 Diamantschwarz Metallic

              - Harraste: Chevy Camaro LT1 V8 & T56 Manual -95


              Ex: -E36 318is dakargelb M-technic
              -E34 520i Touring -96 Fjordgrau Metallic

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 613
                • Lohja

                #22
                Originally posted by Juspa View Post
                Eipä se oikeastaan mistään muusta voi tuossa jalassa tulla.. Toinen on mitä mietin (kun juuri vaihdon öljyt ja suodattimen OE -laatu), että jotenkin öljyn virtauksesta tai sen häiriintymisestä suodattimessa tulisi. No vaihdetaan tuo painekytkin, oli 26€ niin ei tipu korkealta. Tosin se pitää vaihtaa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä kun sieltä muuten saattaa tulla öljyä turhan paljon näpeille..

                Onkos tää takaisku kiinteästi tuossa jalassa kun ei näy räjäytyskuvassa :think
                Attached Files
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • Juspa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1256
                  • Pori

                  #23
                  Varaosamyyjä katseli osaa kädessään ja sanoi että tällainen painekello tämä on... Käyn tänään hakemassa.

                  Takaiskusta en tiedä, se täytyy olla kiinteästi jalassa jos sellainen on. Epäilisin, että tuo osa 7 kuitenkin hoitaa sen takaiskun tehtävän..?
                  Last edited by Juspa; 09-12-2020, 11:51.
                  E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                  Ex.
                  F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                  E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                  E90 320d -05 Schwartz 2
                  E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                  E36 352i -91 Diamantschwartz

                  Comment

                  • Juhnukka
                    BTCF Member
                    • Mar 2014
                    • 613
                    • Lohja

                    #24
                    Originally posted by Juspa View Post
                    Varaosamyyjä katseli osaa kädessään ja sanoi että tällainen painekello tämä on... Käyn tänään hakemassa.

                    Takaiskusta en tiedä, se täytyy olla kiinteästi jalassa jos sellainen on. Epäilisin, että tuo osa 7 kuitenkin hoitaa sen takaiskun tehtävän..?

                    Tuo osa 7 on realoem mukaan öljynpaineanturi. Uskoisin että olisi vain on ja off tyyppinen katkaisija. Suodattimen takaiskuunhan liittyy öljynsuodatin kannen tikun päässä oleva pienen pieni o-rengas. Tätähän ei tule yleensä öljynsuodattimen mukana. Nyt ensikuussa ennen leimaa olisi öljynvaihto edessä ja tilasin tuon marmorilta kun viimeksi vanha oli hieman lytyssä olevan näköinen
                    Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                    Comment

                    • Juspa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 1256
                      • Pori

                      #25
                      Originally posted by Juhnukka View Post
                      Tuo osa 7 on realoem mukaan öljynpaineanturi. Uskoisin että olisi vain on ja off tyyppinen katkaisija. Suodattimen takaiskuunhan liittyy öljynsuodatin kannen tikun päässä oleva pienen pieni o-rengas. Tätähän ei tule yleensä öljynsuodattimen mukana. Nyt ensikuussa ennen leimaa olisi öljynvaihto edessä ja tilasin tuon marmorilta kun viimeksi vanha oli hieman lytyssä olevan näköinen
                      Juuri tätä olin tulossa editoimaan kun asiaa hetken ehti järjellä ajattelemaan . Eli tuohan on öljypainevalonkin sytyttävä painekytkin. Eli ei mitään tekemistä minkään takaiskun kanssa.

                      Öljyn virtaukseen ja sen takaisinvalumiseen pois suodattimelta vaikuttaa tosiaan tuo pieni o-rengas. Eli öljyn virtauksesta/tuon o-renkaan falskauksesta periaatteessa ääni voisi tulla. Pitää vielä tarkemmin kuulostella juuri tuota aluetta kun seuraavan kerran ääntää.
                      E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                      Ex.
                      F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                      E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                      E90 320d -05 Schwartz 2
                      E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                      E36 352i -91 Diamantschwartz

                      Comment

                      • Juspa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 1256
                        • Pori

                        #26
                        Nyt tuon kuulee aina ja onpa ärsyttävä.. selkeä mekaaninen koneen pyörimisestä johtuva ääni tuo on, eli jostain mekaanisesta osasta sen on tultava. Aika yleinen on kun videoita aiheesta löytyy monia.

                        Kiva olisi tähän löytää ratkaisu vaikka ei vissiin vakavasta ole kyse.
                        E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                        Ex.
                        F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                        E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                        E90 320d -05 Schwartz 2
                        E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                        E36 352i -91 Diamantschwartz

                        Comment

                        • Juhnukka
                          BTCF Member
                          • Mar 2014
                          • 613
                          • Lohja

                          #27
                          Originally posted by Juspa View Post
                          Nyt tuon kuulee aina ja onpa ärsyttävä.. selkeä mekaaninen koneen pyörimisestä johtuva ääni tuo on, eli jostain mekaanisesta osasta sen on tultava. Aika yleinen on kun videoita aiheesta löytyy monia.

                          Kiva olisi tähän löytää ratkaisu vaikka ei vissiin vakavasta ole kyse.

                          Jooo kun sen kerran kuulee niin sitä ei voi olla kuulematta. Varsinkin paha autokaistalla, kun ikkuna auki niin oikein ärsyttää
                          Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                          Comment

                          • Juspa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 1256
                            • Pori

                            #28
                            Sellainen nopea empiirinen tutkimus, että X-1R -lisäaineen (https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...isaaine-250-ml) lisäyksen jälkeen ääni muuttui tuollaisesta kolinamaisesta ihan hentoon tikitykseen. Tämä siis ihan muutaman kymmenen km ajon jälkeen. Katsotaan häviääkö vallan.

                            Eli nostajista/venttiilikoneistosta veikkaan äänen olevan. Jos pysyy poissa, niin tod.näk. öljyn vaihdon jälkeen palaa. eipä tuo nyt paha olisi joka kerta tuota lisäainetta laittaakaan.. RVS -käsittely kuulostaa kalliilta ja sitä pitäisi myös ylläpitää.

                            Täällähän tuosta on myös juttua ja öljyn merkistä sekä lisäaineista.
                            E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                            Ex.
                            F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                            E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                            E90 320d -05 Schwartz 2
                            E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                            E36 352i -91 Diamantschwartz

                            Comment

                            • Juspa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 1256
                              • Pori

                              #29
                              Originally posted by Juspa View Post
                              Sellainen nopea empiirinen tutkimus, että X-1R -lisäaineen (https://www.motonet.fi/fi/tuote/6001...isaaine-250-ml) lisäyksen jälkeen ääni muuttui tuollaisesta kolinamaisesta ihan hentoon tikitykseen. Tämä siis ihan muutaman kymmenen km ajon jälkeen. Katsotaan häviääkö vallan.

                              Eli nostajista/venttiilikoneistosta veikkaan äänen olevan. Jos pysyy poissa, niin tod.näk. öljyn vaihdon jälkeen palaa. eipä tuo nyt paha olisi joka kerta tuota lisäainetta laittaakaan.. RVS -käsittely kuulostaa kalliilta ja sitä pitäisi myös ylläpitää.

                              Täällähän tuosta on myös juttua ja öljyn merkistä sekä lisäaineista.
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=317214

                              Jaaaaa ääni on entisellään takaisin

                              Olkoon stna..
                              E70 M-Sport AlpinWeiß 3

                              Ex.
                              F11 535d -11 M-Sport AlpinWeiß 3
                              E60 535d -06 M-Sport Carbonschwartz
                              E90 320d -05 Schwartz 2
                              E36 328i touring -97 Diamantschwartz
                              E36 352i -91 Diamantschwartz

                              Comment

                              • Juhnukka
                                BTCF Member
                                • Mar 2014
                                • 613
                                • Lohja

                                #30
                                Originally posted by Juhnukka View Post
                                Tuo osa 7 on realoem mukaan öljynpaineanturi. Uskoisin että olisi vain on ja off tyyppinen katkaisija. Suodattimen takaiskuunhan liittyy öljynsuodatin kannen tikun päässä oleva pienen pieni o-rengas. Tätähän ei tule yleensä öljynsuodattimen mukana. Nyt ensikuussa ennen leimaa olisi öljynvaihto edessä ja tilasin tuon marmorilta kun viimeksi vanha oli hieman lytyssä olevan näköinen
                                Joo ei ollut myöskään vaikutusta tuolla o-renkaan vaihdolla. Vanha orengas oli kyllä kovaa kuin kiinteä muovi, joten tuskin hukkaan meni tuon vaihto...

                                Omassa nyt sisällä shellin öljyt kun halvalla sai saksasta ja tämän jälkeen naputus hieman vähentynyt huom! ei loppunut...

                                Sellaisen efektin huomasin että kun olin päästöjä mittaamassa, niin halliin ajaessa naputus kuului selvästi ja ryntäytyksen jälkeen oikein ihmettelin kun naputus hyvisi täysin ja kone kehräsi todella pehmeästi..

                                Vähän nauratti, kun oli tuttu asentaja ja sille mainitsin naputuksesta ja hän tuli kuuntelemään testin jälkeen eikä kuullut mitään

                                Jäi vaan mieleen, että voisiko tuo ääni tulla venttiilikoneistosta tai nostajista, jahka se loppu konetta huudattamalla täysin :think

                                Öljyt ovat kyllä puhtaat, kun autoon tehty säännöllisesti öljyhuuhtely, rvs käsittely sekä vaihtoväli noin 12 tkm viimeisen 150 tkm aikana
                                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                                Comment

                                Working...
                                X