Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 kampiakselin hihnapyörä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kossu Allu
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2016
    • 222
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Kikatsuu View Post
    Oliko sulla vaihde pllä vai dllä silloin?
    P:llä, moottori ei lukittautunu vaikka vaihde oli D:llä

    E91 320d -07 M-Sport
    211hv / 430nm

    Ex:
    E60 525dA -06 "M-Sport"
    M57TU2D25, GA6HP26
    238hv / 510nm


    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

    Comment

    • Kikatsuu
      Newbiemmer
      • May 2018
      • 28
      • Suomi

      #17
      Mitehä tuo itellä pyörii heti ku yrittää vääntää 60 astetta vaikka hihna paikallaan?

      Comment

      • Kikatsuu
        Newbiemmer
        • May 2018
        • 28
        • Suomi

        #18
        Tuo oli pyörinyt melkein irti onkohan vaarallista? Kiristin takaisin.
        Attached Files

        Comment

        • Kikatsuu
          Newbiemmer
          • May 2018
          • 28
          • Suomi

          #19
          Siis sehän tulee 40nm ja sitten 60 astetta kiristetään lisää ja vielä 60 astetta kiristetään lisää?

          Comment

          • Kikatsuu
            Newbiemmer
            • May 2018
            • 28
            • Suomi

            #20
            Originally posted by Kossu Allu View Post
            Tein ite niin, että kiristin sen 40nm kaikki pultit. Sen jälkeen laitoin hihnan kiristimelle (paikoilleen) ja pyöräytin sen 60, 60, 60 ja 60 astetta jokaisen pultin, jonka jälkeen toistamiseen 60 astetta jokaisen pultin. Hihna riitti siis pitämään sen dampperin paikallaan
            Miten on mahdollista kun itsellä juuri ja juuri siihen 40nm hihna jaksaa pitää dampperin paikallaan? Ja sitten vielä 120 astetta pitäs kiristää.

            Comment

            • Kossu Allu
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2016
              • 222
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Kikatsuu View Post
              Miten on mahdollista kun itsellä juuri ja juuri siihen 40nm hihna jaksaa pitää dampperin paikallaan? Ja sitten vielä 120 astetta pitäs kiristää.
              Omituista. 40nm on aika kevyt kiristys, jonka saa kiristettyä käsin pitämällä dampperia.

              Jos sinulla on nyt sama tilanne kuin aikaisemmin lähettämässä kuvassa, niin sinulla ei ole sitä apulaitehihnaa paikalla. Sen ollessa paikallaan kiristin sen 60x2 astetta ja tietysti pitämällä käsin dampperia paikalla.

              Tosta pultista en osaa sanoa tältä istumalta mikä se on, mutta auki sen ei ainakaa kuulu olla

              E91 320d -07 M-Sport
              211hv / 430nm

              Ex:
              E60 525dA -06 "M-Sport"
              M57TU2D25, GA6HP26
              238hv / 510nm


              M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

              Comment

              • Kikatsuu
                Newbiemmer
                • May 2018
                • 28
                • Suomi

                #22
                Kiristys tilanteessa oli apulaitehihna paikallaan. Sain kiristettyä pitämällä mutkipihteillä dampperista kiinni(kumia välissä jottei jälkiä jäänyt). Tuolleen sain kirittyä sen 120 astetta per pultti. Tosin saattoi mennä vielä vähä tiukemmalle eikö just samoille asteille joka mutteria saanut kun suunilleen väänsi räikällä. Tottse pysyy nyt kiinni

                Comment

                • Kikatsuu
                  Newbiemmer
                  • May 2018
                  • 28
                  • Suomi

                  #23
                  Pitää egr termari vaihtaa samalla. Kestääköhän tuo motonetin termari? Samalla vois vaihtaa kyllä sen päätermarinki. Pitäs saada tänään ajoon eikä alkuperäisiä oikeen saa sunnuntaina mistään.

                  Comment

                  • Kossu Allu
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2016
                    • 222
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Kikatsuu View Post
                    Pitää egr termari vaihtaa samalla. Kestääköhän tuo motonetin termari? Samalla vois vaihtaa kyllä sen päätermarinki. Pitäs saada tänään ajoon eikä alkuperäisiä oikeen saa sunnuntaina mistään.
                    Jos autosi on ohjelmoitu ja EGR otettu pois käytöstä, tulppaa se EGR termari vaikka, niin ei tarvitse uusia enää

                    Aikaisemmin olin lukevinani, etteivät nuo termarit ole pitkäikäisiä alkuperäisetkään siis. Mielestäni motonetistä saa ihan ok laatua, ei tietenkään OE ja usemmiten motonetin varaosissa se 2v takuuta - olettaisin kestävän hyvin.

                    EDIT: ohjeet tulppaukseen löytyvät täältä: https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=371769 (posti #4)
                    Last edited by Kossu Allu; 27-05-2018, 10:59.

                    E91 320d -07 M-Sport
                    211hv / 430nm

                    Ex:
                    E60 525dA -06 "M-Sport"
                    M57TU2D25, GA6HP26
                    238hv / 510nm


                    M: pre-LCI OEM E6x helmat ja E60 takapuskuri, PDC

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎