Kyseisestä yrityksestä ei lupauksista huolimatta soitettu tänään (sulkeutuu klo 16), joten pusla homma jäi viikonlopuksi auki.. Väittävät kovin että oikeat ovat kun numero täsmää. Lähetin sähköpostilla kuvia mitä eroa niillä on niihin mustiin mitkä olin tilannut mutta ei pienintäkään halua selvittää asiaa. Nyt auto ollut kaks päivää sen takia jo pois käytöstä.. Varmaan täytyy vaan laittaa oikeat tilaukseen, mutta eri paikasta!
E60 Uretaanipusla ongelma
Collapse
X
-
Tänään muokkasin puslat sopiviksi kuitenkin kävin satuloista vielä kaikki liukupinnat läpi, herkistelin satulat. Toinen pala oli turhan tiukka joten hiukan viilasin sitä, samoin liukupinnat suoristin viilal kanssa.. Nyt lyhyen ajon perusteella vaikuttaisi että ongelmat poistuivat ainakin suurilta osin!
Comment
-
Ellei kyseessä ollut ne halvimmat ebay palat, niin paloja ei kyllä kuulu viilailla. Jos ahdistaa niin carrierissa on edelleen ruostetta, joka kuuluu poistaa..Originally posted by Vehmasto View PostTänään muokkasin puslat sopiviksi kuitenkin kävin satuloista vielä kaikki liukupinnat läpi, herkistelin satulat. Toinen pala oli turhan tiukka joten hiukan viilasin sitä, samoin liukupinnat suoristin viilal kanssa.. Nyt lyhyen ajon perusteella vaikuttaisi että ongelmat poistuivat ainakin suurilta osin!
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Olettaen, että jumitti siihen carrieriin, niin onko niistä ruosteet otettu viilalla pois? Vielä en ole yksistäkään kunnon paloista viilannut. Veikkaisin championin palojenkin olevan ihan ok laatuiset. Se, että palat jumittaa carrieriin on ihan normaalia ja johtuu käytännössä aina ruosteesta. Vaatii viilan/paineilma laikan käyttöä. Teräsharjalla ei lähde.Originally posted by Vehmasto View PostUlommassa palassa on ura molemmin puolin joten tämä toinen oli liian tiukka.. Champion merkkiset palat on paikalla.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Valitettavan usein korjaamoillakin jätetään puhdistamatta ne pinnat. Joskus toimii joskus ei. Tuon palojen viilaaminen sitten vaan pahentaa tilannetta, nyt ne palatkin alkaa ruostua kun pinta on hiottu. Ellei ota reilusti pois, niin jumittaa taas. Niihin puhdistettuihin metalli-metalli kohtiin sitten jotain sopivaa rasvaa sipaisee. Kuparitahnakin käy, jos ei muuta ole.Originally posted by Hcet View PostSamaa mieltä. Ei niistä paloista kuulu materiaalia ottaa vaan carrierista. Välillä vaan näkee tuota samaa toimintaa ihan korjaamollakin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Mikä on paras rasva noihin viilalla puhdistettuihin carriereihin? Kuparitahna on mielestäni liian jäykkää. Kerran jätin laittamatta mitään, mutta silloin nuo ruostui ihan hetkessä uudestaan. Nyt viimeksi laitoin ihan ohuen kalvon liukutappi vaseliinia. Saa nähdä missä kunnossa pinta on keväällä kun kesärenkaat vaihtaa alle.Originally posted by HTK12 View PostValitettavan usein korjaamoillakin jätetään puhdistamatta ne pinnat. Joskus toimii joskus ei. Tuon palojen viilaaminen sitten vaan pahentaa tilannetta, nyt ne palatkin alkaa ruostua kun pinta on hiottu. Ellei ota reilusti pois, niin jumittaa taas. Niihin puhdistettuihin metalli-metalli kohtiin sitten jotain sopivaa rasvaa sipaisee. Kuparitahnakin käy, jos ei muuta ole.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Näiden ulompien palojen liuku koukut oli pyöristysneet (ilmeisesti jumittaessa mennyt), ne koukut siitä käytännössä viilan kanssa suoristin.. Tuo koukkuhan on kaks puoleinen niin kyseessä oli tuo puoli mikä menee satulaa vasten. Vähän vaikea selittää.. Nuo carrierit putsasin viilalla, joskin niin paljon en viitsinyt viilata että olisit kokonaan montut lähteneet. Ensi kerralla jos noiden kanssa tulee ongelmia niin tarvii hitsata tavaraa siihen lisää ensiksi.. Kaikki pinnat tuli myös jollain jarrurasvalla rasvattu.
Comment
-
Parempi on kun jättää se rasvan kokonaan pois palojen liikkuvilta pinnoilta. Hyvin putsaa ja sellaisenaan kasaan. Joku kuparitahna on vihonviimestä rasvaa mihinkään, se on kökkäreistä ja jos tekee jotain niin kovettuu ekan kerran kun lämpiää ja kerää vain kahta kauheemmin likaa itseensä ja lopulta muuttuu tahmaksi siellä välissä.
Jos sinne rasvaa kuuluisi, kyllä sitä laitettaisiin tehtaalla jo.
Comment
-
Näin. Ei rasvaa kuulu muualle kuin liukutappeihin. Kuparitahna ulkoisilla liukupinnoilla kerää maantiepölyä ja likaa joka sitten jumittaa jarrut.Originally posted by Hcet View PostParempi on kun jättää se rasvan kokonaan pois palojen liikkuvilta pinnoilta. Hyvin putsaa ja sellaisenaan kasaan. Joku kuparitahna on vihonviimestä rasvaa mihinkään, se on kökkäreistä ja jos tekee jotain niin kovettuu ekan kerran kun lämpiää ja kerää vain kahta kauheemmin likaa itseensä ja lopulta muuttuu tahmaksi siellä välissä.
Jos sinne rasvaa kuuluisi, kyllä sitä laitettaisiin tehtaalla jo.
Comment
-
Esim. ATE Plastilube voi kyllä hyvin laittaa palojen taakse ja liikkuville pinnoille, kuten myös tehtaan ohjeet neuvoo. Pitäisi estää ruostumista ja jarrujen vinkumista. Kuparitahnaa en laittaisi mihinkään.E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
Ainakin tuo itsellä käytössä oleva Permatex Ceramic Extreme toimii hyvin. Estää ruostumista & vinkumista eikä paakkuunnu. Valmistaja lupailee lämmön kestoksi 1649°C, jota tuskin vakio-osilla ylitetään. Tosin en kyllä ole nähnyt kunnon kuparitahnankaan paakkuuntuvan tekevän. Jos sinne ei laita mitään, niin suola ym. saa sinne heti ruosteen pintaan ja pidemmällä ajalla alkaa sitten jumittamaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment