Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 Dsc ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5152
    • Kouvola, Savisto

    E61 Dsc ongelma

    Tai ainakin minun mielestä ongelma jota en ole itse koskaan kohdannut eikä haullakaan tuntunut löytyvän että muilla olisi vastaavaa ollut.

    Hyvin ärsyttävän oloinen ominaisuus kun lähtee tälleen liukkailla keleillä liikkeelle, jos auto alkaa sutimaan niin auto vetää vasemman takarenkaan lukkoon eikä sitä päästä kuin vasta kun kaasun nostaa kokonaan pois.
    Joten jokainen voi kuvitella kuinka hankala on risteyksestä lähteä liikkeelle kun auto melkein joka kerta vetää vasemman takajarrun lukkoon joten meno tyssää siihen ja auto lähtee menemään poikittain.

    Vikakoodeja ei anna, eikä livedatallakaan mitään sen ihmeempiä pyörimiseroja ole tms.

    Ja siis autona on E61 535d -05
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4627
    • Tampere

    #2
    Originally posted by makkis View Post
    Tai ainakin minun mielestä ongelma jota en ole itse koskaan kohdannut eikä haullakaan tuntunut löytyvän että muilla olisi vastaavaa ollut.

    Hyvin ärsyttävän oloinen ominaisuus kun lähtee tälleen liukkailla keleillä liikkeelle, jos auto alkaa sutimaan niin auto vetää vasemman takarenkaan lukkoon eikä sitä päästä kuin vasta kun kaasun nostaa kokonaan pois.
    Joten jokainen voi kuvitella kuinka hankala on risteyksestä lähteä liikkeelle kun auto melkein joka kerta vetää vasemman takajarrun lukkoon joten meno tyssää siihen ja auto lähtee menemään poikittain.

    Vikakoodeja ei anna, eikä livedatallakaan mitään sen ihmeempiä pyörimiseroja ole tms.

    Ja siis autona on E61 535d -05
    Heittoja ihan lonkalta arvauksia. Jarruletku rikki niin että jättää paineen?, jarrut jumittavat?, renkaat jotakuinkin vastaavassa kunnossa molemmilla puolilla?, renkaiden halkaisijoiden opetus?, laakerissa väljää?, tasauspyörästö pyörii hyvin nosturilla?

    Näkeekö inpalla/tool32lla pyöräkohtaisesti abs paineet? Meinaan että onko käsky oikesti päällä dscstä vai aiheuttaako jumin joku muu.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #3
      Originally posted by fraatti View Post
      Heittoja ihan lonkalta arvauksia. Jarruletku rikki niin että jättää paineen?, jarrut jumittavat?, renkaat jotakuinkin vastaavassa kunnossa molemmilla puolilla?, renkaiden halkaisijoiden opetus?, laakerissa väljää?, tasauspyörästö pyörii hyvin nosturilla?

      Näkeekö inpalla/tool32lla pyöräkohtaisesti abs paineet? Meinaan että onko käsky oikesti päällä dscstä vai aiheuttaako jumin joku muu.
      En keksi miten jarruletku voisi noin olla rikki, kun jarrut ei normaalissa käytössä jumiudu ollenkaan, jarrupalat alkaa kyllä olla melko finaalissa.
      Renkaiden halkaisijat on opetettu rengaspaineen valvontaan, mutta teki ihan samaa ylikokoisilla kitkoilla sekä nyt uusilla oikean kokoisilla nastoilla, ei väljää, kyllä tasauspyörästö vaikuttaisi normaalilta:think

      Itse rupesin miettimään dsc hydrauliikka yksikköä, jos siinä tuo takarenkaan venttiili jotenkin takertelisi, osaa sen kuitenkin irrottaa kun kaasun nostaa.
      Dsc:n kun kytkee kokonaan pois niin ei tietenkään tätä ilmiötä tee.

      Yksi mainitsemisen arvoinen asia vielä, auto ei rajoita moottorin kierroksia mitenkään ja yhtään suuremmissa nopeuksissa (30kmh->) ei ole ongelmia.

      Eli varsinkin kun risteyksestä lähtee liikkeelle jos auto yhtään yrittää estää luistamista menee vasen takarengas lukkoon ja kierroksia voi polkea kuinka paljon haluaa, oikea takarengas pyörii sitä vauhtia mitä kaasu käskee.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by makkis View Post
        En keksi miten jarruletku voisi noin olla rikki, kun jarrut ei normaalissa käytössä jumiudu ollenkaan, jarrupalat alkaa kyllä olla melko finaalissa.
        Renkaiden halkaisijat on opetettu rengaspaineen valvontaan, mutta teki ihan samaa ylikokoisilla kitkoilla sekä nyt uusilla oikean kokoisilla nastoilla, ei väljää, kyllä tasauspyörästö vaikuttaisi normaalilta:think

        Itse rupesin miettimään dsc hydrauliikka yksikköä, jos siinä tuo takarenkaan venttiili jotenkin takertelisi, osaa sen kuitenkin irrottaa kun kaasun nostaa.
        Dsc:n kun kytkee kokonaan pois niin ei tietenkään tätä ilmiötä tee.

        Yksi mainitsemisen arvoinen asia vielä, auto ei rajoita moottorin kierroksia mitenkään ja yhtään suuremmissa nopeuksissa (30kmh->) ei ole ongelmia.

        Eli varsinkin kun risteyksestä lähtee liikkeelle jos auto yhtään yrittää estää luistamista menee vasen takarengas lukkoon ja kierroksia voi polkea kuinka paljon haluaa, oikea takarengas pyörii sitä vauhtia mitä kaasu käskee.
        Ota ABS pois käytöstä ja kokeile lukittaako renkaan kovemmassa jarrutuksessa? Jos ei niin eiköhän se vika siellä hydrauliikassa ole :think

        Voisi tietty kokeilla nollata koko purkin josko auttaisi ennen irroittamista ja avaamista.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #5
          Mietin myös sitä että jos se ei osaisikaan jarruttaa tuolla oikean puolen jarrulla:think
          Toki silloinkin vika kohdistuisi hydrauliyksikköön:think

          Mitenkä tuon nyt sit nollaisi jos sen kokeilisi?
          Päivitykset, virrat nollille yms. on kokeiltu.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Toimiiko normaalisti oikean puolen jarrut, itselläni oli e39.ssä turvonnu jarruletku niin umpeen ettei onnistunu edes ilmaus ku ei tullu neste läpi.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10031
              • KVLA

              #7
              Originally posted by Scitso View Post
              Toimiiko normaalisti oikean puolen jarrut, itselläni oli e39.ssä turvonnu jarruletku niin umpeen ettei onnistunu edes ilmaus ku ei tullu neste läpi.
              Eikös tuolla niin lukenut,että toimii:

              Originally posted by makkis View Post
              En keksi miten jarruletku voisi noin olla rikki, kun jarrut ei normaalissa käytössä jumiudu ollenkaan,

              Comment

              • Scitso
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 2816
                • Kuusankoski

                #8
                Eli ei lue, onko testattu onko OIKEAN puolen takajarru teholtaan yhtä hyvä ku vasen.
                E34 525i Touring -96 "Iris"
                E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                E61 530d Touring -04

                ex. E39 520ia Touring -98
                ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                ex. E28 520i -82

                Comment

                • makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5152
                  • Kouvola, Savisto

                  #9
                  Originally posted by Scitso View Post
                  Eli ei lue, onko testattu onko OIKEAN puolen takajarru teholtaan yhtä hyvä ku vasen.

                  Juu, toimii. Vika on ollut selkeästi autossa jo pitkään, auto on välissä myös katsastettu yms.

                  Ainoa tilanne jossa tämä ominaisuus ilmenee on liukkaalla liikkeelle lähtiessä, muuten on täysin normaali ja hyvin toimiva auto.

                  Ensi viikolla tulee uudet levyt ja palat taakse, mutta en usko niiden auttavan asiaa.
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎