Onko EGR jäähdyttimen tiiviyden testaamiseen mitään keinoa tai miten tunnistaisi onko kunnossa? Epäilyksenä että tihkuu jäähdytysnestettä läpi, mutta miten sen saisi varmistettua?
EGR cooler 530d LCI
Collapse
X
-
Alipaineella testaisin itse, kun cooleri on ensin irroitettu autosta. Siis vesikiertoon kohdistetaan vakuumi ja tarkkaillaan kykeneekö systeemi ylläpitämään tai edes saavuttamaan haluttua alipainetta. Ehjä cooleri mahdollistaa riittävän suuren alipaineen muodostumisen.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
-
Millä teet alipaineen sinne ja miten mittaat? Voisiko jotenkin saada paineilmalla ylipaineen, mutta taitaa siinäkin olla haasteena saada edes pitävät liitokset?Originally posted by JaniLap View PostAlipaineella testaisin itse, kun cooleri on ensin irroitettu autosta. Siis vesikiertoon kohdistetaan vakuumi ja tarkkaillaan kykeneekö systeemi ylläpitämään tai edes saavuttamaan haluttua alipainetta. Ehjä cooleri mahdollistaa riittävän suuren alipaineen muodostumisen.
Comment
-
Voi sen jäähdytysjärjestelmän paineistaa. Tekee vaikka ilmausruuvin tilalle paineyhteen. Paine pitää kuitenkin pitää alle 1,4 bar, koska sen jälkeen paisarin korkki päästä ylipaineet ulos.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
En tiedä auttaisiko paineistus, nyt useamman tunnin seisomisen jälkeen tulee hieman painetta pihalle kun paisarin korkin aukaisee (hieman sihahtaa), lämpösenä hieman enemmän mutta ei kuitenkaan merkittävästi. Eli jos pitää pientä painetta niin auttaisiko paineistus selvittämään toimiiko EGR cooler?
Nyt vie jäähdytysnestettä noin 0,5 litraa per 1 tkm joten jonnekin häviää, ei ulkoisia vuotoja ole vielä ainakaan löytynyt ja öljyt ja nesteet ei mitenkään mene sekaisin. Aamulla ensimmäisten kilometrien aikaan nyt syksyllä tuntuu puhaltavan vaalea savua kohtuullisen paljon, mutta ei muistikuvaa miten aiemmin puhaltanut, lämpöisenä ei savuta. Ihan huvin vuoksikaan ei viitsisi parin sadan euron cooleria vaihtaa. Vinkkejä?Last edited by permanent; 28-10-2019, 22:40.
Comment
-
:think Oireista päätellen EGR:n gooleri ei termostaatti vuotas pakosarjaan nestettä joka ajon aikana sitten kuivahtaa niin ettei sitä "savutuksena" huomaa.:thinkOriginally posted by permanent View PostNyt vie jäähdytysnestettä noin 0,5 litraa per 1 tkm joten jonnekin häviää, ei ulkoisia vuotoja ole vielä ainakaan löytynyt ja öljyt ja nesteet ei mitenkään mene sekaisin. Aamulla ensimmäisten kilometrien aikaan nyt syksyllä tuntuu puhaltavan vaalea savua kohtuullisen paljon, mutta ei muistikuvaa miten aiemmin puhaltanut, lämpöisenä ei savuta. Ihan huvin vuoksikaan ei viitsisi parin sadan euron cooleria vaihtaa. Vinkkejä?
Eli purat tuon hässäkän http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ction_cooling/
pois kun kone kylmä. Kurkkaat pakosarjaan ja jos siellä näkyy nestetettä on homma selvä.F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Originally posted by Arnolds View Post:think Oireista päätellen EGR:n temari vuotas pakosarjaan nestettä
Miten egr termari voi vuotaa pakosarjaan nestettä? Vuotaako termari siis ulospäin ja neste valuu egr jäähdyttimen päältä pakosarjalle?E87 118d
E70 3.0d
Ex: E36 M3
Ex: E36 cabriolet m60b40
Ex: E34 535i turbo 550hp/700nm @1,3bar
Ex: E38 740i turbo 410hp/600nm @0,5bar
Comment
-
Edellä jo ehdotin coolerin alipainetestiä. Purat coolerin irti autosta ja laitat toisen vesiyhteyden ilmatiiviisti tukkoon, ja käsi- tai moottorikäyttöisen alipainepumpun avulla alipaineistat coolerin vesikanavat ja seuraat alipainemittarin avulla pääseekö riittävä alipaine ylipäätään muodostumaan ja pystyykö pumppu ylläpitämään sitä. Alipaine on negatiivista ylipainetta, ja vertailuarvona on vallitseva ilmanpaine.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Siis gooleri vuotaa läpi ei termari.Originally posted by -kalevi- View PostMiten egr termari voi vuotaa pakosarjaan nestettä? Vuotaako termari siis ulospäin ja neste valuu egr jäähdyttimen päältä pakosarjalle?
Meni senat sakasin.
F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Fiksu ja pätevä tapa, mutta ei ole alipainemittaria tai vastaavia välineitä testaukseen, mitähän sellainen kustantaisiOriginally posted by JaniLap View PostEdellä jo ehdotin coolerin alipainetestiä. Purat coolerin irti autosta ja laitat toisen vesiyhteyden ilmatiiviisti tukkoon, ja käsi- tai moottorikäyttöisen alipainepumpun avulla alipaineistat coolerin vesikanavat ja seuraat alipainemittarin avulla pääseekö riittävä alipaine ylipäätään muodostumaan ja pystyykö pumppu ylläpitämään sitä. Alipaine on negatiivista ylipainetta, ja vertailuarvona on vallitseva ilmanpaine.
Comment
-
Tämä voisi olla hyvä jos vaan kosteus on pakosarjasssa, onko tästä ollut havaintoja että näkyy kosteutena pakosarjassa ja ei valu alaspäin/imeydy karstaan jota pakostikin on?Originally posted by Arnolds View Post:think Oireista päätellen EGR:n gooleri ei termostaatti vuotas pakosarjaan nestettä joka ajon aikana sitten kuivahtaa niin ettei sitä "savutuksena" huomaa.:think
Eli purat tuon hässäkän http://bmwfans.info/parts-catalog/E6...ction_cooling/
pois kun kone kylmä. Kurkkaat pakosarjaan ja jos siellä näkyy nestetettä on homma selvä.
Comment
-
Omassa oli samalaista oiretta ja kun tuon kuulerin otimme pois niin olis sitä nestettä näkyvissä pakosarjan puolella.Originally posted by permanent View PostTämä voisi olla hyvä jos vaan kosteus on pakosarjasssa, onko tästä ollut havaintoja että näkyy kosteutena pakosarjassa ja ei valu alaspäin/imeydy karstaan jota pakostikin on?F26 xDrive20d TwinPower
EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"
Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net
Comment
-
Avaatko vähän, kuinka paikannat tarkan vuotokohdan kyseisestä EGR-jäähdyttimestä, jonka sisäpuolisen kennoston rakennetta ei ole mahdollista tarkastella silmämääräisesti? Toisin sanoen, mikä on tässä se lisäarvo, joka ylipaineistuksella mielestäsi saavutetaan tässä kyseisessä tapauksessa?Originally posted by Bullitt View PostOmasta mielestä alipaineistus on todella huono keino vuotojen etsinnässä, koska silloin vaan vedetään ilmaa vuotokohdasta sisäänpäin, eikä siten voi vuotoa paikallistaa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
EGR cooler vaihdettu, vanha oli kostea sisältä mutta pakosarja näytti kuivalta. Selkeä merkki kuitenkin että cooler vuoti, joten jospa korjaantui vaihdollaOriginally posted by Arnolds View PostOmassa oli samalaista oiretta ja kun tuon kuulerin otimme pois niin olis sitä nestettä näkyvissä pakosarjan puolella.
Comment
Comment