Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 SMG hydraulipumppu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jano85
    Bimmer Rookie
    • Oct 2008
    • 177
    • Kauhava

    M5 SMG hydraulipumppu

    No niin, tais tulla talveksi jotain tekemistä. Auto seissyt kolmisen viikkoa katoksessa ja kun meinasin siirtää tallin lämpöön eipä sitten startannutkaan! Ei puhu mitään, antaa laatikolta vikakoodia hydraulipumpusta. INPA:lla kun aktivoi pumpun ei puhu mitään ja paineet näyttää nollaa. Ilmeisesti ei anna lupaa käynnistyä kun ei siirrä vaihdetta vapaalle. Oliskohan vinkkejä mistä alkais vikaa kaivamaan? Olis hajonnu edes tuonne lämpimään talliin!!
    F06 640d X-drive M-sport -16


    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i
  • IIIolut
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 382
    • Mikkeli

    #2
    Tarkoitat varmaan sähkömoottoria, joka pyörittää hydrauliikka pumppua. Tarkistaisin alkuun moottorin releen ja sulakkeen.


    Mites akun kunto?
    Last edited by IIIolut; 09-11-2019, 18:50.
    E61 ///M5 -07
    F15 X5 40e ///M-Sport -16

    Ex. E39 ///M5 -01
    -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

    Comment

    • jano85
      Bimmer Rookie
      • Oct 2008
      • 177
      • Kauhava

      #3
      Originally posted by IIIolut View Post
      Tarkoitat varmaan sähkömoottoria, joka pyörittää hydrauliikka pumppua. Tarkistaisin alkuun moottorin releen ja sulakkeen.


      Mites akun kunto?
      No juurikin sitä. Sulakkeen jo tarkistin, rele onkin seuraavana listalla.
      Akku on kyllä huono ja latuussa ollutkin siksi aamusta saakka ennen kun yritinkään käyntiin.
      F06 640d X-drive M-sport -16


      exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

      Comment

      • IIIolut
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2005
        • 382
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by jano85 View Post
        No juurikin sitä. Sulakkeen jo tarkistin, rele onkin seuraavana listalla.
        Akku on kyllä huono ja latuussa ollutkin siksi aamusta saakka ennen kun yritinkään käyntiin.
        Ilmeisesti katsoit sen sulakkeen siellä smg releen luona? Voit yrittää syöttää suoraan 12V moottorille (moottoritilasta) ilman relettä hyppylangalla ja katsoa lähteekö se pyörimään. Jos ei, niin moottori rikki tai johdotuksissa vikaa. Maailmalla tyypit on elvyttänyt moottoreita puhdistamalla niitä ja viilaamalla harjoista sellaiset kohoumat pois. Pitääkin availla ylimääräinen SMG-moottori, mikä tallilta löytyy ja katsoa mitä se on syönyt.

        Ainahan tietty voi yrittää toisella akulla, kun sulla näytti sigussa noita bemareita olevan, tai antaa apuvirtaa ja kokeilla sitten.

        Minkä virhekoodin INPA antoi?
        Last edited by IIIolut; 09-11-2019, 22:10.
        E61 ///M5 -07
        F15 X5 40e ///M-Sport -16

        Ex. E39 ///M5 -01
        -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

        Comment

        • jano85
          Bimmer Rookie
          • Oct 2008
          • 177
          • Kauhava

          #5
          Originally posted by IIIolut View Post
          Ilmeisesti katsoit sen sulakkeen siellä smg releen luona? Voit yrittää syöttää suoraan 12V moottorille (moottoritilasta) ilman relettä hyppylangalla ja katsoa lähteekö se pyörimään. Jos ei, niin moottori rikki tai johdotuksissa vikaa. Maailmalla tyypit on elvyttänyt moottoreita puhdistamalla niitä ja viilaamalla harjoista sellaiset kohoumat pois. Pitääkin availla ylimääräinen SMG-moottori, mikä tallilta löytyy ja katsoa mitä se on syönyt.

          Ainahan tietty voi yrittää toisella akulla, kun sulla näytti sigussa noita bemareita olevan, tai antaa apuvirtaa ja kokeilla sitten.

          Minkä virhekoodin INPA antoi?
          Eikun lähdin helpoimmasta ja katoin sen 60A sulakkeen hansikaslokeron takaa. En muuten huomannutkaan että siellä on vielä toinen 15A ennen relettä. No pitää koittaa katsoa kun isäinpäivän vietosta kerkiää.
          F06 640d X-drive M-sport -16


          exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

          Comment

          • jano85
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 177
            • Kauhava

            #6
            Sulakkeet ehjät, rele koitettu ohittaa mutta edelleen mykkänä. Ja inpalla kun pumppua laittaa päälle kuuluukin releen napsaus. Seuraavaksi sitten moottorin kimppuun. Vähän vaan ihmetyttää että kertalaakista menee pimeäksi. Tähän asti toiminut ilman mitään ongelmia.
            F06 640d X-drive M-sport -16


            exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by jano85 View Post
              Sulakkeet ehjät, rele koitettu ohittaa mutta edelleen mykkänä. Ja inpalla kun pumppua laittaa päälle kuuluukin releen napsaus. Seuraavaksi sitten moottorin kimppuun. Vähän vaan ihmetyttää että kertalaakista menee pimeäksi. Tähän asti toiminut ilman mitään ongelmia.
              Se on se Msport se Moottorin kimppuun vaan. Koita pyörittää suoralla sähköllä sitä....
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • jano85
                Bimmer Rookie
                • Oct 2008
                • 177
                • Kauhava

                #8
                Originally posted by IIIolut View Post
                Ilmeisesti katsoit sen sulakkeen siellä smg releen luona? Voit yrittää syöttää suoraan 12V moottorille (moottoritilasta) ilman relettä hyppylangalla ja katsoa lähteekö se pyörimään. Jos ei, niin moottori rikki tai johdotuksissa vikaa. Maailmalla tyypit on elvyttänyt moottoreita puhdistamalla niitä ja viilaamalla harjoista sellaiset kohoumat pois. Pitääkin availla ylimääräinen SMG-moottori, mikä tallilta löytyy ja katsoa mitä se on syönyt.

                Ainahan tietty voi yrittää toisella akulla, kun sulla näytti sigussa noita bemareita olevan, tai antaa apuvirtaa ja kokeilla sitten.

                Minkä virhekoodin INPA antoi?
                Niin ne vikakoodit oli 4F42 ja 4F43. Näky ilmeisesti olleen joku kampanja aikoinaan pumpun moottorin hiiliharjojen takia. http://australiancar.reviews/_pdfs/B...tor_200706.pdf
                Last edited by jano85; 11-11-2019, 19:00.
                F06 640d X-drive M-sport -16


                exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                Comment

                • IIIolut
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 382
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by jano85 View Post
                  Niin ne vikakoodit oli 4F42 ja 4F43. Näky ilmeisesti olleen joku kampanja aikoinaan pumpun moottorin hiiliharjojen takia. http://australiancar.reviews/_pdfs/B...tor_200706.pdf
                  Jos intoa ja aikaa riittää, niin tuota moottorin puhdistustahan kannattaa kokeilla, josko se siitä lähtisi pyörimään. Moottori kannattaa testata vielä suoralla 12V jännitteellä, kuten Dunky tuossa ylempänä mainitsi.

                  Aikoinaan tilailin uuden moottorin http://www.bmwautoparts.net sivulta. Paketissa on kaikki tarvittavat o-renkaat yms. Hintakaan nyt ei kovin kova ole.
                  E61 ///M5 -07
                  F15 X5 40e ///M-Sport -16

                  Ex. E39 ///M5 -01
                  -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                  Comment

                  • jano85
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 177
                    • Kauhava

                    #10
                    Originally posted by IIIolut View Post
                    Jos intoa ja aikaa riittää, niin tuota moottorin puhdistustahan kannattaa kokeilla, josko se siitä lähtisi pyörimään. Moottori kannattaa testata vielä suoralla 12V jännitteellä, kuten Dunky tuossa ylempänä mainitsi.

                    Aikoinaan tilailin uuden moottorin http://www.bmwautoparts.net sivulta. Paketissa on kaikki tarvittavat o-renkaat yms. Hintakaan nyt ei kovin kova ole.
                    Pakkohan se on ottaa ja kattoa mikä siellä on. Sais tuosta katoksesta pois käyttöauton tieltä talveks
                    Tänään pitäs koittaa tunkata ylös ja yrittää jos pääsis käsiksi siihen.
                    F06 640d X-drive M-sport -16


                    exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                    Comment

                    • IIIolut
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 382
                      • Mikkeli

                      #11
                      Originally posted by jano85 View Post
                      Pakkohan se on ottaa ja kattoa mikä siellä on. Sais tuosta katoksesta pois käyttöauton tieltä talveks
                      Tänään pitäs koittaa tunkata ylös ja yrittää jos pääsis käsiksi siihen.
                      Onnea matkaan Tietty jos samalla tontilla on talli, niin käy hommaamassa sellaiset rullakot takapyörien alle ja eikun työntämään. Ei tartte ulkona roplata
                      E61 ///M5 -07
                      F15 X5 40e ///M-Sport -16

                      Ex. E39 ///M5 -01
                      -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                      Comment

                      • jano85
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2008
                        • 177
                        • Kauhava

                        #12
                        Originally posted by IIIolut View Post
                        Onnea matkaan Tietty jos samalla tontilla on talli, niin käy hommaamassa sellaiset rullakot takapyörien alle ja eikun työntämään. Ei tartte ulkona roplata
                        Nyt on roplattu sen verran että sain pyörimään ja auton käyntiin. Pohjamuovien ja lämpösuojien takaa kun moottori löyty niin vasaralla kylkeen kopauttamalla lähti vaivalloisesti pyörimään. Nyt tallissa nosturilla ja koko talvi aikaa räpeltää. Pitää koittaa purkaa tuo moottori ja katsoa riittääkö putsaus.
                        F06 640d X-drive M-sport -16


                        exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                        Comment

                        • IIIolut
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 382
                          • Mikkeli

                          #13
                          Originally posted by jano85 View Post
                          Nyt on roplattu sen verran että sain pyörimään ja auton käyntiin. Pohjamuovien ja lämpösuojien takaa kun moottori löyty niin vasaralla kylkeen kopauttamalla lähti vaivalloisesti pyörimään. Nyt tallissa nosturilla ja koko talvi aikaa räpeltää. Pitää koittaa purkaa tuo moottori ja katsoa riittääkö putsaus.
                          Hieno juttu Putsaamalla saa varmaan lisäkilometrejä. Paljos tuolla sun autolla on ajettu? Mulla oli n. 116000km, kun vaihteisto käytiin läpi. Ongelmana oli painelaakerin ääntäminen silloin tällöin mutta ei ollut vikakoodeja tai muuta ongelmaa.
                          E61 ///M5 -07
                          F15 X5 40e ///M-Sport -16

                          Ex. E39 ///M5 -01
                          -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                          Comment

                          • jano85
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2008
                            • 177
                            • Kauhava

                            #14
                            Originally posted by IIIolut View Post
                            Hieno juttu Putsaamalla saa varmaan lisäkilometrejä. Paljos tuolla sun autolla on ajettu? Mulla oli n. 116000km, kun vaihteisto käytiin läpi. Ongelmana oli painelaakerin ääntäminen silloin tällöin mutta ei ollut vikakoodeja tai muuta ongelmaa.
                            131000 olis rullattu. Eikä ole tehty vielä mitään isompaa remppaa. Kiertokangen laakerit olis tarkoitus talven mittaan uusia.
                            F06 640d X-drive M-sport -16


                            exät F11 520d / E93 335i / G30 520d / F30 320d / E60 M5 / F30 330d / E70 X5 35d / E90 335d/ E90 325i/ E61 530d/ E39 530d/ E39 528i/ E36 325iC/ E34 525i

                            Comment

                            • IIIolut
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 382
                              • Mikkeli

                              #15
                              Originally posted by jano85 View Post
                              131000 olis rullattu. Eikä ole tehty vielä mitään isompaa remppaa. Kiertokangen laakerit olis tarkoitus talven mittaan uusia.
                              Maltilliset kilsat sulla vielä on. Meinasitko mennä OEM-laakereilla vai jotkin aftermarket versiot? Mulle tuli viime vuonna nuo BE:n valmistamat kk-laakerit koneeseen isommilla välyksillä ja tähän mennessä kaikki hyvin. Kannattaa se vanoksen korkeapaineletku vaihtaa samalla, kun alakerta on auki ja vähän muitakin kilkkeitä. Varmaan tuttua juttua, mutta muistutuksena kuitenkin
                              E61 ///M5 -07
                              F15 X5 40e ///M-Sport -16

                              Ex. E39 ///M5 -01
                              -Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎