Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Uretaanipusla ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vehmasto
    Bimmer Rookie
    • Jan 2020
    • 49
    • Turku

    #16
    Kyseisestä yrityksestä ei lupauksista huolimatta soitettu tänään (sulkeutuu klo 16), joten pusla homma jäi viikonlopuksi auki.. Väittävät kovin että oikeat ovat kun numero täsmää. Lähetin sähköpostilla kuvia mitä eroa niillä on niihin mustiin mitkä olin tilannut mutta ei pienintäkään halua selvittää asiaa. Nyt auto ollut kaks päivää sen takia jo pois käytöstä.. Varmaan täytyy vaan laittaa oikeat tilaukseen, mutta eri paikasta!

    Comment

    • MeisterW
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2017
      • 306
      • Uusimaa

      #17
      Mites olis lemförder koko tukivarsi oikealla osanumerolla, siinä tulis sitten myös tuo pallonivelpää samalla kuntoon?
      E39 M5 2002
      E70 X5 3.0sd 2008
      E83 X3 3.0i 2005
      G21 330e

      Comment

      • Vehmasto
        Bimmer Rookie
        • Jan 2020
        • 49
        • Turku

        #18
        Voishan noi tietysti vaihtaa samalla koko varretkin. Mutta jos pelkissä puslissa on vikaa niin itsestä se on vähän rahan haaskausta.. Tietty jos ulkopuolisella tekee niin varmaan olis viisainta vaihtaa kaikki kerralla.

        Comment

        • Vehmasto
          Bimmer Rookie
          • Jan 2020
          • 49
          • Turku

          #19
          Tänään muokkasin puslat sopiviksi kuitenkin kävin satuloista vielä kaikki liukupinnat läpi, herkistelin satulat. Toinen pala oli turhan tiukka joten hiukan viilasin sitä, samoin liukupinnat suoristin viilal kanssa.. Nyt lyhyen ajon perusteella vaikuttaisi että ongelmat poistuivat ainakin suurilta osin!

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Vehmasto View Post
            Tänään muokkasin puslat sopiviksi kuitenkin kävin satuloista vielä kaikki liukupinnat läpi, herkistelin satulat. Toinen pala oli turhan tiukka joten hiukan viilasin sitä, samoin liukupinnat suoristin viilal kanssa.. Nyt lyhyen ajon perusteella vaikuttaisi että ongelmat poistuivat ainakin suurilta osin!
            Ellei kyseessä ollut ne halvimmat ebay palat, niin paloja ei kyllä kuulu viilailla. Jos ahdistaa niin carrierissa on edelleen ruostetta, joka kuuluu poistaa..
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Vehmasto
              Bimmer Rookie
              • Jan 2020
              • 49
              • Turku

              #21
              Ulommassa palassa on ura molemmin puolin joten tämä toinen oli liian tiukka.. Champion merkkiset palat on paikalla.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Vehmasto View Post
                Ulommassa palassa on ura molemmin puolin joten tämä toinen oli liian tiukka.. Champion merkkiset palat on paikalla.
                Olettaen, että jumitti siihen carrieriin, niin onko niistä ruosteet otettu viilalla pois? Vielä en ole yksistäkään kunnon paloista viilannut. Veikkaisin championin palojenkin olevan ihan ok laatuiset. Se, että palat jumittaa carrieriin on ihan normaalia ja johtuu käytännössä aina ruosteesta. Vaatii viilan/paineilma laikan käyttöä. Teräsharjalla ei lähde.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Hcet
                  BTCF Member
                  • Oct 2018
                  • 124
                  • Tampere

                  #23
                  Samaa mieltä. Ei niistä paloista kuulu materiaalia ottaa vaan carrierista. Välillä vaan näkee tuota samaa toimintaa ihan korjaamollakin.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by Hcet View Post
                    Samaa mieltä. Ei niistä paloista kuulu materiaalia ottaa vaan carrierista. Välillä vaan näkee tuota samaa toimintaa ihan korjaamollakin.
                    Valitettavan usein korjaamoillakin jätetään puhdistamatta ne pinnat. Joskus toimii joskus ei. Tuon palojen viilaaminen sitten vaan pahentaa tilannetta, nyt ne palatkin alkaa ruostua kun pinta on hiottu. Ellei ota reilusti pois, niin jumittaa taas. Niihin puhdistettuihin metalli-metalli kohtiin sitten jotain sopivaa rasvaa sipaisee. Kuparitahnakin käy, jos ei muuta ole.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #25
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Valitettavan usein korjaamoillakin jätetään puhdistamatta ne pinnat. Joskus toimii joskus ei. Tuon palojen viilaaminen sitten vaan pahentaa tilannetta, nyt ne palatkin alkaa ruostua kun pinta on hiottu. Ellei ota reilusti pois, niin jumittaa taas. Niihin puhdistettuihin metalli-metalli kohtiin sitten jotain sopivaa rasvaa sipaisee. Kuparitahnakin käy, jos ei muuta ole.
                      Mikä on paras rasva noihin viilalla puhdistettuihin carriereihin? Kuparitahna on mielestäni liian jäykkää. Kerran jätin laittamatta mitään, mutta silloin nuo ruostui ihan hetkessä uudestaan. Nyt viimeksi laitoin ihan ohuen kalvon liukutappi vaseliinia. Saa nähdä missä kunnossa pinta on keväällä kun kesärenkaat vaihtaa alle.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • Vehmasto
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2020
                        • 49
                        • Turku

                        #26
                        Näiden ulompien palojen liuku koukut oli pyöristysneet (ilmeisesti jumittaessa mennyt), ne koukut siitä käytännössä viilan kanssa suoristin.. Tuo koukkuhan on kaks puoleinen niin kyseessä oli tuo puoli mikä menee satulaa vasten. Vähän vaikea selittää.. Nuo carrierit putsasin viilalla, joskin niin paljon en viitsinyt viilata että olisit kokonaan montut lähteneet. Ensi kerralla jos noiden kanssa tulee ongelmia niin tarvii hitsata tavaraa siihen lisää ensiksi.. Kaikki pinnat tuli myös jollain jarrurasvalla rasvattu.

                        Comment

                        • Hcet
                          BTCF Member
                          • Oct 2018
                          • 124
                          • Tampere

                          #27
                          Parempi on kun jättää se rasvan kokonaan pois palojen liikkuvilta pinnoilta. Hyvin putsaa ja sellaisenaan kasaan. Joku kuparitahna on vihonviimestä rasvaa mihinkään, se on kökkäreistä ja jos tekee jotain niin kovettuu ekan kerran kun lämpiää ja kerää vain kahta kauheemmin likaa itseensä ja lopulta muuttuu tahmaksi siellä välissä.
                          Jos sinne rasvaa kuuluisi, kyllä sitä laitettaisiin tehtaalla jo.

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #28
                            Originally posted by Hcet View Post
                            Parempi on kun jättää se rasvan kokonaan pois palojen liikkuvilta pinnoilta. Hyvin putsaa ja sellaisenaan kasaan. Joku kuparitahna on vihonviimestä rasvaa mihinkään, se on kökkäreistä ja jos tekee jotain niin kovettuu ekan kerran kun lämpiää ja kerää vain kahta kauheemmin likaa itseensä ja lopulta muuttuu tahmaksi siellä välissä.
                            Jos sinne rasvaa kuuluisi, kyllä sitä laitettaisiin tehtaalla jo.
                            Näin. Ei rasvaa kuulu muualle kuin liukutappeihin. Kuparitahna ulkoisilla liukupinnoilla kerää maantiepölyä ja likaa joka sitten jumittaa jarrut.

                            Comment

                            • MeisterW
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2017
                              • 306
                              • Uusimaa

                              #29
                              Esim. ATE Plastilube voi kyllä hyvin laittaa palojen taakse ja liikkuville pinnoille, kuten myös tehtaan ohjeet neuvoo. Pitäisi estää ruostumista ja jarrujen vinkumista. Kuparitahnaa en laittaisi mihinkään.
                              E39 M5 2002
                              E70 X5 3.0sd 2008
                              E83 X3 3.0i 2005
                              G21 330e

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                #30
                                Ainakin tuo itsellä käytössä oleva Permatex Ceramic Extreme toimii hyvin. Estää ruostumista & vinkumista eikä paakkuunnu. Valmistaja lupailee lämmön kestoksi 1649°C, jota tuskin vakio-osilla ylitetään. Tosin en kyllä ole nähnyt kunnon kuparitahnankaan paakkuuntuvan tekevän. Jos sinne ei laita mitään, niin suola ym. saa sinne heti ruosteen pintaan ja pidemmällä ajalla alkaa sitten jumittamaan.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎