Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suuttimien vaihdosta muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4629
    • Tampere

    #46
    6. Palkkia ei näy koska se on liian lyhyt asteikkoon, asteikko alkaa -5:stä. Tässä nuo ensimmäiset ja viimeiset tuloksesi. Näiden valossa mikään ei ole muuttunut 4. sylinterin osalta. Puristuspaine/ohivuotomittaus tulee mieleen seuraavaksi... :think
    3 & 4 hiukan koholla molemmissa, eikai näillä ole tekemistä toistensa kanssa...

    ensimmäisessä viestissä
    1: -1.51
    2: -0.36
    3: 0.75
    4: 4.54
    5: -3.08
    6: -0.28

    nyt
    1: -1.44
    2: 0.41
    3: 2.40
    4: 5.33
    5: -1,49
    6: -5,29
    Last edited by fraatti; 12-07-2019, 11:55.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • revote
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2013
      • 1886
      • Hollola

      #47
      Originally posted by fraatti View Post
      6. Palkkia ei näy koska se on liian lyhyt asteikkoon, asteikko alkaa -5:stä.
      No niinpä tietenkin, en huomannut että lukema on miinusarvo.

      Originally posted by fraatti View Post
      Tässä nuo ensimmäiset ja viimeiset tuloksesi. Näiden valossa mikään ei ole muuttunut 4. sylinterin osalta. Puristuspaine/ohivuotomittaus tulee mieleen seuraavaksi... :think
      3 & 4 hiukan koholla molemmissa, eikai näillä ole tekemistä toistensa kanssa...
      Nelosessa ei tosiaan isoa muutosta. Koska nelonen on ainoa joka on reilusti plussalla niin nyt pitää keskittyä siihen sylinteriin tai suuttimeen, ja varsinkin kun tilanne ei tosiaan muuttunut suuttimen vaihdon jälkeen? Aikaisemmin vitonen yritti tasoittaa nelossuutinta, nyt kuutonen?

      Joko siis se nelosen suutin ei ole kunnossa tai sylinterissä/männässä/venttiileissä vikaa?
      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

      Comment

      • revote
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2013
        • 1886
        • Hollola

        #48
        Originally posted by fraatti View Post
        Puristuspaine/ohivuotomittaus tulee mieleen seuraavaksi... :think
        3 & 4 hiukan koholla molemmissa, eikai näillä ole tekemistä toistensa kanssa...
        Tein tosiaan ohivuotomittauksen ennen kuin vaihdoin tuon nelosen ja sen mukaan kaikki suuttimet vuotivat liikaa (arviolta 20-23mm 2min aikana). Joten voisiko vain olla, että tässä on kyse siitä että loputkin pitäisi vaihtaa/huoltaa?

        Jos mäntä tai venttiilivaurio niin mitä oireita se toisi mukanaan, savua ainakin? Tämä ei savua kuin kylmäkäynnistyksessä pieni tuprautus.
        | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

        Comment

        • Agee-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2010
          • 594
          • Jns

          #49
          Originally posted by revote View Post
          Tein tosiaan ohivuotomittauksen ennen kuin vaihdoin tuon nelosen ja sen mukaan kaikki suuttimet vuotivat liikaa (arviolta 20-23mm 2min aikana). Joten voisiko vain olla, että tässä on kyse siitä että loputkin pitäisi vaihtaa/huoltaa?

          Jos mäntä tai venttiilivaurio niin mitä oireita se toisi mukanaan, savua ainakin? Tämä ei savua kuin kylmäkäynnistyksessä pieni tuprautus.
          Vai tarkoittiko fraatti venttiilien ohivuotomittausta?
          VW T5 -08
          XC70 -05
          Superb -11

          Comment

          • revote
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2013
            • 1886
            • Hollola

            #50
            Originally posted by korhone_ View Post
            Vai tarkoittiko fraatti venttiilien ohivuotomittausta?
            Totta, sitä hän taitaakin tarkoittaa. Ei enää juokse ajatus kun ahdistaa niin paljon, auto on rikki eikä tiedä mikä vika siinä on ja pitäisi päästä kotiin 700km päähän. Eikä täällä perälässä ole oikein apuja selvittää vikaa.
            | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2763
              • Tampere

              #51
              Originally posted by revote View Post
              Hmmm, mitähän sitä sitten. En jaksaisi alkaa vaihtelemaan suuttimia ristiin, jos sillä ei saa irti mitään oikeasti hyödyllistä tietoa?
              Ihan hyvää tarkoittaen tässä ehdotellaan asioita, joiden perusteella voisi saada selvyyttä mikä siellä on vialla ja onko mahdollisesti jotakin perusteellisesti hajalla.

              Mittaamasi korjausarvot eivät ole sylintereittäin korvamerkittyjä, vaan ennen kaikkea yksittäisten suuttimien suorituskyky ja suuttimien yhteistoiminta tasaisen käynnin takaamiseksi on tässä se olennainen asia.

              Suuttimien paikanvaihdolla haen lähinnä sitä, että säilyykö erityisesti se nelossylinterin korjausarvo samanlaisena suuttimesta huolimatta, ja kun ei tässä vaiheessa ole käytettävissä muita suuttimia kuin autossa jo olevat, niin niiden kanssa voi tällaista vaihtokauppaa käydä keskenään.

              Voihan olla, että vanhojen suuttimien toiminta on jo tiensä päässä eikä yksittäisen suuttimen vaihto korjaa tilannetta riittävästi. Mutta arvailuahan tämä.
              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • revote
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2013
                • 1886
                • Hollola

                #52
                Enkä minä auttamista kyseenalaistakaan, olen tällä hetkellä aivan burn outissa tämän auton takia. Kelatkaa miltä tuntuu kun ollaan kaukana kotoa ja autossa voi huonolla tuurilla olla tuhansien eurojen arvoinen vika. Varsinkin, kun sitä rahaa ei roiku jokaisella oksalla.

                Tuo suuttimien testaus ristiin voisi teoriassa onnistua mutta kun ei ole tosiaan inpaa niin se maksaa tuolla huollossa 45 euroa per mittaus. Sen lisäksi että menee aikaa kun värkkää ja mittaa ja taas värkkää.
                | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #53
                  Originally posted by fraatti View Post

                  ensimmäisessä viestissä
                  1: -1.51
                  2: -0.36
                  3: 0.75
                  4: 4.54
                  5: -3.08
                  6: -0.28

                  nyt
                  1: -1.44
                  2: 0.41
                  3: 2.40
                  4: 5.33
                  5: -1,49
                  6: -5,29
                  Ohivuotoa suuttimissa ei ole liikaa, jollei rail-paineesta tule vikakoodia.

                  Huohottaako kone normaalia enemmän? Lisääntyykö moottoriöljy? Entä haiseeko öljy polttoaineelle?

                  Halpoja kokeiluja:
                  - 3 ja 5 sekä 4 ja 6 suutin ristiin vaihto.
                  - Red line 2 litkua tankkiin ja kovaa ajoa. Joko paranee tai menee entistä huonommaksi.

                  Ihan sama mitä kokeilee niin inpa tai korjausarvo tiedot on toissijainen seikka (tässä tapauksessa). Eikö pääasia ole saada kone käymään kunnolla ja sen kyllä kuulee jo äänestä, vaikuttiko muutokset mitenkään.

                  Comment

                  • revote
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2013
                    • 1886
                    • Hollola

                    #54
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Huohottaako kone normaalia enemmän?
                    Miten sen voi todentaa? Saln juuri vinkin että avaan öljykorkin ja kokeilen hengittääkö sitä kautta. Tämä on vielä kokeilematta.

                    Originally posted by Hezman View Post
                    Lisääntyykö moottoriöljy?
                    Ei, päinvastoin syö öljyä mutta niin se taitaa näissä koneissa öljyä kuluakin.

                    Originally posted by Hezman View Post
                    Entä haiseeko öljy polttoaineelle?
                    Ei minun mielestä. Vaihdoin vasta öljyt ja en erottanut kyllä mitään erityistä. Pitääpä haistella nyt uusiksi.

                    Originally posted by Hezman View Post
                    Halpoja kokeiluja:
                    - 3 ja 5 sekä 4 ja 6 suutin ristiin vaihto.
                    - Red line 2 litkua tankkiin ja kovaa ajoa. Joko paranee tai menee entistä huonommaksi.
                    Mä kokeilen. Itseasiassa, ostin Kent Fuel Guard 2 -tököttiä samalla kun ostin sen uuden suuttimen. En vain ole juuri ajanut nyt, yhden testilenkin ja yhden keikan korjaamolle tänään arvojen mittaukseen.

                    Originally posted by Hezman View Post
                    Ihan sama mitä kokeilee niin inpa tai korjausarvo tiedot on toissijainen seikka (tässä tapauksessa). Eikö pääasia ole saada kone käymään kunnolla ja sen kyllä kuulee jo äänestä, vaikuttiko muutokset mitenkään.
                    Käytännössä juuri noin. Minäpä kerään hetken aikaa motivaatiota ja kokeilen vaihtaa noita suuttimia ristiin. Katsotaan miten sitten käy. Teoriassa voisin ostaa maanantaina yhden uuden suuttimen ja kierrättää sitä kutosessa ja vaikka nelosessakin välissä.
                    | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                    Comment

                    • revote
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2013
                      • 1886
                      • Hollola

                      #55
                      Öljy ei haise dieselille, eikä muullekaan. Ihan normaalille haisee.

                      Otettiin öljykorkki irti kun kone oli käynnissä, ei juuri puhallellut sitä kautta mutta piti tällaista erikoista metallista ääntä silloin, kun korkki oli irti. Kun korkki paikallaan niin ei kuulu mitään ääntä.



                      Ääni kuitenkin lienee normaali ääni, näitä löytyy tubesta useampia ja tämä myös kommenteissa mainitaan.
                      | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #56
                        Jos nuo paluuvuodot siis olivat 20-23 ml 2 minuutissa, niin ne toki ovat jo hieman yli 20 ml rajasta, mutta eivät vielä aiheuta mitään oireita, eivätkä selitä tätä ongelmaa.

                        Jos hommaat tuliterän suuttimen, niin laita se tuohon mahdolliseen ongelmasylinteriiin nr. 4. Muutoin tuo edellä mainittu suuttimien vaihto päikseen Suuttimen vaihdon yhteydessä olisi toki hyvä myös siistiä se kannen tiivistyspinta kalvaimella tai vähintään kurkata lampun kanssa, miltä se näyttää. Kalvainhommissa sitten viimeistään hehku irti ja paineilmaa sylinteriin, että sylinteriin ei ajaudu mitään ylimääräistä.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • revote
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2013
                          • 1886
                          • Hollola

                          #57
                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos nuo paluuvuodot siis olivat 20-23 ml 2 minuutissa, niin ne toki ovat jo hieman yli 20 ml rajasta, mutta eivät vielä aiheuta mitään oireita, eivätkä selitä tätä ongelmaa.
                          Sitä tasoa ne oli. Tosin testausasetelma ei ollut varmasti se kaikista tieteellisin.

                          Originally posted by Clavurion View Post
                          Jos hommaat tuliterän suuttimen, niin laita se tuohon mahdolliseen ongelmasylinteriiin nr. 4. Muutoin tuo edellä mainittu suuttimien vaihto päikseen Suuttimen vaihdon yhteydessä olisi toki hyvä myös siistiä se kannen tiivistyspinta kalvaimella tai vähintään kurkata lampun kanssa, miltä se näyttää. Kalvainhommissa sitten viimeistään hehku irti ja paineilmaa sylinteriin, että sylinteriin ei ajaudu mitään ylimääräistä.
                          Jos hommaan niin hommaan tehdaskunnostetun, sellainen jäi tuonne huollon hyllylle odottamaan.

                          Kun vaihdoin tuon nelosen niin koitin kyllä putsata kannen siitä suuttimen kohdalta ja mielestäni se tiivistyspinta oli puhdas. Samoin se sylinteri/kolo johon suutin laitetaan. Kävin puhdistussprayta ja sillä ruutasin puhtaaksi, sitä ennen laitoin paksun sukkapuikon suuttimen reikään ettei paskat tipahda sylinteriin männän päälle.

                          Itse suuttimen vaihdosta, mielestäni se on siellä paikallaan kuten muutkin. Loppuosa piti painaa vähän voimaa käyttäen mutta sinne se muljahti. Mutta voisihan nelosen käyttää irti ja katsoa, että on varmasti kunnolla pohjassa jne.

                          Mikä tuo kalvain on?
                          | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                          Comment

                          • Scitso
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 2817
                            • Kuusankoski

                            #58
                            Ei tarvi kalvainta jos ei oo vuotanu ulospäin
                            E34 525i Touring -96 "Iris"
                            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                            E61 530d Touring -04

                            ex. E39 520ia Touring -98
                            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                            ex. E28 520i -82

                            Comment

                            • revote
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2013
                              • 1886
                              • Hollola

                              #59
                              Originally posted by Scitso View Post
                              Ei tarvi kalvainta jos ei oo vuotanu ulospäin
                              Ei ole yhdessäkään vuotoa ulospäin.
                              | Instagram @revotee | Youtube @revotee | Showroom @revote |

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2763
                                • Tampere

                                #60
                                Originally posted by Hezman View Post
                                Eikö pääasia ole saada kone käymään kunnolla ja sen kyllä kuulee jo äänestä, vaikuttiko muutokset mitenkään.
                                Tämä on hyvä yleisohje ja silloin riittää että sitä suuttimien sylinteristä toiseen vaihtamista tekee ja yrittää kuulostelemalla selvittää muuttuuko auton käytös. Jos sen toisen tehdaskunnostetun hankkii tuohon rinnalle, niin onpahan enemmän valinnanvaraa ja mahdollisuuksia löytää sellainen asetelma, jolla pääsee reissusta kotiin.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎