Samankaltaset oireet korjaantu mulla just laturin vaihdolla. Sulla virrat loppuu ja akku latautuu vähän aikaa levättyään sen verran et starttaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Voiko viallinen IBS-kaapeli sammuttaa auton ajosta?
Collapse
X
-
"Hyvä kuulla"
Nyt on uusi laturikin taas konehuoneessa, tänään läpärin kanssa ajelulle, niin voi katsoa telkkaa samalla kun odottaa hinausautoa.
Samalla lähti teräksiset läpät helvettiin, hehkutulpat vaihtui uusiin ja imusarja sai uudet tiivisteet.
Melkoinen homma pestä imusarjasta musta karsta kunnolla pois, vaikka ei edes pahimmasta päästä ollutkaan.
Ensi kerralla upottaisin koko sarjan ehkä suorilta löpöön uimaan.
Motonet palkitsi tästä laturinvaihdosta antamalla ruhtinaallisen korvauksen, 10 litraa lasinpesunestettä.
Comment
-
-
Mulla teki juuri saman, ajosta juuri samat viat tauluun.
Sain pariin kertaan kiinni itse teosta kun katselin latausjännitteitä salavalikosta. Yksinkertaisesti auto ei lähtenyt lataamaan startin jälkeen ja kun jännitte putoaa, kohta alkaa putoilla ajonvakautusta, idriveä, ABSä ja lopulta myös laatikko lakkasi toimimasta. Akku oli vanha ja paska.
Nyppäsin IBSn sen hituletkun irti. Sama akku ja sen koommin ei ole ollut ongelmaa. Toimii kun junan vessa. Kohta 20tkm ajanut ilman IBSää.
Onko vika ibssä vai jossain, joka tekee ibs datalla jotain, en tiedä mutta se tiedän, että ongelma poistui keskuudestamme.
Jos oikein ymmärsin, olet IBSn jo vaihtanut...ja vielä olisi ongelmaa...kokeilepas nypätä IBSn menevä hituvirta irti, tulee + navan liittimeltä.
Comment
-
-
Tämän illan testailun ja ajelun perusteella syyllinen olisi laturi.
Latausjännite uudella laturilla koko ajan 14,2-14,5V Hurraa!
En tiedä voiko ko. episodi rikkoa/liata lambdan kun siitä tulee nyt uutta herjaa ja ehkä se outo pakokaasun hajukin voisi johtua siitä kun seokset on pielessä.
Vikakoodeja ei ole enää kuin neljä:
-pakokaasun lämpö
-öljyn pinta
-lambda
-ja koomisena polttoainesuodatin minkä vaihdoin noin 40km sitten😂
Mikä lienee koko totuus tästä IBS-kaapeli showsta kun osa repii irti ja toiset vaihtaa uuteen ja molemmat päätyy samaan lopputulokseen, että toimii?
Mikä sitä latausta sitten säätää jos IBS-pois väylästä?
Comment
-
-
Originally posted by Hopeefarkku View PostTämän illan testailun ja ajelun perusteella syyllinen olisi laturi.
Latausjännite uudella laturilla koko ajan 14,2-14,5V Hurraa!
En tiedä voiko ko. episodi rikkoa/liata lambdan kun siitä tulee nyt uutta herjaa ja ehkä se outo pakokaasun hajukin voisi johtua siitä kun seokset on pielessä.
Vikakoodeja ei ole enää kuin neljä:
-pakokaasun lämpö
-öljyn pinta
-lambda
-ja koomisena polttoainesuodatin minkä vaihdoin noin 40km sitten😂
Mikä lienee koko totuus tästä IBS-kaapeli showsta kun osa repii irti ja toiset vaihtaa uuteen ja molemmat päätyy samaan lopputulokseen, että toimii?
Mikä sitä latausta sitten säätää jos IBS-pois väylästä?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by jusv View PostMulla teki juuri saman, ajosta juuri samat viat tauluun.
Sain pariin kertaan kiinni itse teosta kun katselin latausjännitteitä salavalikosta. Yksinkertaisesti auto ei lähtenyt lataamaan startin jälkeen ja kun jännitte putoaa, kohta alkaa putoilla ajonvakautusta, idriveä, ABSä ja lopulta myös laatikko lakkasi toimimasta. Akku oli vanha ja paska.
Nyppäsin IBSn sen hituletkun irti. Sama akku ja sen koommin ei ole ollut ongelmaa. Toimii kun junan vessa. Kohta 20tkm ajanut ilman IBSää.
Onko vika ibssä vai jossain, joka tekee ibs datalla jotain, en tiedä mutta se tiedän, että ongelma poistui keskuudestamme.
Jos oikein ymmärsin, olet IBSn jo vaihtanut...ja vielä olisi ongelmaa...kokeilepas nypätä IBSn menevä hituvirta irti, tulee + navan liittimeltä.
Otin jo talvella IBS:n irti ja käytin johtoa vain paikallaan katsastuksen ajan, nyt se on taas irti. Mitään ongelmia ei ole ollut ilman IBS:ää.E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
Ex: E39 520i Sedan -99'
Comment
-
-
Originally posted by PacoCrunz View PostItellä oli kans viime talvena ongelmaa IBS:n kanssa. Latasin akkua akkulaturilla täyteen ja IBS ei antanut auton oman laturin ladata akkua. IBS:ää kun Inpalla keväällä enemmän tutkin, niin sen lämpötila-anturi näytti +15c lämpötilassakin -5c lukemaa. Onkohan tässä joku sellanen ominaisuus, että kun mennään pakkasen puolelle vielä enemmän, niin IBS luulee että akun lämpötila on kylmempi kuin oikeasti ja estää akun latautumisen?
Otin jo talvella IBS:n irti ja käytin johtoa vain paikallaan katsastuksen ajan, nyt se on taas irti. Mitään ongelmia ei ole ollut ilman IBS:ää.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment