Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikko/kardaani vai sittenkin alipaineletkut?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    #16
    Tutkin tänään tilannetta ja huomasin, että ahtoletku on yläpäästä irti... Purin kannen pois päältä ja huomasin, että se muovinen noin 90 asteen mutka on sieltä sokan päästä murtunut ja palanen lähtenyt irti. Otin palasen välistä pois ja laitoin letkun kiinni ja vaikuttaisi, että vedot palasivat ennalleen. En toki uskaltanut täyskaaaukiihdytystä kokeilla, menee vielä loputkin letkusta päreeksi.

    Nyt iDrive herjaa että Increased Emission, liittynee siihen että ahtoletku vuotaa sieltä yläpäästä?
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

    Comment

    • edva
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 302
      • Pirkkala

      #17
      Hmm. Herjasko tuo mitään moottorinvikavaloa tai täristikö ollenkaan?

      Oma kosla teki siis eilen samat, että menohalut alko katoomaan ajon aikana pikku hiljaa. Ei vastannut enää kaasuun kuin ajoittain. Aivan sama tuntuma kuin sillon ku ilmamassamittari oli sökö. Heittipä vielä tire pressure loss näyttöön, mut kai se voi johtua sohjosesta kelistäkin.
      30km pysty eteneen suoraa tietä tasakaasulla, ja sit piti risteyksen jälkeen kiihdyttää niin ei mihinkään. Täristi jonkun verran ja kone tuntu jotenkin käyvän huonosti. Siihen jäi kosla keskelle tietä. Neliveto ei pelaa*ja engine fault. Hinurilla korjuulle. Nopeesti vilkasin et konetila näyttäis olevan suht normaalin näkönen.

      Oisko kans ahtohommaa tai alipaineletkuista johtuvaa? Pistää oksettaan ajatus kardaani/lootarikosta.
      e61 530xd LCI 3/2007

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #18
        Silloin kun tuo tapahtui niin ei herjannut yhtään mitään, eikä tärrännyt jne. Toistaiseksi ainoa vika on ahtoletkun alkupään muoviosan murtuminen ja sieltä myös vuotaa ilmaa.

        Uskoisin, että korjautuu tuolla kunhan saan osan siihen jostain. Tsekkailen samalla alipaineletkuja, mulla olisi jo uutta tilalle.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Juuså
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 207
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by edva View Post
          Hmm. Herjasko tuo mitään moottorinvikavaloa tai täristikö ollenkaan?

          Oma kosla teki siis eilen samat, että menohalut alko katoomaan ajon aikana pikku hiljaa. Ei vastannut enää kaasuun kuin ajoittain. Aivan sama tuntuma kuin sillon ku ilmamassamittari oli sökö. Heittipä vielä tire pressure loss näyttöön, mut kai se voi johtua sohjosesta kelistäkin.
          30km pysty eteneen suoraa tietä tasakaasulla, ja sit piti risteyksen jälkeen kiihdyttää niin ei mihinkään. Täristi jonkun verran ja kone tuntu jotenkin käyvän huonosti. Siihen jäi kosla keskelle tietä. Neliveto ei pelaa*ja engine fault. Hinurilla korjuulle. Nopeesti vilkasin et konetila näyttäis olevan suht normaalin näkönen.

          Oisko kans ahtohommaa tai alipaineletkuista johtuvaa? Pistää oksettaan ajatus kardaani/lootarikosta.
          Eipä 530xd lci vaikuta alipaineletkut turbon toimintaan, se kun on sähköservolla ohjattu. Voi olla vaikka sen servo paskana? Ei ole vika vaihteistossa noiten sun oireiden perusteella, sitä paitsi se kyllä aika herkästi heittää transmission faultia ruutuun jos siinä jotain isompaa vikaa on.

          Onhan näissä räjähdelly imusarjojakin, mulla kävi e39 kanssa niin että kiihyttäes kauhee pamaus ja vedot katos. Sit tutkin konehuonetta ja ei näkyny mtn kummempaa, ahtoletkut kunnossa ja muutenkin. Tarkemman tarkastelun jälkeen kuitenkin huomattiin että imusarja oli halki alapuolelta sauman kohdalta. Silloinkin antoi vain ilmamassamittarista vikakoodin.
          G31 540d xDrive -18

          Comment

          • Akron
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 167
            • Tampere

            #20
            Originally posted by revote View Post
            Silloin kun tuo tapahtui niin ei herjannut yhtään mitään, eikä tärrännyt jne. Toistaiseksi ainoa vika on ahtoletkun alkupään muoviosan murtuminen ja sieltä myös vuotaa ilmaa.

            Uskoisin, että korjautuu tuolla kunhan saan osan siihen jostain. Tsekkailen samalla alipaineletkuja, mulla olisi jo uutta tilalle.
            Herjaisko increased emissions tuon ahtovuodon takia? Ahtopaine pääsee kasvaan ja sen myötä myös syötettävä polttoaine?

            Volkkareissa oli ainakin samanlaista oiretta ahtovuotojen vuoksi. Riittävästi kun polkasee niin todennäköisesti menee vikatilaan kun yliahtaa.
            Current: F10 528iA '11

            EXs:
            E38 740iA '95
            Subaru Impreza 2.0R '06
            E61 520dA '07

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #21
              Originally posted by Akron View Post
              Herjaisko increased emissions tuon ahtovuodon takia? Ahtopaine pääsee kasvaan ja sen myötä myös syötettävä polttoaine?

              Volkkareissa oli ainakin samanlaista oiretta ahtovuotojen vuoksi. Riittävästi kun polkasee niin todennäköisesti menee vikatilaan kun yliahtaa.
              Silloin kun tuo tapahtui niin ei tosiaan antanut mitään herjaa. Nyt jälkeenpäin tuo ko. herja on tullut. Veikkaukseni on juurikin tuo, herja tulee ahtovuodosta.
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • Markkanenn
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2016
                • 262
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by revote View Post
                Silloin kun tuo tapahtui niin ei tosiaan antanut mitään herjaa. Nyt jälkeenpäin tuo ko. herja on tullut. Veikkaukseni on juurikin tuo, herja tulee ahtovuodosta.
                Allekirjoituksesi perusteella 380/728 tuli mieleen tämä mersufoorumilta löytynyt tekstii:

                Aivan sama on 335d-535d M57TU2/TOP BMW:ssä, noin 335-340 hv jälkeen ahtopaineen säädöllä ei ole juurikaan merkitystä, hukkaportti ei riitä sitä säätämään vaan sen annetaan ahtaa niin paljon kun se vaan ikinä painetta tekee. Vikatila estetään muuttamalla diagnostiikkarajat niin korkeiksi ettei se niitä saavuta. Vikatila tulee vasta kun ahdin hajoaa (tai jotain muuta).
                F11 520d -12

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #23
                  No katsotaan ensin tuo ahtoputki kuntoon. Toivottavasti selviää sillä.
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    #24
                    Nyt on uusi ahtoputki tai siis alkupätkä paikallaan. Nollasin Carlyllä vikakoodit ja ainakin toistaiseksi näyttää, että probleema korjaantui sillä. Tosin huomasin, että yksi alipaineletku on irti. Se, joka tulee onko se kaasuläppäkotelo vai mikä johon ahtoletku tulee? Siitä on alipaineletku irti enkä kyllä äkkiseltään löytänyt sitä konehuoneesta Eli olen irroittanut sen kun hehkuja vaihdoin mutta en ole laittanut takaisin.

                    Missäs sen letkun alkupää on?
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • Juuså
                      BTCF Member
                      • Oct 2009
                      • 207
                      • Kuopio

                      #25
                      Siellä imusarjan alla. Se on EGR venttiilistä ja oletan että sulla on EGR pois käytöstä.

                      G31 540d xDrive -18

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #26
                        Eli tuo letku 4. Perhana, joutuu siis käyttämään imusarjaa taas irti.
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • Juuså
                          BTCF Member
                          • Oct 2009
                          • 207
                          • Kuopio

                          #27
                          En tiiä muistanko väärin, mutta kiinalaisen käsillä tuon vois saada paikalleen ilman imusarjan irroitustakin. Kantsii eka kahtoa :think
                          G31 540d xDrive -18

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎