Suuttimien vaihdosta muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 9159
    • Oulu

    #31
    Originally posted by revote View Post
    Huomasin, että tuo nelos suutin oli eri mallia kuin muut. Eli se on joskus alkanut vuotamaan ja tilalle oli laitettu joku mallia pingpong. Nyt siellä on kunnostettu Bosch, josko pelaa kauemmin.
    Miten eri mallia? Niissä sun kuvissa se näytti äkkiseltään ihan samalta Bosch:lta kuin muutkin.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #32
      Originally posted by Clavurion View Post
      Miten eri mallia? Niissä sun kuvissa se näytti äkkiseltään ihan samalta Bosch:lta kuin muutkin.
      Suuttimen päässä oli eri tekstit kuin muissa.
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #33
        Kävin ajamassa lyhyen mutkan ja tuntuu, että ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tyhjäkäynti kuulostaa vähän nakuttavalle, ja paikoin moottori ravistaa edelleen ja pahemmin kuin aikaisemmin. Hetkellinen kulutus näytti myös suurempia lukemia kuin aikalsemmin.

        Aivan kuin se uusi suutin ei toimisi oikein. Perkele. Huomenna mitataan korjausarvot uudelleen ja tehdään vaihdetulle suuttimelle joku ohjelmointi. Toivottavasti alkaa sen jälkeen toimimaan kunnolla.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #34
          Originally posted by revote View Post
          Kävin ajamassa lyhyen mutkan ja tuntuu, että ei muuttunut ainakaan parempaan suuntaan. Tyhjäkäynti kuulostaa vähän nakuttavalle, ja paikoin moottori ravistaa edelleen ja pahemmin kuin aikaisemmin. Hetkellinen kulutus näytti myös suurempia lukemia kuin aikalsemmin.

          Aivan kuin se uusi suutin ei toimisi oikein. Perkele. Huomenna mitataan korjausarvot uudelleen ja tehdään vaihdetulle suuttimelle joku ohjelmointi. Toivottavasti alkaa sen jälkeen toimimaan kunnolla.
          Oishan se joo ihan suotavaa koodata sinne DDE:hen se uusi suutin..
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Clavurion
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 9159
            • Oulu

            #35
            Se koodauksen tekemä muutos ruiskutusmäärässä on niin olematon, että sitä ei kyllä huomaa mitenkään moottorin käytöksessä.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #36
              No mutta sittenhän se kannattaa jättää tekemättä.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                #37
                Originally posted by Clavurion View Post
                Se koodauksen tekemä muutos ruiskutusmäärässä on niin olematon, että sitä ei kyllä huomaa mitenkään moottorin käytöksessä.
                No sitten en kyllä tiedä mikä tuossa on, toivoin että olisi ollut siitä kiinni.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by Supra^ View Post
                  No mutta sittenhän se kannattaa jättää tekemättä.
                  Ei, vaan pointti oli siinä, että tuo ilmeinen ongelma ei sillä korjaannu.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    #39
                    Nyt on uusi suutin koodattu ja korjausarvotkin mitattu:

                    1: -1.44
                    2: 0.41
                    3: 2.40
                    4: 5.33
                    5: -1.49
                    6: Ei lukemaa ollenkaan

                    Arvot olivat alunperin:

                    1: -1.51
                    2: -0.36
                    3: 0.75
                    4: 4.54
                    5: -3.08
                    6: -0.28

                    Kuutossuuttimeen tuli joku vika, liekö kontaktihäiriö tjsp. Mutta tästä johtunee nyt vähän karkea käyntiääni ja ajoittainen ravistus ja korkea kulutus.
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • Supra^
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 5150
                      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                      #40
                      Originally posted by revote View Post
                      Nyt on uusi suutin koodattu ja korjausarvotkin mitattu:

                      1: -1.44
                      2: 0.41
                      3: 2.40
                      4: 5.33
                      5: -1.49
                      6: Ei lukemaa ollenkaan

                      Arvot olivat alunperin:

                      1: -1.51
                      2: -0.36
                      3: 0.75
                      4: 4.54
                      5: -3.08
                      6: -0.28

                      Kuutossuuttimeen tuli joku vika, liekö kontaktihäiriö tjsp. Mutta tästä johtunee nyt vähän karkea käyntiääni ja ajoittainen ravistus ja korkea kulutus.
                      No eipä noista uusista lukemista voi mitään varmuudella sanoa eikä päätellä jos kuutonen on nyt enemmän tai vähemmän rikki/pätkii, kaikki kun vaikuttaa kaikkeen.
                      Vaihdoitko sinne nyt tehdaskorjatun testilapuilla olevan suuttimen uudella kuparitiivisteellä?
                      Last edited by Supra^; 12-07-2019, 10:18.
                      Musti 8HP
                      Nokivasara M47
                      TeiniCoupé DCT
                      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                      Ex:
                      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                      Comment

                      • revote
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2013
                        • 1886
                        • Hollola

                        #41
                        Originally posted by Supra^ View Post
                        Vaihdoitko sinne nyt tehdaskorjatun testilapuilla olevan suuttimen uudella kuparitiivisteellä?
                        Vaihdoin.

                        Onko näissä ollut johtosarjavikaa? Pitää alkaa purkamaan että pääsee näkemään johdot.

                        Hommaa vaikeuttaa se ettei ole inpaa :/
                        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2799
                          • Tampere

                          #42
                          Jos tässä tilanteessa haluaa suuttimien irroittamista harjoitella, niin vaihtaa vaikkapa 2, 4 ja 6 suuttimien paikkoja keskenään ja katsoo muuttuuko mikään auton käytöksessä, korjausarvoissa ja lisäksi voi ne paluuvuodotkin vielä mitata uudelleen.

                          Jos on vaikkapa mäntä tms. muu vika kyseessä?

                          Minkä verran nykyisillä suuttimilla on ajettu ja oliko se juuri vaihdettu uusi suutin tosiaan dokumentoidusti tehdaskunnostettu + se uusi kupariprikka?
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • revote
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2013
                            • 1886
                            • Hollola

                            #43
                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Jos tässä tilanteessa haluaa suuttimien irroittamista harjoitella, niin vaihtaa vaikkapa 2, 4 ja 6 suuttimien paikkoja keskenään ja katsoo muuttuuko mikään auton käytöksessä, korjausarvoissa ja lisäksi voi ne paluuvuodotkin vielä mitata uudelleen.
                            En kyllä jaksaisi alkaa näin isoon jumppaan mutta varmaan jossain välissä sekin varmaan täytyy tehdä.

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Jos on vaikkapa mäntä tms. muu vika kyseessä?
                            En tiedä, minun tuurilla varmasti juurikin männässä reikä tjsp. Mutta miten se vaikuttaa kutossuuttimeen, ettei arvoa ollenkaan?

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Minkä verran nykyisillä suuttimilla on ajettu ja oliko se juuri vaihdettu uusi suutin tosiaan dokumentoidusti tehdaskunnostettu + se uusi kupariprikka?
                            Mittarissa on 269tkm ja en tiedä missä vaiheessa neloseen oli suutin vaihdettu. Erilainen kuitenkin se oli kuin muut.

                            Uusi jonka ostin, tai siis tehdaskunnostettu, on ostettu paikallisesta korjaamosta.

                            ---

                            Kutosen liitin ainakin oli paikallaan normaalisti. Katsotaan mitä sanoo kun irroitan sen johdon moottorin ollessa käynnissä.
                            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #44
                              Originally posted by revote View Post
                              Kutosen liitin ainakin oli paikallaan normaalisti. Katsotaan mitä sanoo kun irroitan sen johdon moottorin ollessa käynnissä.
                              Käynti huononi kun kutosen johto oli irti. Käytin myös nelosen ja vitosen johdon irti ja silloinkin käynti huononi.


                              Hmmm, mitähän sitä sitten. En jaksaisi alkaa vaihtelemaan suuttimia ristiin, jos sillä ei saa irti mitään oikeasti hyödyllistä tietoa?
                              Last edited by revote; 12-07-2019, 11:22.
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • revote
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2013
                                • 1886
                                • Hollola

                                #45
                                Tässä vielä nämä uudemmat korjausarvot. Mitähän tuo kutonen tarkoittaa, ei palkkia ollenkaan ja huutomerkki arvon edessä? Ja huutomerkki myös nelosen edessä.

                                Ekalla kerralla noiden arvojen edessä ei ollut huutomerkkiä.

                                Edit: Puhelimessa kuva näkyy oikein päin
                                Attached Files
                                Last edited by revote; 12-07-2019, 11:41.
                                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                                Comment

                                Working...
                                X