Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kiire: M5 jarrujen ilmaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 928 GTS
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1559
    • Helsinki

    Kiire: M5 jarrujen ilmaus

    2005 M5:sta pitäisi ilmata jarruja edes sen verran, että sen saisi ajettua huoltoon. Hommasta ei vaan näköjään tule mitään vaikka kuinka yrittää paineella työntää nestettä säiliöön tai vanhanaikaisesti polkemalla ilmata. Ilmeisesti ajonvakautus ei näistä yrityksistä innostu vaan vaatii testerin jolla saa ilmaussyklin päälle. Sellaista ei nyt ole omasta takaa käsillä. Joten jos joku sopivat piuhat ja softat omaava on joutilas tulemaan paikalle Helsinkiin Vetäjämäkeen seuraavan puolen vuorokauden aikana niin korvaus on vähintään riittävä. Tällä on siis todella kiire. Soittamalla 050-385 4200 saa kiinni mihin aikaan vaan yöstä mutra huomisen aamupäivän jälkeen on myöhäistä reakoida.
    -92 928 GTS
    -98 550 Maranello
  • 928 GTS
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1559
    • Helsinki

    #2
    Laite kävi lavetilla merkkiliikkeessä kääntymässä ja nyt on jarrut ilmattu. Ilman testeriä ei tosiaan saanut tehtyä kun järjestelmä oli ollut yli kuukauden kuivana. Typerä systeemi. Olisivat voineet laittaa vaikka auton menuun ilmaus toiminnon käynnistyksen jos sellainen pitää saada päälle ennen kun saa ilmat putkista.
    -92 928 GTS
    -98 550 Maranello

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Miksi jarrujärjestelmä oli ollut yli kuukauden kuivana? Pönkkäämällä jarrupolkimen hieman painettuun asentoon järjestelmä ei tyhjene, vaikka esim. satulat olis irti.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • jano85
        Bimmer Rookie
        • Oct 2008
        • 177
        • Kauhava

        #4
        M5 jarrujen ilmaus ei ota onnistuakseen

        Täällä samanlainen ongelma kun aloituspostauksessa. Tullut tehtyä vähän jarruremppaa tuohon ämmäläiseen ja annoin nesteiden valua siinä seisoessa tyhjäksi, mutta näköjään hieman isompi homma saada ilmat pois. Ensin yritin perinteisesti ja tuntui että helpostihan onnistui, mutta poljin painuu pohjaan kun hetkenki antaa olla rauhassa. INPAlla on dsc ilmaus tehtynä joka nurkkaan ainaki 3 kertaa ja alipaineella yritetty ilmailla. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Tuota tehtaan omaa painetäyttöä ei ole tullut vielä koekiltua mutta ajattelis, että tuo alipaine ajaa saman asian.
        F06 640d X-drive M-sport -16


        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by jano85 View Post
          Täällä samanlainen ongelma kun aloituspostauksessa. Tullut tehtyä vähän jarruremppaa tuohon ämmäläiseen ja annoin nesteiden valua siinä seisoessa tyhjäksi, mutta näköjään hieman isompi homma saada ilmat pois. Ensin yritin perinteisesti ja tuntui että helpostihan onnistui, mutta poljin painuu pohjaan kun hetkenki antaa olla rauhassa. INPAlla on dsc ilmaus tehtynä joka nurkkaan ainaki 3 kertaa ja alipaineella yritetty ilmailla. Nyt olis hyvät neuvot tarpeen. Tuota tehtaan omaa painetäyttöä ei ole tullut vielä koekiltua mutta ajattelis, että tuo alipaine ajaa saman asian.
          Paineella työnnät sinne jarrunestettä, DSC ilmaus päälle testerillä ja availet ilmausnipat. Paineen sinne jarrusäiliöön saa esim. motonetin laitteella, maksaa 16,90€.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • jano85
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 177
            • Kauhava

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Paineella työnnät sinne jarrunestettä, DSC ilmaus päälle testerillä ja availet ilmausnipat. Paineen sinne jarrusäiliöön saa esim. motonetin laitteella, maksaa 16,90€.
            Joo ehkä tuo on sitten se seuraava ja toivottavasti toimiva tapa. On kyllä sitkein härveli ilmata mitä on vastaan tullu...
            F06 640d X-drive M-sport -16


            exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by jano85 View Post
              Joo ehkä tuo on sitten se seuraava ja toivottavasti toimiva tapa. On kyllä sitkein härveli ilmata mitä on vastaan tullu...
              Jos ei halua ongelmia ilmauksessa, niin ei päästä järjestelmään ilmaa. Kun säiliön antaa valua tyhjäksi niin ilmaa pääsee sinne heti kierron alkuun ja joutuu sitten ilmaamaan abs-pumpusta lähtien kaikki. Eli seuraavalla kerralla kannattaa jarrupoljin kiilata puoleen väliin, niin ei tule kaikki nesteet pihalle.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • jano85
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 177
                • Kauhava

                #8
                Originally posted by HTK12 View Post
                Jos ei halua ongelmia ilmauksessa, niin ei päästä järjestelmään ilmaa. Kun säiliön antaa valua tyhjäksi niin ilmaa pääsee sinne heti kierron alkuun ja joutuu sitten ilmaamaan abs-pumpusta lähtien kaikki. Eli seuraavalla kerralla kannattaa jarrupoljin kiilata puoleen väliin, niin ei tule kaikki nesteet pihalle.
                Jep, ajattelin ettei tuo olisi ollut noin konstikas ilmata ja siksi annoin valua pois. Mutta eipä viiti toista kertaa päästää tyhjäks. Sain ilmattua kun kahteen kertaan vielä joka nurkan ilmasin inpan ja paineen avulla kiitti vinkistä!
                F06 640d X-drive M-sport -16


                exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  #9
                  Originally posted by jano85 View Post
                  Jep, ajattelin ettei tuo olisi ollut noin konstikas ilmata ja siksi annoin valua pois. Mutta eipä viiti toista kertaa päästää tyhjäks. Sain ilmattua kun kahteen kertaan vielä joka nurkan ilmasin inpan ja paineen avulla kiitti vinkistä!
                  Itse en kyllä kehtaa ilmata/vaihtaa jarrunesteitä enää muuten kun paineen avulla. On niin kätevää tuolla paineella kun tarvitsee vaan avata nippa ja laskea nesteettä ulos, sitten vaan seuraava satula jne. Imeminen ei kyllä omien kokemusten mukaan ole läheskään yhtä kätevä, et näe milloin ilman tulo loppuu (imee välistä ilmaa hyvin helposti) ja säiliötä pitää kokoajan täyttää. Paineella kun tekee, niin sieltä tulee kokoajan nestettä, niin silloin ei auton säiliö tyhjene. BMW ohjeistaa tuon ilmaamisen tekemään paineistamalla järjestelmän ja testerillä sitten ilmaus ABS käyntiin. Jos enemmän tulee roplattua, niin kannattaa asentaa koneelle ISTA. Siitä löytyy tuokin ohje ja muutkin korjausohjeet, sähkökaaviot ym.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎