Originally posted by daro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d moottorin öljyvuoto vänkärin puolella
Collapse
X
-
Originally posted by daro View PostPitää vielä koittaa katsella mistä vuotaa.
Loogisimmalta vaihtoehdolta tuo venakopantiiviste toki tuntuu. Jos/kun sen nyt joutuu vaihtamaan niin pari kysymystä:
Suuttimien irroitus - tarviiko mitään erikoistyökaluja? Jossakin TIS:n huolto-ohjeessa ylivuoto(?)letkujen irroitukseen käytettiin jotain erikoistyökalua.
Olisiko samalla hyvä uusia suuttimiin tiivisteitä ja mistä kannattaisi hankkia?
Onko muuta erikoisempaa huomioitavaa?
Mulla projekti keskeytyi pariksi päivää kun tilasin tuon työkalun. En kyllä paljoa uskaltanut kierroksia antaa koneelle tuossa irrotusvaiheessa.
Suuttimia paikallaan pitävät "länget" ovat kiinni pienipäisillä torxeilla jotka myös ovat herkkiä katkeamaan.
Paluulinja lähtee ihan sormin suuttimen päästä, ainakin piezokoneessa. Usein kuulemma hajoaa käteen. Mulla meni yksi pikaliitin puoliksi rikki kun hieman puristi irroittaessa. On melko vaikea löytää uusia liittimiä, helpointa uusia paluulinja kokonaan jos menee rikki (170€, bemariosat.fi)
Paluuyhde korkeapainepumpun imupuolelle on prässätyllä klemmarilla ja uuden kiinnitykseen tarvitsee siis uuden, halkaisija on tosi pieni.. ehkä n.8-9mm. Pitää myös varoa tuota prässättyä irroittaessa ettei riko sitä muovista T-haaraa missä letkut on kiinni.
Venakoppaa irroittaessa varo ettei imukanaviin tipu mitään..
Suuttimiin ainakin uudet pohjaprikat, taitaa löytyä lähes jokaisesta varaosapuljusta? Itse uusin samalla kyseisen polttoaineen paluulinjan sekä niiden pienet o-renkaat sekä suuttimen varren ison o-renkaan. O-renkaat taisin tilata ebay:stä, mutta löytyy varmaan myös suomesta koko läjä tiivisteitä, ehkä Finjector.comista..?
Kun putsaat suutinpoteroa pohjaa niin ole varovainen ettei tule naarmuja, kansi on pehmeää alumiinia.Last edited by jardahl; 03-10-2018, 20:39.Model S
Comment
-
Comment