Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI ja lisäpitkät

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CwD
    Newbiemmer
    • Sep 2016
    • 20
    • Kymenlaakso

    E60 LCI ja lisäpitkät

    Tervehdys,
    potilaana olisi E60 LCI vuodelta 2007 halogeeniumpioilla ja tuommoiseen täytyisi asennella nyt ledibaari keulille pimeneviin iltoihin. Onko täällä joku suorittanut vastaavaa toimenpidettä?

    Lähinnä mieltä askarruttavina seikkoina johdotus.
    Riittääkö relejohtosarjaksi esimerkiksi tämmöinen perinteinen malli, vai täytyykö investoida huomattavasti enemmän ja hommata joko tämänlainen CAN-väylä mallinen, tai peräti tämänkaltainen "älymalli"?

    Ikinä aikaisemmin ei ole tullut mihinkään vehkeeseen näitä lisävaloja muutenkaan viriteltyä, joten senkin puolesta vähän vierasta maaperää. Releellähän siis otetaan pelkkä ohjaus, saako konehuoneen puolelta jostain myös virtoja, vai joutuuko vetämään virtapiuhan suoraan akulta saakka?

    Kiitos kovasti jo etukäteen mahdollisista ratkaisevista vinkeistä
  • JepJap
    Bimmer Rookie
    • Feb 2018
    • 49
    • Suomi

    #2
    Itse ryöväsin releelle ohjauksen 04 vm pitkän polttimolta. Lyhyet on xenoniilla. Ison Virran saa otettua releelle konehuoneen apuvirran Anto kikistä. Samaten maa piuhan saa laittaa siihen maadoitus Kikin alle. Rele ottaa polttimolta niin vähän virtaa jotta ei herjaa mitään näytössä.

    Comment

    • miq
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2008
      • 352
      • Hyvinkää

      #3
      Minä virittelin omaani XBB-releellä. Releen anturi umpioon tulevan johtonipun muistaakseni sini-valkoiseen johtoon (xenonin varjostimen ohjaus) ja virrat konehuoneen plusnavasta.
      Auto on LCI bi-xenoneilla.
      Hullu saa olla muttei tyhmä.

      e61 530xd LCI

      Comment

      • Mankuh
        Bimmer Rookie
        • Nov 2016
        • 33
        • Oulu

        #4
        Ihan normaalilla can- yhteensopivalla relejohtosarjalla (olisko 20e maksanut) laitoin omaan. Kynällä etsin johdon joka ohjaa bi-xenonien läppää, siitä heräte. Autona e60 lci bi-xenoneilla.

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #5
          Originally posted by miq View Post
          Minä virittelin omaani XBB-releellä. Releen anturi umpioon tulevan johtonipun muistaakseni sini-valkoiseen johtoon (xenonin varjostimen ohjaus) ja virrat konehuoneen plusnavasta.
          Auto on LCI bi-xenoneilla.
          Toimiiko tosiaan näin kytkettynä ?
          Autosähkössä sanoivat että varjostimelle ei syötetä jatkuvaa virtaa ja sen johdolta otetulla tiedolla räpäyttää vain valoja. Xbb rele kuulemma vaatii jatkuvan virran. Bmw bi-xenoneissa kuulemma pitää käyttää Can-väylä relettä.
          :think

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Toimiiko tosiaan näin kytkettynä ?
            Autosähkössä sanoivat että varjostimelle ei syötetä jatkuvaa virtaa ja sen johdolta otetulla tiedolla räpäyttää vain valoja. Xbb rele kuulemma vaatii jatkuvan virran. Bmw bi-xenoneissa kuulemma pitää käyttää Can-väylä relettä.
            :think
            Toimii. Kyllä sinne bi-xenon kaihtimelle tulee pitkät päällä jatkuva jännite. Sininen johdin, umpioden liittimillä pin 5.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Toimii. Kyllä sinne bi-xenon kaihtimelle tulee pitkät päällä jatkuva jännite. Sininen johdin, umpioden liittimillä pin 5.
              Kiitokset. Helpottaa todella paljon tätä asennusta. Pitää laittaa Xbb rele tilaukseen.

              Comment

              • miq
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 352
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by BMW525Xda View Post
                Toimiiko tosiaan näin kytkettynä ?
                Autosähkössä sanoivat että varjostimelle ei syötetä jatkuvaa virtaa ja sen johdolta otetulla tiedolla räpäyttää vain valoja. Xbb rele kuulemma vaatii jatkuvan virran. Bmw bi-xenoneissa kuulemma pitää käyttää Can-väylä relettä.
                :think
                Originally posted by Clavurion View Post
                Toimii. Kyllä sinne bi-xenon kaihtimelle tulee pitkät päällä jatkuva jännite. Sininen johdin, umpioden liittimillä pin 5.
                Jep, toimii! Vuosi sitten laitoin tuon ja paria hikkaa lukuunottamatta toiminut kuin junan vessa.
                Laitoin heti alkuunsa varan vuoksi anturin ympärille foliota ympäröimään ja eristämään anturi ympäristöstä, kuten ohjeissa neuvottiin toimimaan, mikäli häiriöt aiheuttavat harmia.
                Hullu saa olla muttei tyhmä.

                e61 530xd LCI

                Comment

                • CwD
                  Newbiemmer
                  • Sep 2016
                  • 20
                  • Kymenlaakso

                  #9
                  Onko muuten kilven kohdalla puskurin takana mitään, mitä tulisi varoa porakoneen kanssa heiluessa? Tarkoitus siis kiinnittää ledibaari kilvenalustelineellä ja olisi mukava saada kilvenalusteline kiinni hieman muuallekin, kuin itse puskurin muoviin. Onko takana puskurin palkkia tai muuta, johon voisi porata reijät ja näinollen saada tukevamman kiinnityksen?

                  Comment

                  • Bemmiee39
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2016
                    • 78
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by CwD View Post
                    Onko muuten kilven kohdalla puskurin takana mitään, mitä tulisi varoa porakoneen kanssa heiluessa? Tarkoitus siis kiinnittää ledibaari kilvenalustelineellä ja olisi mukava saada kilvenalusteline kiinni hieman muuallekin, kuin itse puskurin muoviin. Onko takana puskurin palkkia tai muuta, johon voisi porata reijät ja näinollen saada tukevamman kiinnityksen?
                    Juuri itse lisävalotelineen asensin kuusykköseen. Puskurin takana ei ole kuin se poikittainen palkki joka on etupuolelta avonainen ja sisällä styroksia. Eli ei saa jäsysti kiinni mihinkään rautaan joten saat tyytyä puskurin muoviin läpipultilla. Palkin läpi vetäminen pitkällä pultillakaan ei auta koska puskurin ja styroksen välissä oli ainaki omassa ilma rako

                    Comment

                    • miq
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 352
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Originally posted by CwD View Post
                      Onko muuten kilven kohdalla puskurin takana mitään, mitä tulisi varoa porakoneen kanssa heiluessa? Tarkoitus siis kiinnittää ledibaari kilvenalustelineellä ja olisi mukava saada kilvenalusteline kiinni hieman muuallekin, kuin itse puskurin muoviin. Onko takana puskurin palkkia tai muuta, johon voisi porata reijät ja näinollen saada tukevamman kiinnityksen?
                      Mä laitoin kilpitelineen kiinni puskurimuoviin 6x4 mm:n läpipultilla isojen rikkojen kanssa ja lisävaloista vielä kunnon tukiraudat. Hyvin on pysynyt värisemättä.
                      Hullu saa olla muttei tyhmä.

                      e61 530xd LCI

                      Comment

                      • HC-Tuning
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 267
                        • Itärajalla

                        #12
                        Laitoin omaan lci:in lisävalot nbb releellä ja nyt on akku alkanu oireilemaan virran vähyyttä. Yön aikana nollauttaa toisinaan trippimittarin. Releessä vilkkuu punainen valo kun auto sammuksissa. Releelle virrat konehuoneen apuvirtapisteistä.
                        Onko muilla tehnyt vastaavaa. Akun iästä ei ole mitään tietoa.

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          #13
                          Originally posted by HC-Tuning View Post
                          Laitoin omaan lci:in lisävalot nbb releellä ja nyt on akku alkanu oireilemaan virran vähyyttä. Yön aikana nollauttaa toisinaan trippimittarin. Releessä vilkkuu punainen valo kun auto sammuksissa. Releelle virrat konehuoneen apuvirtapisteistä.
                          Onko muilla tehnyt vastaavaa. Akun iästä ei ole mitään tietoa.
                          Nukahtaako auto? Kuluttaako virtaa nukkuessaan? Tuleeko pätkäajoa?
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • HC-Tuning
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2004
                            • 267
                            • Itärajalla

                            #14
                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Nukahtaako auto? Kuluttaako virtaa nukkuessaan? Tuleeko pätkäajoa?
                            Kyllä mielestäni auto nukahtaa ja vaihdevalitsimen valo sammuu. Tuo nbb rele vilkuttaa lediä kokoajan vaikka auto nukkumassa. Reilu 30 kilsaa työmatkaa suuntaansa että ei pitäs sen puolesta olla ongelmia. Ehkä vaan mittautan akun ja uutta tilalle mikäli tehot hiipunu.

                            Aamulla -20 ja heikosti pyörähti käyntiin. Viime viikolla latailin akun täyteen.

                            Edit: Nakkasin uuden vartan g14 95ah agm akun. Entinen oli powerline 100ah. Oli 90ah agm akulle koodattu auto ja oisko se ollut syynä ettei älynnyt latailla akkua oikein? Tuskin tuo rele niin paljoa virtaa syö.
                            Last edited by HC-Tuning; 04-01-2019, 21:53.

                            Comment

                            • Ossssi
                              Newbiemmer
                              • Apr 2016
                              • 7
                              • Suomessa

                              #15
                              Auto 530D lci Bi-xenon valoilla.

                              Itse viritin lisävalot ensin LuminaLights Lightswitch Pro (XBB) v4 releellä missä ohjausjohdon päälle tuleva hal anturi. Toimi muutten hienosti, mutta vilkkui aina alla 40kmh nopeudessa. Vaihdettiin takuuseen uusi, mutta sama homma.

                              Sitten kokeilin tämän johtosarjan (Relejohtosarja lisävalojen asennukseen DT-liittimillä, LuminaLights) mukana tulleella tavallisella relelleellä ja pelannut nyt kaksi vuotta ongelmitta. Ohjauksen kytkin suoraan kuskinpuolen valojen johtonippuun. olikohan sininen vai sinivalkoinen johto.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎