Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d moottorin öljyvuoto vänkärin puolella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • daro
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 113
    • Oulu

    530d moottorin öljyvuoto vänkärin puolella

    -09 530d näyttää vuotavan öljyä vänkärin puolelta.

    Valuu ilmastoinnin kompuraa pitkin ja ilman purkamista oli aika hankala nähdä mistä tuo tulisi, sormikopelolla "jossain" turbon tienoilla tuntui olevan märkää. Liitteenä jonkinlainen kuva aiheesta, vuotanutta öljyä näkyy kompurassa.

    Imuputkessahan on jonkinlainen tiiviste turbon päässä, mietin että voiko huohotusöljy valskata sen läpi ja tiputtaa sieltä ac:n kompuran päälle?

    Onko jotain yleistä vuotopaikkaa joka tuolla seudulla voisi tällä tavalla tiputella? Turbon öljyntulo tulisi ainakin mieleen, jos venakopan tiiviste vuotaisi niin varmaan valuisi koneen kylkeä pitkin ennemmin?
    Attached Files
    Last edited by daro; 22-09-2018, 16:43.
  • puuki
    Bimmer Rookie
    • Nov 2012
    • 38
    • Mikkeli

    #2
    Ahtoputki kannattaa tarkistaa onko se kuiva.Voisi vuotaa ahtoputken o-rengas

    Comment

    • daro
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 113
      • Oulu

      #3
      Jos tarkoitat sitä heti ahtimen jälkeen olevaa laippaliitosta/sen o-rengasta, niin se oli kuiva kun kävin tunnustelemassa.

      Comment

      • puuki
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 38
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by daro View Post
        Jos tarkoitat sitä heti ahtimen jälkeen olevaa laippaliitosta/sen o-rengasta, niin se oli kuiva kun kävin tunnustelemassa.
        Tarkoitin coolerille menevää putkea ja coolerin puoleista päätä

        Comment

        • daro
          Bimmer Rookie
          • Jun 2010
          • 113
          • Oulu

          #5
          Se on kuiva, eikä kyllä millään voisi ilmastoinnin kompuran päälle tiputtaakaan.

          Comment

          • karpiaavi
            Newbiemmer
            • Mar 2018
            • 10
            • vantaa

            #6
            Surullisen kuuluisa venttiilikopan kannen tiiviste ..

            Comment

            • 325E
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 1227
              • LAHTI

              #7
              Voi olla myös...

              Kuva ei hirveen laajasti näytä, mutta voi olla myös alipainepumppu ei O-rengas vaan pumpun kavon kautta menee öljy läpi ja vuotaa sen peltikannen raosta, moni luulee tuon O-renkaan menneen. Jos tuo on vuoto kohta, uusi alipainepumppu m. 204€ Pierburg merkkinen.



              Originally posted by daro View Post
              -09 530d näyttää vuotavan öljyä vänkärin puolelta.

              Valuu ilmastoinnin kompuraa pitkin ja ilman purkamista oli aika hankala nähdä mistä tuo tulisi, sormikopelolla "jossain" turbon tienoilla tuntui olevan märkää. Liitteenä jonkinlainen kuva aiheesta, vuotanutta öljyä näkyy kompurassa.

              Imuputkessahan on jonkinlainen tiiviste turbon päässä, mietin että voiko huohotusöljy valskata sen läpi ja tiputtaa sieltä ac:n kompuran päälle?

              Onko jotain yleistä vuotopaikkaa joka tuolla seudulla voisi tällä tavalla tiputella? Turbon öljyntulo tulisi ainakin mieleen, jos venakopan tiiviste vuotaisi niin varmaan valuisi koneen kylkeä pitkin ennemmin?
              Last edited by 325E; 13-09-2018, 01:55.

              Comment

              • daro
                Bimmer Rookie
                • Jun 2010
                • 113
                • Oulu

                #8
                Alipainepumpussa on kai kaksi o-rengasta, toista ei saa ilmeisesti marmorin kautta erillisenä osana, tietty mittojen mukaan tiivisteliikkeestä saa.

                Tarkoitatko juuri tuota toista o-rengasta vai jotain eri vuotopaikkaa?

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  #9
                  Juuri toista ja kerroin ettei se ole se o-rengas

                  Juuri toista ja kerroin ettei se ole se o-rengas, eli se tulee pumpun sisältä mennyt väljäksi. Siis vuotaa sen peltikannen välistä ja vika sisällä. Eipä tuo paljon maksa n. 204€ Pierburg, se on kuluva osa.

                  Tässä esim. BMW Orginaali Pierburg merkki em. ja linkki sivulle.




                  Originally posted by daro View Post
                  Alipainepumpussa on kai kaksi o-rengasta, toista ei saa ilmeisesti marmorin kautta erillisenä osana, tietty mittojen mukaan tiivisteliikkeestä saa.

                  Tarkoitatko juuri tuota toista o-rengasta vai jotain eri vuotopaikkaa?

                  Comment

                  • daro
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2010
                    • 113
                    • Oulu

                    #10
                    Tutkailin lisää ja alipainepumpusta se vuoto ei tule ja mitä sormikopelolla tutkailin niin ei oikein venakopastakaan voisi tulla.

                    Tietty sen verran romua edessä että ei nyt satavarmakaan voi olla, onko venakopan tiivisteen vuodot yleisiä näissä?

                    Mikähän muu tuolla voisi vuotaa niin että tiputtaa tuon ilmastoinnin kompuran päälle?

                    Comment

                    • Bemmister
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2010
                      • 71
                      • Oulu

                      #11
                      Mites turbon imupuoli, siihen maffin jälkeen tulevaan muoviputkeen liittyvä huohottimen liityntä vois olla?
                      E61 525 -06
                      Ex. E61 530xd -06
                      Ex. E91 320d -06

                      Comment

                      • daro
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2010
                        • 113
                        • Oulu

                        #12
                        Ne tihkuivat kyllä hieman, putsasin liitokset ja laitoin normaaliklemmarit molempiin päihin. Ei mielestäni kyllä vuotaneet niin paljon että alas asti pääsisi.

                        Comment

                        • jardahl
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 176
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by daro View Post
                          Tutkailin lisää ja alipainepumpusta se vuoto ei tule ja mitä sormikopelolla tutkailin niin ei oikein venakopastakaan voisi tulla.

                          Tietty sen verran romua edessä että ei nyt satavarmakaan voi olla, onko venakopan tiivisteen vuodot yleisiä näissä?

                          Mikähän muu tuolla voisi vuotaa niin että tiputtaa tuon ilmastoinnin kompuran päälle?
                          Venakopan tiiviste, ei se oikein muualta voi tulla siihen kompressorin päälle.
                          Itsellä 380tkm ajettuna tiiviste aivan korppu ja lähti viiden sentin pätkinä irti venttiilikopasta. Öljy ja lämpö kovettaa tehokkaasti tiivisteitä.
                          Model S

                          Comment

                          • aku1979
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2015
                            • 1152
                            • Helsinki

                            #14
                            Pesu ja tsekkaa mistä lorisee?

                            Comment

                            • daro
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2010
                              • 113
                              • Oulu

                              #15
                              Pitää vielä koittaa katsella mistä vuotaa.

                              Loogisimmalta vaihtoehdolta tuo venakopantiiviste toki tuntuu. Jos/kun sen nyt joutuu vaihtamaan niin pari kysymystä:

                              Suuttimien irroitus - tarviiko mitään erikoistyökaluja? Jossakin TIS:n huolto-ohjeessa ylivuoto(?)letkujen irroitukseen käytettiin jotain erikoistyökalua.

                              Olisiko samalla hyvä uusia suuttimiin tiivisteitä ja mistä kannattaisi hankkia?

                              Onko muuta erikoisempaa huomioitavaa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎