Moottoritien jälkeen ramppiin liikennevaloihin seisomaan, jolloin mittaristoon tuli samat vikailmoitukset kuin virran loppumisessa (abs, dtc, dsc yms.)
Liikkeelle lähdettäessä tehot täysin hukassa, hyvä kun pääsi toiselle puolelle risteystä mihin auto sammui itsestään kadun varteen noin minuutin päästä, eikä lähtenyt enää käyntiin, naksutteli vain releitä kuten tyhjällä akulla startatessa.
Kolmen tunnin kuluttua se kuitenkin käynnistyi normaalisti ja ajoinkin sen itse hinausauton lavalle. Seuraavana päivänä kotona kokeilin ja liikkuu ihan normaalisti ja vääntää.
Eli mikä saa aikaan kesken ajon noin rankan sähkövian? Kosteus?
Dieseliä oli 60km säteelle, mutta voiko se pitkässä kaarteessa oikealle aiheuttaa tällaisen oireen?
Muut perusjutut kunnossa, hihnat, lataus, ei vettä ronkissa.
Laturi ja akku uusittu pari kk sitten. Akun koodauksessa näkyi IBS-kaapelista vikakoodi, mutta on toiminut silti ”ihan normaalisti”.
Latausjännite 14,2V ja tippuu 30min tyhjäkäynnin jälkeen arvoon 12,2V
Liikkeelle lähdettäessä tehot täysin hukassa, hyvä kun pääsi toiselle puolelle risteystä mihin auto sammui itsestään kadun varteen noin minuutin päästä, eikä lähtenyt enää käyntiin, naksutteli vain releitä kuten tyhjällä akulla startatessa.
Kolmen tunnin kuluttua se kuitenkin käynnistyi normaalisti ja ajoinkin sen itse hinausauton lavalle. Seuraavana päivänä kotona kokeilin ja liikkuu ihan normaalisti ja vääntää.
Eli mikä saa aikaan kesken ajon noin rankan sähkövian? Kosteus?
Dieseliä oli 60km säteelle, mutta voiko se pitkässä kaarteessa oikealle aiheuttaa tällaisen oireen?
Muut perusjutut kunnossa, hihnat, lataus, ei vettä ronkissa.
Laturi ja akku uusittu pari kk sitten. Akun koodauksessa näkyi IBS-kaapelista vikakoodi, mutta on toiminut silti ”ihan normaalisti”.
Latausjännite 14,2V ja tippuu 30min tyhjäkäynnin jälkeen arvoon 12,2V
Comment