Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carlyn OBD-lukija tyhjentää akun?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

Originally posted by revote View Post
    Jep, mä kuulun niihin käyttäjiin jotka ei jaksa säätää ja viritellä. Applen käyttiksissä kaikki on mietitty valmiiksi. Applen tuotteissa et osta vain rautaa.
    No se, että esim. se bluetooth obd palikka toimisi ei mielestäni ole vielä säätämistä. Samoin se, että jos haluaisi BMW sähkökaaviot kännykkään, niin ei onnistu ilman säätämistä (jailbreak) Ios kohdalla. Android:lla onnistuu. Joo kaikki on mietitty omenoissa valmiiksi, osa vaan mietitty ihan päin persettä.

Samoin kaikissa muissakin valmiissa laitteissa ostat myös softan, et pelkkää rautaa (itse kasatut koneet sitten asia erikseen). Mitä tulee applen laatuu, niin kannattaa vilkaista vaikka tämä: https://www.youtube.com/watch?v=AUaJ8pDlxi8 Videon tekijä omistaa apple tuotteita korjaavan firman ja korjaa itse päivätöikseen omenoita. Aivan uskomatonta touhua miten apple kehtaa laadullisesti noin surkeita tuotteita työntää markkinoille. Usein eivät edes korjaa seuraavassa versiossa edellisen version ongelmia tai edes myönnä niitä ongelmia.

Originally posted by Markkanenn View Post
    iPhone/iPadeissaha on tehokkainta rautaa mitä mobiilipuolella on nähty: https://www.google.fi/amp/s/www.puhe...c-suorituskyky
    Niin siis siinä uusimmassa XS/XS max on tehokas rauta. maksaa 1100-1700€ ja sille saat vuoden takuun.. Otetaan nyt esimerkiksi vaikka 2013 macbook pro. Sitä myytiin vielä 2016 täysin samalla raudalla ja hinnalla. Eli neljä vuotta myivät samaa konetta samalla hinnalla. Apple rauta yleensä ei ole sitä tehokkainta, vaikka ovat aina niitä kalleimpia.
    e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

Muistuttaisin siitä miten tässä ketjussa keskustelu meni: Android-leiristä hyökättiin Apple-leiriin leuhottamaan siitä kuinka siellä on asiat paremmin. Ei toisin päin. Minulle ja uskon että muillekin Apple-käyttäjille on se ja sama teidän mielipiteet. Sinänsä hassua, että BMW-kuskien keskuudessa on ihmisiä jotka käyttäytyvät kuin tojotakuskit - tyhmä maksaa ylihintaisesta bmw:stä kun tojotallakin pärjää. Esimerkki ei ole 1:1 mutta pointti sama.

No, jatketaan tätä hyvää dialogia.

Originally posted by HTK12 View Post
      No se, että esim. se bluetooth obd palikka toimisi ei mielestäni ole vielä säätämistä. Samoin se, että jos haluaisi BMW sähkökaaviot kännykkään, niin ei onnistu ilman säätämistä (jailbreak) Ios kohdalla. Android:lla onnistuu. Joo kaikki on mietitty omenoissa valmiiksi, osa vaan mietitty ihan päin persettä.
      Jep, kuten iOS-laitteelle ei saa esim. Cellmapperiakaan. Hui kamalaa! Ei siihen ole mun elämä kaatunut.

Samoin kaikissa muissakin valmiissa laitteissa ostat myös softan, et pelkkää rautaa (itse kasatut koneet sitten asia erikseen).
      Totta, mutta iOS:n saat vain Applen laitteille. Vai oletko nähnyt esim. Samsungissa iOS:ia?

Otetaan nyt esimerkiksi vaikka 2013 macbook pro. Sitä myytiin vielä 2016 täysin samalla raudalla ja hinnalla. Eli neljä vuotta myivät samaa konetta samalla hinnalla. Apple rauta yleensä ei ole sitä tehokkainta, vaikka ovat aina niitä kalleimpia.
      Kuinka montaa Windows-konetta olet nähnyt myytävän uutena vielä kolmen vuoden jälkeenkin? Aivan, et yhtään. Ja toisin päin, kolme vuotta vanhalla WIN-koneella ei tee enää mitään, siinäkin ajassa käyttis on pitänyt asentaa uusiksi vähintään sen kolme kertaa, jos ei halua menettää järkeään hidasteluiden ja muiden ongelmien takia.

iMacit ja Macbookit porskuttavat hyvin vielä vuosienkin jälkeen eikä niitä tarvi asennella uusiksi.
      Last edited by revote; 29-01-2019, 22:34.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

Comment

• zanta
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 2908
        • Oulu

Muistuttaisin siitä miten tässä ketjussa keskustelu meni: Android-leiristä hyökättiin Apple-leiriin leuhottamaan siitä kuinka siellä on asiat paremmin. Ei toisin päin. Minulle ja uskon että muillekin Apple-käyttäjille on se ja sama teidän mielipiteet. Sinänsä hassua, että BMW-kuskien keskuudessa on ihmisiä jotka käyttäytyvät kuin tojotakuskit - tyhmä maksaa ylihintaisesta bmw:stä kun tojotallakin pärjää. Esimerkki ei ole 1:1 mutta pointti sama.

No, jatketaan tätä hyvää dialogia.

Jep, kuten iOS-laitteelle ei saa esim. Cellmapperiakaan. Hui kamalaa! Ei siihen ole mun elämä kaatunut.

Totta, mutta iOS:n saat vain Applen laitteille. Vai oletko nähnyt esim. Samsungissa iOS:ia?

Kuinka montaa Windows-konetta olet nähnyt myytävän uutena vielä kolmen vuoden jälkeenkin? Aivan, et yhtään. Ja toisin päin, kolme vuotta vanhalla WIN-koneella ei tee enää mitään, siinäkin ajassa käyttis on pitänyt asentaa uusiksi vähintään sen kolme kertaa, jos ei halua menettää järkeään hidasteluiden ja muiden ongelmien takia.

iMacit ja Macbookit porskuttavat hyvin vielä vuosienkin jälkeen eikä niitä tarvi asennella uusiksi.

Sitä mitä ei iOS Carlyllä saa hoidettua, hoidetaan sitten läppärillä
        LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
        E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

Itse kyllä näe tuon esimerkin tilanteen toisinpäin. Omena on se karsittu versio eli toyota, mutta hinta on silti premium. BMW:tä löytyy kaikki varusteet, mutta silti se maksaa puolet tuosta toyotasta.

Eli tyydyt siihen karsittuun toyotaan, ok. Itse olettaisin saavani maksamalla apple hinnat kaikki mitä halvempiin androideihin.

En, oletko nähnyt adroidia ios laitteille?

Miksi kukaan haluaisi ostaa vanhaa rautaa uuden hinnalla? Jos otetaan tuo macbook pro 2013 versio, niin sitä myytiin samalla hinnalla 2013, 2014, 2015, 2016, eli neljä vuotta. Intelin raudassa tuossa tarkoittaa 4 sukupolvea (apple käyttää intelin rautaa läppäreissä). Joka toinen on pienempi päivitys kuten BMW:llä LCI. Ostaisitko siis uuden E60 LCI samalla rahalla tänään kun G30? Itse en ainakaan.

Itsellä ei kyllä windowsit mene kerran vuoteen uusiksi, eikä koneet hidastele. Jos sinne koneelle asentaa mitä sattuu, niin saahan sen sekaisin. Osx on hankalampi sekoittaa kun mahdollisuutta säätää on vähemmän.

Niin saattavat toimia, jos rauta on vielä ehjää. Kannattaa katsoa tuo aiemmin linkittämäni video miten ne apple tuotteet tyypillisesti kyllä hajoaa muutoman vuoden käytöllä. esim Macbook pro:
          -GPU hajoaa 2008
          -kovalevyn kaapelit hajoilee 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 (Itse en ole kuullut, että kukaan muu valmistaja olisi onnistunut kehittämään satakaapelin, joka suurissa määrissä hajoilee)
          -näytön runko pettää 2008, 2009
          -näytön kiinnitys pettää kun liimaus ei kestä 2008
          -liian pienet konkat, jotka pettää joten kone ei käynnisty. 2008, 2009, 2010
          -GPU ei kestä 2011 puutteelinen jäähdytys (Joukkokanne, apple hävisi joutui ja korjaamaan Korjaus olikin sitten hieno, käristivät korjauksessa emot, joten hajoa alle vuodessa taas. )
          -GPU ongelmat ja kone käynnistyy satunnaisesti uudestaan 2012, 2013 (joutos ongelmat. Apple korjaus oli laittaa pala kumia, joka painaa piiriä)
          -Näppäimistö hajoilee 2015, 2016
          -Akut pullistuu 2016 ja 2017 (akku ei ole suunniteltu kuluttajan vaihdettavaksi)

Tuossa nyt on tuolta linkittämältäni videolta poimintoja. Toki apple fanit ei näistä mitään myönnä. Tuossa nyt vaan on muutomia yleisesti tunnettuja tyyppivikoja. Niitä riittää kun katsot vaikka tuon saman youtube käyttäjän muita videoita. Itse en kyllä paljon kehuisi apple tuotteiden kestolla. Käyttis vaikeampi sotkea, rauta vastaavasti ei niin kestävää.

Ei vedetä herneitä, itse en vaan vieläkään ymmärrä tuota apple hehkutusta ja vikojen/ongelmien kiistämistä. Ei täällä BMW foorumeilla porukka väitä, että ei BMW moottoreissa ole ikinä ollut ketjuongelmia, S-moottoreissa ei ole laakeri ongelmia, puolia ja suuttimia ei hajoa ikinä jne. Apple foorumeilla heti kaikki on väittämässä, että ei ole mitään yleistä vikaa x olemassa.
          e39 540iA E85

Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

Comment

• zanta
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 2908
            • Oulu

Niin saattavat toimia, jos rauta on vielä ehjää. Kannattaa katsoa tuo aiemmin linkittämäni video miten ne apple tuotteet tyypillisesti kyllä hajoaa muutoman vuoden käytöllä. esim Macbook pro:
            -GPU hajoaa 2008
            Mulla kävi juurikin tämä tyyppivika heti marraskuussa 2015.
            Vaihdoin sitten kokonaan emolevyn kun satkulla sain käytetyn samanlaisen.
            Vielä se tuossa hyrrää mukavasti 11v välmistamisen jälkeen.

On mulla tosin uudempikin "MacBook Pro", ostin tämän Lenovo T430 varusteineen viime syksynä 300€ ja nakkasin OS X sisään.
            Ei tämä aivan yhtä laadukas ole mutta ajaa opiskelijan tarpeet.
            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

eksälista:
            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

Comment

• Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5416
              • S:t Karins

Tää menikin näköjään käyttisväittelyksi . Turhaan, omena on uskonto. Muuta revote topicin otsikko Wifi OBD plugi tyhjentää akun ja topikki lukkoon...
              (sarkasmia)
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

• Axum
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 4416
                • Kuopio

Joo.. nämä Apple uskovaiset ovat yhtä fanaattisia kuin hiihtäjät omasta reviiristään.
                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                - E39 528ia
                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

Puretaan 520ia -97
                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

Comment

• Arnolds
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 3310
                  • Kajjjaani

Mä sohasin muurahaispesään.
                  F26 xDrive20d TwinPower

EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

Comment

• Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17840
                    • PKS

Eiköhän se ollut siinä.
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

E28 ///M535i '87 zinnoberrot

½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36
                    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                    Muut talouden vehkeet:
                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎