2005 M5:sta pitäisi ilmata jarruja edes sen verran, että sen saisi ajettua huoltoon. Hommasta ei vaan näköjään tule mitään vaikka kuinka yrittää paineella työntää nestettä säiliöön tai vanhanaikaisesti polkemalla ilmata. Ilmeisesti ajonvakautus ei näistä yrityksistä innostu vaan vaatii testerin jolla saa ilmaussyklin päälle. Sellaista ei nyt ole omasta takaa käsillä. Joten jos joku sopivat piuhat ja softat omaava on joutilas tulemaan paikalle Helsinkiin Vetäjämäkeen seuraavan puolen vuorokauden aikana niin korvaus on vähintään riittävä. Tällä on siis todella kiire. Soittamalla 050-385 4200 saa kiinni mihin aikaan vaan yöstä mutra huomisen aamupäivän jälkeen on myöhäistä reakoida.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kiire: M5 jarrujen ilmaus
Collapse
X
-
Laite kävi lavetilla merkkiliikkeessä kääntymässä ja nyt on jarrut ilmattu. Ilman testeriä ei tosiaan saanut tehtyä kun järjestelmä oli ollut yli kuukauden kuivana. Typerä systeemi. Olisivat voineet laittaa vaikka auton menuun ilmaus toiminnon käynnistyksen jos sellainen pitää saada päälle ennen kun saa ilmat putkista.-92 928 GTS
-98 550 Maranello
-
-
Miksi jarrujärjestelmä oli ollut yli kuukauden kuivana? Pönkkäämällä jarrupolkimen hieman painettuun asentoon järjestelmä ei tyhjene, vaikka esim. satulat olis irti.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
M5 jarrujen ilmaus ei ota onnistuakseen
Täällä samanlainen ongelma kun aloituspostauksessa. Tullut tehtyä vähän jarruremppaa tuohon ämmäläiseen ja annoin nesteiden valua siinä seisoessa tyhjäksi, mutta näköjään hieman isompi homma saada ilmat pois. Ensin yritin perinteisesti ja tuntui että helpostihan onnistui, mutta poljin painuu pohjaan kun hetkenki antaa olla rauhassa. INPAlla on dsc ilmaus tehtynä joka nurkkaan ainaki 3 kertaa ja alipaineella yritetty ilmailla. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Tuota tehtaan omaa painetäyttöä ei ole tullut vielä koekiltua mutta ajattelis, että tuo alipaine ajaa saman asian.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by jano85 View PostTäällä samanlainen ongelma kun aloituspostauksessa. Tullut tehtyä vähän jarruremppaa tuohon ämmäläiseen ja annoin nesteiden valua siinä seisoessa tyhjäksi, mutta näköjään hieman isompi homma saada ilmat pois. Ensin yritin perinteisesti ja tuntui että helpostihan onnistui, mutta poljin painuu pohjaan kun hetkenki antaa olla rauhassa. INPAlla on dsc ilmaus tehtynä joka nurkkaan ainaki 3 kertaa ja alipaineella yritetty ilmailla. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Tuota tehtaan omaa painetäyttöä ei ole tullut vielä koekiltua mutta ajattelis, että tuo alipaine ajaa saman asian.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostPaineella työnnät sinne jarrunestettä, DSC ilmaus päälle testerillä ja availet ilmausnipat. Paineen sinne jarrusäiliöön saa esim. motonetin laitteella, maksaa 16,90€.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by jano85 View PostJoo ehkä tuo on sitten se seuraava ja toivottavasti toimiva tapa. On kyllä sitkein härveli ilmata mitä on vastaan tullu...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos ei halua ongelmia ilmauksessa, niin ei päästä järjestelmään ilmaa. Kun säiliön antaa valua tyhjäksi niin ilmaa pääsee sinne heti kierron alkuun ja joutuu sitten ilmaamaan abs-pumpusta lähtien kaikki. Eli seuraavalla kerralla kannattaa jarrupoljin kiilata puoleen väliin, niin ei tule kaikki nesteet pihalle.F06 640d X-drive M-sport -16
exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
Comment
-
-
Originally posted by jano85 View PostJep, ajattelin ettei tuo olisi ollut noin konstikas ilmata ja siksi annoin valua pois. Mutta eipä viiti toista kertaa päästää tyhjäks. Sain ilmattua kun kahteen kertaan vielä joka nurkan ilmasin inpan ja paineen avulla kiitti vinkistä!e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment