Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d moottorin öljyvuoto vänkärin puolella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #16
    Originally posted by daro View Post
    Pitää vielä koittaa katsella mistä vuotaa.

    Loogisimmalta vaihtoehdolta tuo venakopantiiviste toki tuntuu. Jos/kun sen nyt joutuu vaihtamaan niin pari kysymystä:

    Suuttimien irroitus - tarviiko mitään erikoistyökaluja? Jossakin TIS:n huolto-ohjeessa ylivuoto(?)letkujen irroitukseen käytettiin jotain erikoistyökalua.

    Olisiko samalla hyvä uusia suuttimiin tiivisteitä ja mistä kannattaisi hankkia?

    Onko muuta erikoisempaa huomioitavaa?
    Suuttimien pohjatiivisteet tarvinee vaihtaa.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • jardahl
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 176
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by daro View Post
      Pitää vielä koittaa katsella mistä vuotaa.

      Loogisimmalta vaihtoehdolta tuo venakopantiiviste toki tuntuu. Jos/kun sen nyt joutuu vaihtamaan niin pari kysymystä:

      Suuttimien irroitus - tarviiko mitään erikoistyökaluja? Jossakin TIS:n huolto-ohjeessa ylivuoto(?)letkujen irroitukseen käytettiin jotain erikoistyökalua.

      Olisiko samalla hyvä uusia suuttimiin tiivisteitä ja mistä kannattaisi hankkia?

      Onko muuta erikoisempaa huomioitavaa?
      Suuttimien irrotukseen ei välttämättä tarvitse työkalua mutta parempi kun käyttää sellaista. Kone on hyvä ajella lämpöiseksi jos meinaa ilman työkalua pärjätä. Itse sain 4kpl irti sormin lämpöisestä koneesta, kun käytin n.10 sekuntia autoa käynnissä kun olin löysännyt suuttimien pidikeruuvit. Venttiilikoppa on muovia ja sitä vasten on huono kammeta suutinta ylöspäin. Itse käytin tätä (mulla M57N2-kone piezoilla, tämä työkalu ei käy solenoideihin): https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuottee...ch++Lucas/3419

      Mulla projekti keskeytyi pariksi päivää kun tilasin tuon työkalun. En kyllä paljoa uskaltanut kierroksia antaa koneelle tuossa irrotusvaiheessa.

      Suuttimia paikallaan pitävät "länget" ovat kiinni pienipäisillä torxeilla jotka myös ovat herkkiä katkeamaan.

      Paluulinja lähtee ihan sormin suuttimen päästä, ainakin piezokoneessa. Usein kuulemma hajoaa käteen. Mulla meni yksi pikaliitin puoliksi rikki kun hieman puristi irroittaessa. On melko vaikea löytää uusia liittimiä, helpointa uusia paluulinja kokonaan jos menee rikki (170€, bemariosat.fi)
      Paluuyhde korkeapainepumpun imupuolelle on prässätyllä klemmarilla ja uuden kiinnitykseen tarvitsee siis uuden, halkaisija on tosi pieni.. ehkä n.8-9mm. Pitää myös varoa tuota prässättyä irroittaessa ettei riko sitä muovista T-haaraa missä letkut on kiinni.

      Venakoppaa irroittaessa varo ettei imukanaviin tipu mitään..

      Suuttimiin ainakin uudet pohjaprikat, taitaa löytyä lähes jokaisesta varaosapuljusta? Itse uusin samalla kyseisen polttoaineen paluulinjan sekä niiden pienet o-renkaat sekä suuttimen varren ison o-renkaan. O-renkaat taisin tilata ebay:stä, mutta löytyy varmaan myös suomesta koko läjä tiivisteitä, ehkä Finjector.comista..?
      Kun putsaat suutinpoteroa pohjaa niin ole varovainen ettei tule naarmuja, kansi on pehmeää alumiinia.
      Last edited by jardahl; 03-10-2018, 20:39.
      Model S

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎