Borassa renas kampiakselin asentotunnistin, sanmui ajosta . Hinurin kyytiin ja kotona lähti käymään taas .Milläs olet vikakoodeja lukenut?
Voiko viallinen IBS-kaapeli sammuttaa auton ajosta?
Collapse
X
-
Originally posted by Hopeefarkku View PostSe oli kuin uusi kumituksesta.
Eli vika ei ole siinäkään.
Jos nyt en ihan väärin äsken aistinut, niin polttoainepumppu ei ala hurisemaan ennen starttia, mutta auto käynnistyi taas ihan normaalisti, vaikka viimeksi ei käynnistynyt enää ollenkaan, eikä akkua ole välissä ladattu.
Kallis vika jos menee 50k€ autokauppaan...BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Kuten jo aikaisemmin ehdotettiin, niin nyppää IBS:n johto irti.
Oman kokemuksen perusteella en täysin sulkisi IBS-vikaa pois.
Oma kärry ei aikanaan herjannut matalasta jännitteestä, vaikka moottorin käydessä jännite jäi alle 12,5 V. Alkoi vaan starttaus heikentymään (ulkopuolinen laturi oli lähes joka yö kiinni, kunnes vika selvisi). Akun vaihto ei tietysti ongelmaa poistanut, mutta sai sentään vikakoodin IBS:ltä aikaiseksi. Tuon kaapelin vaihdon jälkeen kaikki ok.
En ymmärrä miksi alhaisesta (lataus)jännitteestä ei tullut herjaa. Liekö IBS antanut korkeampaa jännitetietoa ja tuolta tuleva jännitetieto ajaa auton muiden jännitemittaustietojen ohi?Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Tätä IBS asiaa sivuten, itsellä tuossa -05 vehkeessä herjaa ettei moottorinohjains saa IBS:ään yhteyttä. Pitäisi vaihtaa kaapeli siis.
Muistanko nyt ihan höpöjä että IBS:ään liittyen olisi ollut joku takaisinkutsu joskus? Jos oli niin saakohan vielä sen piikkiin kaapelin vaihdon? :think- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Nyt on vaihdettu:
-Ibs-kaapeli
-akku
-hehkutusrele
-DDE-rele
-polttoainesuodatin
-moottorin maadoitukset mitattu ja kengitetty uudestaan
-lisätty toinen maadoituskaapeli moottoriin
Laturi on vaihdettu keväällä.
Nyt on sitten latausjännitte välillä 15,4V
Kerran sammui talliin läppärin ollessa kiinni. Hyvin lähti laskemaan parissa minuutissa noin 13V -> 10,5V ja sammumisen jälkeen akun navoista 7,8V
Kateltu kaikkea INPA:lla
Kestoherjana tulee öljyn tasoanturi, pakokaasun lämpötila-anturi, välillä lambda
Laturikin tuli, mutta se hävisi kun vaihtoi hehkuyksikön.
Liittynee siis dieselin ohjausyksikköön nämä kaikki oireet.
Akkukaapelin tarkastuksessa ei kiesi vielä käynyt kun en viittis jäädä tien päälle sitä viedessä, mutta mittasin, niin alustan kaapelissa ei ole yhtään resistanssia eikä jännitehäviöö.Last edited by Hopeefarkku; 28-08-2019, 17:40.
Comment
-
-
Originally posted by Hopeefarkku View Post
Akkukaapelin tarkastuksessa ei kiesi vielä käynyt kun en viittis jäädä tien päälle sitä viedessä, mutta mittasin, niin alustan kaapelissa ei ole yhtään resistanssia eikä jännitehäviöö.
Mittasitko kuormitettuna?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by Hopeefarkku View PostEn vielä harmiksi jaksanut mitata. Näin sähkärinä vain tökkii, että miten virta vaikuttaisi resistanssin kasvuun, eli mistä laista silloin on kyse.
Tosin, juurikin poikkipinnan ohentuminen saa aikaan jännitehäviön.
U=R*I
Luonnollisesti resistanssi ei muutu mutta perus yleismittarilla huono tai hapettunut liitos on melko melko vaikea löytää vastusmittauksella ennen kun piuha on kokonaan poikki. Kuormittamalla saadaan aikaan jännitehäviö huonon liitoksen yli. Kuormituksen kuuluisi olla mitattavan kaapelin "normaali" virta. Päävirtakaapelin tapauksessa, startti on hyvä kuorma.
Päävirtakaapelissa 0,1Ohmia on helvetisti liikaa.Last edited by peto2; 28-08-2019, 20:21.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View PostU=R*I
Luonnollisesti resistanssi ei muutu mutta perus yleismittarilla huono tai hapettunut liitos on melko melko vaikea löytää vastusmittauksella ennen kun piuha on kokonaan poikki. Kuormittamalla saadaan aikaan jännitehäviö huonon liitoksen yli. Kuormituksen kuuluisi olla mitattavan kaapelin "normaali" virta. Päävirtakaapelin tapauksessa, startti on hyvä kuorma.
Päävirtakaapelissa 0,1Ohmia on helvetisti liikaa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment