Moron nääs! Rullasin bemariini kunnioitettavat 500.000 km hiljan. Kaikki tähän mennessä hajonneet osat on vaihdettu uusiin ja auto on kulkenutkin kuin juna. Mutta nyt on ongelma, auto ei nimittäin starttaa ollenkaan. Autossa on toki ollut akun purkautumisongelmaa ja ajojen vähentyessä ostin sitten ylläpitolaturin motonetistä. Tolppapaikalla on kuitenkin sähköt vaan pari tuntia päällä päivässä, niin se on hankaloittanut hieman täyteen lataamista.
Ctekin ylläpitolaturi oli ledvaloindikaattoreiden mukaan valmiina starttaamaan (kohdassa 7), mutta startti ei silti pyörähtänyt ollenkaan. Kokeilin jopa antaa apuvirtaa toisesta autosta, mutta tulos oli sama eli ei startannut. Mittasin akun jännitteen näiden jälkeen konehuoneesta ja se oli noin 12,6 V eli ilmeisesti ihan riittävä. Olin aiemmin tänään ottanut akun kengän (mustan) irti akusta, kun yritin selvittää mihin parasiittivirtaa katoaa, mutta mielestäni laitoin sen samalla tavalla takaisin, samalla varoen niitä anturikaapeleita.
Virta-avainta käännettäessä kuuluu vain hiljainen naksuminen ohaamoon. Onko selkeä homma, että starttimoottori on vaihdettava, vai voiko olla jotain muuta mahdollisuutta? Ohjainboksi rikki, tai ajonesto päällä? Virrat tulee ihan normaalisti.
Ctekin ylläpitolaturi oli ledvaloindikaattoreiden mukaan valmiina starttaamaan (kohdassa 7), mutta startti ei silti pyörähtänyt ollenkaan. Kokeilin jopa antaa apuvirtaa toisesta autosta, mutta tulos oli sama eli ei startannut. Mittasin akun jännitteen näiden jälkeen konehuoneesta ja se oli noin 12,6 V eli ilmeisesti ihan riittävä. Olin aiemmin tänään ottanut akun kengän (mustan) irti akusta, kun yritin selvittää mihin parasiittivirtaa katoaa, mutta mielestäni laitoin sen samalla tavalla takaisin, samalla varoen niitä anturikaapeleita.
Virta-avainta käännettäessä kuuluu vain hiljainen naksuminen ohaamoon. Onko selkeä homma, että starttimoottori on vaihdettava, vai voiko olla jotain muuta mahdollisuutta? Ohjainboksi rikki, tai ajonesto päällä? Virrat tulee ihan normaalisti.
Comment