Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 525D e61 2007 mysteeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Amatöörikuski
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 8
    • Keski-Pohjanmaa

    Bmw 525D e61 2007 mysteeri

    Noniin! Onkos muilla kokemusta tai tietoa että olisi käynyt vastaavaa? Bmw 525D e61 LCI, moottorilla ajettu 235tkm. Alkoi vähän täristä tyhjäkäynnillä kuin kävisi vain viidellä sylinterillä. Vikakoodit kertoi että 5.sylinterin suutin yli korjausarvojen. Koitettiin ehjällä suuttimella ja sama vika. Tämän jälkeen muistui mieleen että on ollut aiemmin paine-eroja sylintereissä joten kansi irti ja venttiileitä ihmettelemään. Kannen irroituksen jälkeen huomattiin että 4.sylinterin sylinteriputki on haljennut. Moottorin vaihto edessä
  • Amatöörikuski
    Newbiemmer
    • Sep 2018
    • 8
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Siinä vielä kuva sylinteristä
    Attached Files

    Comment

    • Bertram
      Bimmer Rookie
      • Jan 2010
      • 120
      • Tuusula

      #3
      Onko tietoa tai valistunutta arvausta root cause:sta? :think
      == e61 530d aut. Touring 05 ==
      == e61 525i man. Touring 06 ==
      == Ex: e39 530d man. Touring 5/02 Sondermodell ==

      Comment

      • Amatöörikuski
        Newbiemmer
        • Sep 2018
        • 8
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by Bertram View Post
        Onko tietoa tai valistunutta arvausta root cause:sta? :think
        Ei tosiaan ole vielä tietoa mistä johtuu.

        Comment

        • Amatöörikuski
          Newbiemmer
          • Sep 2018
          • 8
          • Keski-Pohjanmaa

          #5
          Eniten ihmetyttää se että vasta 235tkm ajettu ja täydellinen huoltokirja, huollot tehty ajallaan ja kaikki kunnossa (poislukien haljennut sylinteri )

          Comment

          • schwarze
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 2017
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Amatöörikuski View Post
            Noniin! Onkos muilla kokemusta tai tietoa että olisi käynyt vastaavaa? Bmw 525D e61 LCI, moottorilla ajettu 235tkm. Alkoi vähän täristä tyhjäkäynnillä kuin kävisi vain viidellä sylinterillä. Vikakoodit kertoi että 5.sylinterin suutin yli korjausarvojen. Koitettiin ehjällä suuttimella ja sama vika. Tämän jälkeen muistui mieleen että on ollut aiemmin paine-eroja sylintereissä joten kansi irti ja venttiileitä ihmettelemään. Kannen irroituksen jälkeen huomattiin että 4.sylinterin sylinteriputki on haljennut. Moottorin vaihto edessä
            Enpä ole aiemmin moiseen törmännyt tässä moottorityypissä. Mites ja milloin tämä aiempi sylinterien välinen paine-ero tuli havaittua?
            Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
            Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

            Comment

            • Amatöörikuski
              Newbiemmer
              • Sep 2018
              • 8
              • Keski-Pohjanmaa

              #7
              Originally posted by schwarze View Post
              Enpä ole aiemmin moiseen törmännyt tässä moottorityypissä. Mites ja milloin tämä aiempi sylinterien välinen paine-ero tuli havaittua?
              Edellisen omistajan toimesta huomattu ja huollettu, käsittääkseni lähti huonosti käyntiin, tyhjäkäynti huonoa ja pätkinyt ajon aikana. Tosiaan nyt ei huomannut ajossa mitään erikoista.

              Comment

              • Amatöörikuski
                Newbiemmer
                • Sep 2018
                • 8
                • Keski-Pohjanmaa

                #8
                Kävin tänään paikallisella marmorilla kyselemässä ja eivät hekään osanneet sanoa juuta eikä jaata, ei kuulemma ole tullut vastaan. Ottivat auton tiedot ja laittoivat eteenpäin. Eikös tuota M57TU konetta käytetty 2012 asti?

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Originally posted by Amatöörikuski View Post
                  Kävin tänään paikallisella marmorilla kyselemässä ja eivät hekään osanneet sanoa juuta eikä jaata, ei kuulemma ole tullut vastaan. Ottivat auton tiedot ja laittoivat eteenpäin. Eikös tuota M57TU konetta käytetty 2012 asti?
                  Kaivelemati tarkempia päivämääriä, väittäisin notta 2010 on muotit laitettu museoon. Maallikosta tuo alkusyy näyttää pakkasvaurion, tai lämpö-eron aiheuttamalta?
                  Last edited by schwarze; 27-04-2019, 01:14.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Amatöörikuski
                    Newbiemmer
                    • Sep 2018
                    • 8
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by schwarze View Post
                    Kaivelemati tarkempia päivämääriä, väittäisin notta 2010 on muotit laitettu museoon. Maallikosta tuo alkusyy näyttää pakkasvaurion, tai lämpö-eron aiheuttamalta?
                    Luulisi että kansi antautuu ennen sylinteriä jos lämpötilaeron aiheuttamasta viasta olisi kyse :think Eikä tosiaan ole nesteet menneet missään vaiheessa sekaisin

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎