Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Uretaanipusla ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehmasto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2020
    • 49
    • Turku

    E60 Uretaanipusla ongelma

    Tänään sain vihdoin tilaamani puslat E60 autooni. Ekaa kertaa kun noiden uretaanipuslien kanssa pelaan niin auttakaa nyt miestä mäessä.. Eli puslat oli todella tiukat paikalle ja mukana tulleet peltilätkät eivät todellakaan mahtuneet enää väliin. Puslien leveän reuna ja tukivarren väliin jäi muutama milli tyhjää tilaa. Olin varma että kun vanhat olivat jo halkeileet niin tällä jarru tärinät lähtevät, mutta lopputulos oli että ne vain kasvoivat!



    Nyt jälkeenpäin aloin asiaa miettimään että onkohan mulle annettu väärät osat vai voiko niihin jäädä tuollainen väli?



    Puslat on nämä, kuvassa ovat mustat mutta paketissa oli kyllä siniset: https://www.completos.fi/fi/tuote/al...s-m5-powerflex
    Last edited by Vehmasto; 15-01-2020, 21:50.
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Siis kyseessä poikittaisen tukivarren puslat? Mistä peltilätkistä on kyse?
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • Vehmasto
      Bimmer Rookie
      • Jan 2020
      • 49
      • Turku

      #3
      Jeps.. Poikittaisesta kysymys. Tosiasiassa paketissa oli tälläiset: https://c1552172.ssl.cf0.rackcdn.com/422208_x800.jpg
      Siinä tuli sellaiset pelti prikat jotka ilmeisesti tarkoitettu molemmin puolin.. Tosiaa siihen puslan leveämmän kohdan ja tukivarren väliin jäi tyhjää.

      Comment

      • Juuså
        BTCF Member
        • Oct 2009
        • 207
        • Kuopio

        #4
        Mulla nuo puslat on ainakin mustat, violetit on ihan liian pehmeet noihin tukivarsiin. Eikä niissä tullu mtn prikkoja mukana. Mikäli tarkoitat tätä tukivartta nr. 16

        Ite ostanu aina Autoracingiltä noita powerflex puslia, se on niiten virallinen maahantuoja, niin saa aina varmasti uusimman version ja käypäset. Nykyään nuo reaktiotangon puslatkin ovat mustia. Powerflexin sivulta kahtomalla näkee minkalaisia niiten puslien pitäisi olla, jos epäilyttää.
        G31 540d xDrive -18

        Comment

        • Vehmasto
          Bimmer Rookie
          • Jan 2020
          • 49
          • Turku

          #5
          Joo kyllä näyttää siltä että mulle on annettu väärät.. Samalla pusla numerolla löytyy kaksia eri puslia.. Noi siniset käy vaan e38 ja mustat sen lisäksi myös E60 ja e61. Kiva pikku homma siis edessä! Täytyy katsoa mikä on myyjän vastaus huomenna kun puslat kuitenkin paikallaan jo on.. Tukivarsi on juuri tuo nro. 16.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            #6
            Olisko nyt mennyt pussit myyjällä sekaisin, powerflexin sivuilta vakoiltuna:
            PFF5-1002 on E60, ja niissä ei ole prikkoja
            PFF5-1001 on E38, ja niissä on prikat.

            Tai joku muu lähelle menevä. Tai sitten vaan pakkausvirhe myyjällä.

            Eikö siinä pakkauksessa ole tuotekoodia?
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • Vehmasto
              Bimmer Rookie
              • Jan 2020
              • 49
              • Turku

              #7
              Näin siinä on varmaan käynyt! PFF5-1002 lukee puslissa mutta ihan identtiset ovat noiden sun katsomisen PFF5-1001 kanssa, niitä näyttää myös löytyvän tuolla PFF5-1002 koodilla. Joka tapauksessa minä tilasin mustat mitkä olisivat oikeat.. Jos myyjä ei tule asiassa vastaan niin voisi noista toki saada sopivat kun lyhentäisi keskiosaa sen muutaman millin per kappale ja laittaisi sopivat prikat molemmin puolin. :think

              Comment

              • Juuså
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 207
                • Kuopio

                #8
                Edelleenkin olen sitä mieltä, että nuo violetit on liian pehmeät vrt noihin mustiin. Kannattaa laittaa oikeat puslat sinne, muuten ei jarrutärinät katoa. Ja kyllä on jo kumma jos ei myyjä tule vastaan tuossa, eihän tuommoista voi tietää jos paketissakin lukee oikea koodi. Tehtaan moka, ei luulisi paljon niiten persettä kutittavan antaa yhdet ylimääräiset puslat takuuseen.
                G31 540d xDrive -18

                Comment

                • Vehmasto
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2020
                  • 49
                  • Turku

                  #9
                  Pakko se sit on uskoa. Eihän tuollaisia tärinöitä kukaan jaksa.. Ilmoittelen miten homma jatkuu!

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #10
                    Jarrutärinät voimistuu uretaanipuslilla, puslien tarkoitus on vähentää tukivarsien kautta kantautuvia värinöitä. Uretaanipusla lisää niitä. Oem puslat ja jarrut kuntoon on oikea vaihtoehto, foorumilla on tätä asiaa e6x mallien osalla käsitelty omassa topikissaan jossa hyvät neuvot.

                    Rikkinäinen pusla aiheuttaa värinöitä jos tukivarsi pääsee heilumaan, ehjä oem tai uretaanipusla ei värinöitä poista jos jarruissa vika.

                    Comment

                    • MeisterW
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2017
                      • 306
                      • Uusimaa

                      #11
                      Linkatun kuvan pitkittäisen tukivarren 11 pusla 12 voi aiheuttaa tutinaa jarruttaessa, jos rikki. Ehkä sen jo olet vaihtanutkin.
                      E39 M5 2002
                      E70 X5 3.0sd 2008
                      E83 X3 3.0i 2005
                      G21 330e

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Jarrutärinät voimistuu uretaanipuslilla, puslien tarkoitus on vähentää tukivarsien kautta kantautuvia värinöitä. Uretaanipusla lisää niitä. Oem puslat ja jarrut kuntoon on oikea vaihtoehto, foorumilla on tätä asiaa e6x mallien osalla käsitelty omassa topikissaan jossa hyvät neuvot.

                        Rikkinäinen pusla aiheuttaa värinöitä jos tukivarsi pääsee heilumaan, ehjä oem tai uretaanipusla ei värinöitä poista jos jarruissa vika.
                        Ei se uretaanipusla LISÄÄ mitään värinöitä. Se ei toki vaimenna niitä muualta akselistosta tulevia yhtä hyvin kuin kumipusla.
                        Jos auto on kunnossa niin se uretaanipusla toimii ihan hyvin.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • Vehmasto
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2020
                          • 49
                          • Turku

                          #13
                          Jeps nuo etummaiset nr. 12 puslat vaihdoin juuri, kuten aika pitkälti muutkin etuosat.. Levyt jo kahteen kertaan mutta aina tärinät palaavat. Tänään ei vielä pusla homma kahdesta puhelusta huolimatta selvinnyt, joten en uskalla autolla ajaa nyt ollenkaan.. Niin tiukat ne sinne oli että tiedä mitä hajottaa sieltä!

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #14
                            Originally posted by Vehmasto View Post
                            Jeps nuo etummaiset nr. 12 puslat vaihdoin juuri, kuten aika pitkälti muutkin etuosat.. Levyt jo kahteen kertaan mutta aina tärinät palaavat. Tänään ei vielä pusla homma kahdesta puhelusta huolimatta selvinnyt, joten en uskalla autolla ajaa nyt ollenkaan.. Niin tiukat ne sinne oli että tiedä mitä hajottaa sieltä!
                            Vika ei ole jarrulevyissä eikä puslissa. Jattusatulat irti ja täydellinen puhdistus sekä männän liikkeen herkistely, mahdollisesti taitojen ja osaamisen rajoissa purkaminen ja puhdistus. Samoin karrierin puhdistus. Näissä ne E6x jarrujen ongelmat on lähes aina. Muita mahdollisia kiero napa, vanne tai huonosti asettunut vanne jossa ei ole oem keskireikää vaan esim. muovisovite.

                            Comment

                            • Vehmasto
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2020
                              • 49
                              • Turku

                              #15
                              Jarrut käyty moneen kertaan jo läpi ja sylinterit liikkuu kevyesti sormin.. Mutta täytyy kertaalleen vielä katsoa nuo läpi kunhan saa oikeat puslat alle..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎