Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien vaihdosta muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • revote
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2013
    • 1886
    • Hollola

    Suuttimien vaihdosta muutama kysymys

    Mitattiin tänään korjausarvot:

    1: -1.51
    2: -0.36
    3: 0.75
    4: 4.54
    5: -3.08
    6: -0.28

    Ja laitoin tilaukseen kaksi suutinta, varsinkin tuo nelonen oli melkein punaisen pään aivan tapissa.

    Muutama kysymys:

    1. Vinkkejä suuttimien irroitukseen, erikoistyökaluja tjsp?
    2. Tarviiko polttoainelinjasta ottaa paineita pois ennen putkien irroitusta?
    3. Uudet suuttimet pitänee aktivoida/koodata vaihdon jälkeen - pelaako auto ollenkaan ennen sitä?
    4. Uskaltaako autolla ajaa yhtään ennen vaihtoa?

    Autona pre-LCI 535d
    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 1996
    • Tampere/kainuu

    #2
    1. Liukuvasara / kiinnitysadapteri suuttimeen.
    2. Ei tarvitse.
    3. Kyllä pitää kertoa kalibrointi arvo. Toimii ilmankin.
    4. Uskaltaa ajaa mikäli käynti ei ole naulavaa kolinaa vuotavan suutinkärjen vuoksi.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9156
      • Oulu

      #3
      Kone kuumaksi. Suuttimen tallan muttereita hieman löysälle. Kone käyntiin ja odottelee, että suutin nasahtaa liikkeelle ja alkaa puhaltaa välistä. Kone seis ja tallan mutterit takaisin kiinni, jos pitää toinenkin suutin irrottaa. Sitten imusarja pois edestä ja suuttimet nousee käsin ylös.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #4
        Originally posted by Clavurion View Post
        Kone kuumaksi. Suuttimen tallan muttereita hieman löysälle. Kone käyntiin ja odottelee, että suutin nasahtaa liikkeelle ja alkaa puhaltaa välistä. Kone seis ja tallan mutterit takaisin kiinni, jos pitää toinenkin suutin irrottaa. Sitten imusarja pois edestä ja suuttimet nousee käsin ylös.
        Kuulostaapa helpolle Youtubesta löytänyt vaikka millaisia lopun ajan työkaluja, useamman metrin mittaisia "katapultteja" mutta ei mitään tällaista vinkkiä.

        Kiitos.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2712
          • Tampere

          #5
          Hyvä tosiaan varautua siihen, että toisinaan suuttimet saattavat olla hieman jumissa.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            #6
            Kiitos myös näistä.

            Originally posted by zakspeed View Post
            4. Uskaltaa ajaa mikäli käynti ei ole naulavaa kolinaa vuotavan suutinkärjen vuoksi.
            Ei pidä mitään ylimääräistä ääntä. Ei edes silloin kun kone vähän ravistaa, ja sitäkin tekee vain satunnaisesti hetken aikaa.

            Unohdin mainita että tämä on softattu, onko asialla vaikutusta, saa enemmän polttoainetta tjsp?
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • revote
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2013
              • 1886
              • Hollola

              #7
              Originally posted by JaniLap View Post
              Hyvä tosiaan varautua siihen, että toisinaan suuttimet saattavat olla hieman jumissa.
              No näitä olen katsellutkin. Onkohan näissä koitettu jo kaikki niksit ja muita ei ole enää jäljellä? Lähteekö siis mutterit löysäämällä ja moottori käyntiin -niksillä suuttimet irti kaikissa tilanteissa vai vain "pääsääntöisesti"?
              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2712
                • Tampere

                #8
                Originally posted by revote View Post
                Onkohan näissä koitettu jo kaikki niksit ja muita ei ole enää jäljellä?
                No nettiinhän niitä hankalimpia tapauksia tietenkin laitetaan kansan huviksi ja hämmästeltäväksi. Omalla suppealla kokemuksella olen liukuvasaralla ja suuttimen kevyellä edestakaisin kiertämisellä saanut toistaiseksi haluamani irti.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • revote
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2013
                  • 1886
                  • Hollola

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  No nettiinhän niitä hankalimpia tapauksia tietenkin laitetaan kansan huviksi ja hämmästeltäväksi. Omalla suppealla kokemuksella olen liukuvasaralla ja suuttimen kevyellä edestakaisin kiertämisellä saanut toistaiseksi haluamani irti.
                  Hyvä kuulla.

                  Oliko näin, että suuttimen päässä on kierteet joihin saa siis tarvittaessa kiinni mutterin ja siihen siis tuon liukuvasaran?
                  | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4627
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by revote View Post
                    Hyvä kuulla.

                    Oliko näin, että suuttimen päässä on kierteet joihin saa siis tarvittaessa kiinni mutterin ja siihen siis tuon liukuvasaran?
                    Näin se on. Jenga taisi olla 14mm, nousua en muista mutta voin tarkistaa jos on tarvetta...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #11
                      Originally posted by fraatti View Post
                      Näin se on. Jenga taisi olla 14mm, nousua en muista mutta voin tarkistaa jos on tarvetta...
                      Jos viitsit niin olisi hyvä, jääpähän talteen tähän ketjuun myös muille kyselijöille
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Scitso
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 2816
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Itsellä lähteny aina niin et kone lämpimänä imusarjapois ja railputki irti ja sit tallan ruuvit pois ja 13mm kiintoavaimella kevyesti nitkuttaa rail putken lähdöstä sivuttain ja nostaa suuttimen pois.
                        E34 525i Touring -96 "Iris"
                        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                        E61 530d Touring -04

                        ex. E39 520ia Touring -98
                        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                        ex. E28 520i -82

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9156
                          • Oulu

                          #13
                          Nuo legendaariset videot jumahtaneista suuttimista koskee 3/2000 vanhempia M57:ja, joissa suuttimen rungossa ei ole o-rengasta. Kaikki moska pääsee suuttimen ja kannen väliin ja pahimmillaan ruostuneena "yhtä puuta". O-renkaallisten suuttimien irrotuksessa en ainakaan itse ole koskaan tarvinnut mitään irrotustyökaluja.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            #14
                            Kiitos Scitso ja Clavurion, ehkäpä minä saan nuo siis vaihdettua
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • e46touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1327
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by revote View Post
                              Mitattiin tänään korjausarvot:

                              1: -1.51
                              2: -0.36
                              3: 0.75
                              4: 4.54
                              5: -3.08
                              6: -0.28

                              Ja laitoin tilaukseen kaksi suutinta, varsinkin tuo nelonen oli melkein punaisen pään aivan tapissa.

                              Muutama kysymys:

                              1. Vinkkejä suuttimien irroitukseen, erikoistyökaluja tjsp?
                              2. Tarviiko polttoainelinjasta ottaa paineita pois ennen putkien irroitusta?
                              3. Uudet suuttimet pitänee aktivoida/koodata vaihdon jälkeen - pelaako auto ollenkaan ennen sitä?
                              4. Uskaltaako autolla ajaa yhtään ennen vaihtoa?

                              Autona pre-LCI 535d
                              laitappa 2 kpl vaihdon jälkeen korjausarvot näkyville.
                              saattaapi olla yllätysarvot
                              __________________________________________________ ____________
                              Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎