Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua tarvitaan 535d e60!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kallemae
    Newbiemmer
    • Apr 2018
    • 2
    • Finland

    Apua tarvitaan 535d e60!

    Elikkäs kyseessä 535d e60 aj techin ohjelma 400/800. Lähin kiihyttämään ja putkesta tuli ensin musta savupilvi ja sitte rupes tulemaan valkoista putken täydeltä ja ei käy kaikilla. Mikä voi olla? Tyhjäkäynnillä tulee kans valkoista putkesta ja ei käy kaikilla.
  • jhelen
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2015
    • 248
    • Ulvila

    #2
    Pahasti vaikuttaa kansipahvilta

    Comment

    • Jacques
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 573
      • pk

      #3
      Onko autolla tehty pidempikestoista kiihdytystä "yksityisellä radalla" tehojennoston jälkeen?
      G30 540i
      F32 435d

      Comment

      • Kallemae
        Newbiemmer
        • Apr 2018
        • 2
        • Finland

        #4
        Originally posted by Jacques View Post
        Onko autolla tehty pidempikestoista kiihdytystä "yksityisellä radalla" tehojennoston jälkeen?
        Ei oo tehty

        Comment

        • ptikkala
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1571

          #5
          näitä 400/800 ohjelmoituja e60iä on nyt tullut vastaan useampia missä on mäntä sulanut

          Comment

          • Jacques
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2008
            • 573
            • pk

            #6
            Onko löytynyt yhteistä nimittäjää siitä, missä yhteydessä mäntä on sinne sulanut? Saa ohjelmointi mennä todella pahasti metsään jos männän saa sulamaan Suomen nopeusrajoituksia noudattamalla, no ellei sitten pitkää burnista tehdä.
            G30 540i
            F32 435d

            Comment

            • Timo N
              Bimmer Rookie
              • Oct 2014
              • 174
              • Ylöjärvi

              #7
              Valkoinen savu kyllä viittaa kannen tiivisteeseen tai sitten kansi halki.

              Comment

              • Juhnukka
                BTCF Member
                • Mar 2014
                • 604
                • Lohja

                #8
                Originally posted by Jacques View Post
                Onko löytynyt yhteistä nimittäjää siitä, missä yhteydessä mäntä on sinne sulanut? Saa ohjelmointi mennä todella pahasti metsään jos männän saa sulamaan Suomen nopeusrajoituksia noudattamalla, no ellei sitten pitkää burnista tehdä.

                Riippuen ohjelmoijasta niin eihän se vaadi kun aivan liikaa syöttöä kun polttaa männän tai pesee öljyt pois sylinteristä. Toinen mitä kuullut että ohjelmoija poistaa autosta ohjelmoinnissa vikakoodeja ja hyvässä lykyssä poistaa koodit jotka viittaa vuotavaan suuttimeen. Kokematon ajaa vain niin kauan että mäntä sulaa

                Muutaman juuri noin 400 hp 535 olen nähnyt missä mäntä sulanut tai lohko haljennut. Varmaan noilla tehoilla käy vakioahtimien pakopaineetkin koviksi
                Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                Comment

                • Juhnukka
                  BTCF Member
                  • Mar 2014
                  • 604
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Kallemae View Post
                  Elikkäs kyseessä 535d e60 aj techin ohjelma 400/800. Lähin kiihyttämään ja putkesta tuli ensin musta savupilvi ja sitte rupes tulemaan valkoista putken täydeltä ja ei käy kaikilla. Mikä voi olla? Tyhjäkäynnillä tulee kans valkoista putkesta ja ei käy kaikilla.

                  Kannattaa tarkastaa ekana ettei egr lämmönvaihtaja ole halki, sitten ahtimet, venttiilikopan tiiviste. Toki tuo valkoinen savu vaikuttaa vahvasti että jäähdytysnestettä siellä palaa, mutta kannattaa aloittaa halvimmasta päästä. Tokihan ohivuotomittauksella jos jostain saat vehkeen lainaan saa tuon kansipahvin/lohkon/kannen halkeaman selvitettyä tai pumppaat painetta jäähdytysjärjestelmään ja katsot mistä tulee jos tulee.
                  Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

                  Comment

                  • vexu524tdic
                    BTCF Member
                    • Jan 2004
                    • 776
                    • Gallia = Kinnula

                    #10
                    Jos kannentiiviste viallinen niin tekee painetta jäähdytysjärjestelmään, mulla on ollut itsellä M57 jossa kannentiivistevuoto> teki painetta ja työnti nestettä ulos korkista kun antoi happea, ei muita oireita.

                    Mäntä rikki > savuttaa ja käy huonosti sekä huohottaa runsaasti.

                    Nopea ja helppo todeta.
                    Last edited by vexu524tdic; 23-04-2020, 22:00.
                    e70 X5 3.0sd -08
                    f30 320i xdrive -16
                    e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                    e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                    e30 316 -88 2,2TIC M10
                    e21 323i -81 ruostekasa...

                    Comment

                    • Jacques
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2008
                      • 573
                      • pk

                      #11
                      Originally posted by Juhnukka View Post
                      Riippuen ohjelmoijasta niin eihän se vaadi kun aivan liikaa syöttöä kun polttaa männän tai pesee öljyt pois sylinteristä. Toinen mitä kuullut että ohjelmoija poistaa autosta ohjelmoinnissa vikakoodeja ja hyvässä lykyssä poistaa koodit jotka viittaa vuotavaan suuttimeen. Kokematon ajaa vain niin kauan että mäntä sulaa

                      Muutaman juuri noin 400 hp 535 olen nähnyt missä mäntä sulanut tai lohko haljennut. Varmaan noilla tehoilla käy vakioahtimien pakopaineetkin koviksi
                      Totta, epäilisin että sinne tarvitaan yhtäjaksoista kuormaa pidemmältä ajalta jotta nämä vahingot saadaan aikaiseksi. Savujen kera maksimitehot ja siihen päälle kiihdytyksiä koviin vauhteihin, lämpökuorma ja pakopaine toteutuvat.

                      Vikakoodien poisto validi pointti osaltaan.
                      G30 540i
                      F32 435d

                      Comment

                      • Antti-
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2011
                        • 163
                        • Suomi

                        #12
                        löytyikö vikaa tästä?

                        Comment

                        • Device
                          Newbiemmer
                          • May 2020
                          • 8
                          • Kuopio

                          #13
                          Originally posted by Antti- View Post
                          löytyikö vikaa tästä?
                          Todennäköisesti sama auto joka minun omistuksessa nyt, oli sulanut mäntä kuutos sylinteristä männänrenkaiden alta.

                          Comment

                          • Antti-
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2011
                            • 163
                            • Suomi

                            #14
                            Originally posted by Device View Post
                            Todennäköisesti sama auto joka minun omistuksessa nyt, oli sulanut mäntä kuutos sylinteristä männänrenkaiden alta.
                            Okei!

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎