Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko viallinen IBS-kaapeli sammuttaa auton ajosta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samtheman1
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 208
    • Mikkeli

    #31
    Samankaltaset oireet korjaantu mulla just laturin vaihdolla. Sulla virrat loppuu ja akku latautuu vähän aikaa levättyään sen verran et starttaa?
    -Ennen hyvä suunnistaja, nykyisin erakko-

    Exiä E39 520D, E38 735

    Nykyisiä E61 525D, E65 745

    Comment

    • Hopeefarkku
      Newbiemmer
      • Jan 2010
      • 19
      • Finland

      #32
      "Hyvä kuulla"
      Nyt on uusi laturikin taas konehuoneessa, tänään läpärin kanssa ajelulle, niin voi katsoa telkkaa samalla kun odottaa hinausautoa.

      Samalla lähti teräksiset läpät helvettiin, hehkutulpat vaihtui uusiin ja imusarja sai uudet tiivisteet.

      Melkoinen homma pestä imusarjasta musta karsta kunnolla pois, vaikka ei edes pahimmasta päästä ollutkaan.
      Ensi kerralla upottaisin koko sarjan ehkä suorilta löpöön uimaan.

      Motonet palkitsi tästä laturinvaihdosta antamalla ruhtinaallisen korvauksen, 10 litraa lasinpesunestettä.

      Comment

      • jusv
        Bimmer Rookie
        • Aug 2010
        • 145
        • Turenki

        #33
        Mulla teki juuri saman, ajosta juuri samat viat tauluun.

        Sain pariin kertaan kiinni itse teosta kun katselin latausjännitteitä salavalikosta. Yksinkertaisesti auto ei lähtenyt lataamaan startin jälkeen ja kun jännitte putoaa, kohta alkaa putoilla ajonvakautusta, idriveä, ABSä ja lopulta myös laatikko lakkasi toimimasta. Akku oli vanha ja paska.

        Nyppäsin IBSn sen hituletkun irti. Sama akku ja sen koommin ei ole ollut ongelmaa. Toimii kun junan vessa. Kohta 20tkm ajanut ilman IBSää.

        Onko vika ibssä vai jossain, joka tekee ibs datalla jotain, en tiedä mutta se tiedän, että ongelma poistui keskuudestamme.

        Jos oikein ymmärsin, olet IBSn jo vaihtanut...ja vielä olisi ongelmaa...kokeilepas nypätä IBSn menevä hituvirta irti, tulee + navan liittimeltä.

        Comment

        • Hopeefarkku
          Newbiemmer
          • Jan 2010
          • 19
          • Finland

          #34
          Tämän illan testailun ja ajelun perusteella syyllinen olisi laturi.
          Latausjännite uudella laturilla koko ajan 14,2-14,5V Hurraa!

          En tiedä voiko ko. episodi rikkoa/liata lambdan kun siitä tulee nyt uutta herjaa ja ehkä se outo pakokaasun hajukin voisi johtua siitä kun seokset on pielessä.

          Vikakoodeja ei ole enää kuin neljä:
          -pakokaasun lämpö
          -öljyn pinta
          -lambda
          -ja koomisena polttoainesuodatin minkä vaihdoin noin 40km sitten😂

          Mikä lienee koko totuus tästä IBS-kaapeli showsta kun osa repii irti ja toiset vaihtaa uuteen ja molemmat päätyy samaan lopputulokseen, että toimii?
          Mikä sitä latausta sitten säätää jos IBS-pois väylästä?

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10923
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by Hopeefarkku View Post
            Tämän illan testailun ja ajelun perusteella syyllinen olisi laturi.
            Latausjännite uudella laturilla koko ajan 14,2-14,5V Hurraa!

            En tiedä voiko ko. episodi rikkoa/liata lambdan kun siitä tulee nyt uutta herjaa ja ehkä se outo pakokaasun hajukin voisi johtua siitä kun seokset on pielessä.

            Vikakoodeja ei ole enää kuin neljä:
            -pakokaasun lämpö
            -öljyn pinta
            -lambda
            -ja koomisena polttoainesuodatin minkä vaihdoin noin 40km sitten😂

            Mikä lienee koko totuus tästä IBS-kaapeli showsta kun osa repii irti ja toiset vaihtaa uuteen ja molemmat päätyy samaan lopputulokseen, että toimii?
            Mikä sitä latausta sitten säätää jos IBS-pois väylästä?
            Sitä säädetään kuten ennen IBS tuloa, eli Ecu ohjaa oletuskartalla. Käytännössä sama kun otat maf johdon irti, mennään vaan oletus kartalla. IBS ei säädä latausta mitenkään, ecu säätää. Kun IBS on käytössä ecu ottaa IBS:ltä saamansa tiedon huomioon. Jos IBS on rikki ja sieltä tulee mtiä sattuu dataa, niin lataus menee sekaisin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • PacoCrunz
              Bimmer Rookie
              • Sep 2016
              • 82
              • Vantaa

              #36
              Originally posted by jusv View Post
              Mulla teki juuri saman, ajosta juuri samat viat tauluun.

              Sain pariin kertaan kiinni itse teosta kun katselin latausjännitteitä salavalikosta. Yksinkertaisesti auto ei lähtenyt lataamaan startin jälkeen ja kun jännitte putoaa, kohta alkaa putoilla ajonvakautusta, idriveä, ABSä ja lopulta myös laatikko lakkasi toimimasta. Akku oli vanha ja paska.

              Nyppäsin IBSn sen hituletkun irti. Sama akku ja sen koommin ei ole ollut ongelmaa. Toimii kun junan vessa. Kohta 20tkm ajanut ilman IBSää.

              Onko vika ibssä vai jossain, joka tekee ibs datalla jotain, en tiedä mutta se tiedän, että ongelma poistui keskuudestamme.

              Jos oikein ymmärsin, olet IBSn jo vaihtanut...ja vielä olisi ongelmaa...kokeilepas nypätä IBSn menevä hituvirta irti, tulee + navan liittimeltä.
              Itellä oli kans viime talvena ongelmaa IBS:n kanssa. Latasin akkua akkulaturilla täyteen ja IBS ei antanut auton oman laturin ladata akkua. IBS:ää kun Inpalla keväällä enemmän tutkin, niin sen lämpötila-anturi näytti +15c lämpötilassakin -5c lukemaa. Onkohan tässä joku sellanen ominaisuus, että kun mennään pakkasen puolelle vielä enemmän, niin IBS luulee että akun lämpötila on kylmempi kuin oikeasti ja estää akun latautumisen?

              Otin jo talvella IBS:n irti ja käytin johtoa vain paikallaan katsastuksen ajan, nyt se on taas irti. Mitään ongelmia ei ole ollut ilman IBS:ää.
              E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
              Ex: E39 520i Sedan -99'

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4581
                • Tampere

                #37
                Originally posted by PacoCrunz View Post
                Itellä oli kans viime talvena ongelmaa IBS:n kanssa. Latasin akkua akkulaturilla täyteen ja IBS ei antanut auton oman laturin ladata akkua. IBS:ää kun Inpalla keväällä enemmän tutkin, niin sen lämpötila-anturi näytti +15c lämpötilassakin -5c lukemaa. Onkohan tässä joku sellanen ominaisuus, että kun mennään pakkasen puolelle vielä enemmän, niin IBS luulee että akun lämpötila on kylmempi kuin oikeasti ja estää akun latautumisen?

                Otin jo talvella IBS:n irti ja käytin johtoa vain paikallaan katsastuksen ajan, nyt se on taas irti. Mitään ongelmia ei ole ollut ilman IBS:ää.
                Ainakin uudemmissa ibs mittaa akun lämpötilaa. Se seuraa varsin tarkasti ulkoilman vuorokauden keskilämpötilaa ellei autolla ajeta paljon tai se ei ole lämpöisessä. 20kg lyijyä puskuroi lämpötilanvaihteluita kummasti.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎