Originally posted by revote
View Post
Suuttimien vaihdosta muutama kysymys
Collapse
X
-
Originally posted by Clavurion View PostMiten eri mallia? Niissä sun kuvissa se näytti äkkiseltään ihan samalta Bosch:lta kuin muutkin.
Comment
-
-
Kävin ajamassa lyhyen mutkan ja tuntuu, että ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tyhjäkäynti kuulostaa vähän nakuttavalle, ja paikoin moottori ravistaa edelleen ja pahemmin kuin aikaisemmin. Hetkellinen kulutus näytti myös suurempia lukemia kuin aikalsemmin.
Aivan kuin se uusi suutin ei toimisi oikein. Perkele. Huomenna mitataan korjausarvot uudelleen ja tehdään vaihdetulle suuttimelle joku ohjelmointi. Toivottavasti alkaa sen jälkeen toimimaan kunnolla.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostKävin ajamassa lyhyen mutkan ja tuntuu, että ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tyhjäkäynti kuulostaa vähän nakuttavalle, ja paikoin moottori ravistaa edelleen ja pahemmin kuin aikaisemmin. Hetkellinen kulutus näytti myös suurempia lukemia kuin aikalsemmin.
Aivan kuin se uusi suutin ei toimisi oikein. Perkele. Huomenna mitataan korjausarvot uudelleen ja tehdään vaihdetulle suuttimelle joku ohjelmointi. Toivottavasti alkaa sen jälkeen toimimaan kunnolla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Se koodauksen tekemä muutos ruiskutusmäärässä on niin olematon, että sitä ei kyllä huomaa mitenkään moottorin käytöksessä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
No mutta sittenhän se kannattaa jättää tekemättä.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostSe koodauksen tekemä muutos ruiskutusmäärässä on niin olematon, että sitä ei kyllä huomaa mitenkään moottorin käytöksessä.
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo mutta sittenhän se kannattaa jättää tekemättä.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Nyt on uusi suutin koodattu ja korjausarvotkin mitattu:
1: -1.44
2: 0.41
3: 2.40
4: 5.33
5: -1.49
6: Ei lukemaa ollenkaan
Arvot olivat alunperin:
1: -1.51
2: -0.36
3: 0.75
4: 4.54
5: -3.08
6: -0.28
Kuutossuuttimeen tuli joku vika, liekö kontaktihäiriö tjsp. Mutta tästä johtunee nyt vähän karkea käyntiääni ja ajoittainen ravistus ja korkea kulutus.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostNyt on uusi suutin koodattu ja korjausarvotkin mitattu:
1: -1.44
2: 0.41
3: 2.40
4: 5.33
5: -1.49
6: Ei lukemaa ollenkaan
Arvot olivat alunperin:
1: -1.51
2: -0.36
3: 0.75
4: 4.54
5: -3.08
6: -0.28
Kuutossuuttimeen tuli joku vika, liekö kontaktihäiriö tjsp. Mutta tästä johtunee nyt vähän karkea käyntiääni ja ajoittainen ravistus ja korkea kulutus.
Vaihdoitko sinne nyt tehdaskorjatun testilapuilla olevan suuttimen uudella kuparitiivisteellä?Last edited by Supra^; 12-07-2019, 10:18.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostVaihdoitko sinne nyt tehdaskorjatun testilapuilla olevan suuttimen uudella kuparitiivisteellä?
Onko näissä ollut johtosarjavikaa? Pitää alkaa purkamaan että pääsee näkemään johdot.
Hommaa vaikeuttaa se ettei ole inpaa :/
Comment
-
-
Jos tässä tilanteessa haluaa suuttimien irroittamista harjoitella, niin vaihtaa vaikkapa 2, 4 ja 6 suuttimien paikkoja keskenään ja katsoo muuttuuko mikään auton käytöksessä, korjausarvoissa ja lisäksi voi ne paluuvuodotkin vielä mitata uudelleen.
Jos on vaikkapa mäntä tms. muu vika kyseessä?
Minkä verran nykyisillä suuttimilla on ajettu ja oliko se juuri vaihdettu uusi suutin tosiaan dokumentoidusti tehdaskunnostettu + se uusi kupariprikka?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View PostJos tässä tilanteessa haluaa suuttimien irroittamista harjoitella, niin vaihtaa vaikkapa 2, 4 ja 6 suuttimien paikkoja keskenään ja katsoo muuttuuko mikään auton käytöksessä, korjausarvoissa ja lisäksi voi ne paluuvuodotkin vielä mitata uudelleen.
Originally posted by JaniLap View PostJos on vaikkapa mäntä tms. muu vika kyseessä?
Originally posted by JaniLap View PostMinkä verran nykyisillä suuttimilla on ajettu ja oliko se juuri vaihdettu uusi suutin tosiaan dokumentoidusti tehdaskunnostettu + se uusi kupariprikka?
Uusi jonka ostin, tai siis tehdaskunnostettu, on ostettu paikallisesta korjaamosta.
---
Kutosen liitin ainakin oli paikallaan normaalisti. Katsotaan mitä sanoo kun irroitan sen johdon moottorin ollessa käynnissä.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostKutosen liitin ainakin oli paikallaan normaalisti. Katsotaan mitä sanoo kun irroitan sen johdon moottorin ollessa käynnissä.
Hmmm, mitähän sitä sitten. En jaksaisi alkaa vaihtelemaan suuttimia ristiin, jos sillä ei saa irti mitään oikeasti hyödyllistä tietoa?Last edited by revote; 12-07-2019, 11:22.
Comment
-
-
Comment