Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 LCI -2008 sähköongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pyjo
    Bimmer Rookie
    • Mar 2015
    • 45
    • Helsinki

    E61 LCI -2008 sähköongelma

    Nyt alkaa huumori loppumaan, auto oli ajossa aikaisemmin päivittäin, joten ongelma ei niin paljoa häirinnyt, mutta nyt kun ajoa on satunnaisesti niin se on rasittavaa. . Autossa ei ole comfort accessia, mutta muuten on reilummin varustelua. Olen selaillut ja yrittänyt tutkiskella eri threadeja, mutta en ole päässyt selvyyteen juurisyystä. Käytännössä autosta loppuu akku muutaman päivän ajamisen jälkeen...

    ongelmat mitä ilmenee:

    1. Akku (3 vuotta vanha) kuluu noin 0.2 V vuorokauden aikana, akku stressitestattu.
    2. Takalasi ei auennut. (korjattu johtosarja ja mikrokytkin - toimii nyt)
    3. cd- vaihtaja ruksuttaa usein kun avaa auton ovet. (seuraus matalasta jännitteestä?)
    4. welcome - valot ei toimi läheskään aina, vaan satunnaisesti
    5. increased battery discharged ilmoitus varsin arkipäivää
    6. Takaovet ei välttämättä aina aukea, vaan vasta toisella napin painalluksella auton vieressä.
    7. Konehuoneesta kuuluu "tsih" -ääni kun avaa ovia. Olen myös melko varma, että olen kuullut äänen aikaisemminkin kun autolla on oltu ajamatta tunteja.
    8. Kerran seurasin parisen tuntia autossa, niin puolen tunnin välein cd-asema heräsi muutamaksi sekunniksi, sekä ikkunan lukkonappiin syttyi valo.

    *Huom! Autosta löytyi manuaali ajonesto laitteelle, mitä en tiedä onko asennettu vai ei. Kannessa lukee: "Immobiliser MAT 950". Tekstit on puolaksi, niin ei valitettavasti auta...


    tehty, mutta ei vaikutusta:

    1. IBS kaapeli irti
    2. takaluukun johtosarjat vaihdettu - Paitsi antennin vahvistimelle
    3. latausjännite seurattu, n. 15V
    4. mikrokytkin vaihdettu
    5. moduuleita irroitettu: MULF2, Airsupply control unit, HKL Automatic Tailgate Control unit
    6. Tsekattu pihtimittareilla, mut nukahtaminen vaikutti ok. Toki voi herätä myöhemmin ettei ollut enää mittarin äärellä...

    Ideoita ja ajatuksia otetaan vahvasti vastaan! Mietin, että nyppääkö kaikki moduulit irti, ja seuraa sitten häviääkö virta mutta pelkään että saan väyliä solmuun sillä. Ja ymmärtääkseni niitä sijaitsee muuallakin kun takakontin varapyörän alla?
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2712
    • Tampere

    #2
    Purkaisin ensimmäisenä sen epäilyttävän ajonestohärpäkkeen autosta. Nimenomaisesti purkamalla kaikkia johtoja myöten, niin selviää mihin kaikkeen se on kytketty. Sen jälkeen vasta IBS-kaapeli tarkkailun alle.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Pyjo
      Bimmer Rookie
      • Mar 2015
      • 45
      • Helsinki

      #3
      Hyvä nosto, ongelma on etten ole löytänyt merkkejä muutenkuin manuaalin muodossa ajonestolaitteesta. Erityisiä liitoksia ei ole tullut vastaan. Toki varma en ole mihin tuollaisia sitten fyysisesti voitaisiin sijoittaa?

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Kojelaudan ympäristöön se on todennäköisimmin asennettu, mutta selvittely vaatii ohjainmodulien esiin kaivamista, kun kytkennät tehdään kojelaudan sisäpuolelle. Manuaalin löytyminen ei tietysti ole todiste laitteen olemassa olosta autossa, mutta kuvaamiesi erikoisten sähkövikojen osalta asia olisi mielestäni paikallaan varmistaa ennen muiden tekijöiden selvittelyä.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • Pyjo
          Bimmer Rookie
          • Mar 2015
          • 45
          • Helsinki

          #5
          Tuossa on kyllä vinha perä. Pitää katsoa jos juhannuksen aikaan irtoaisi motivaatiota lähtee purkamaan.. eipä tuosta löytynyt oikein tietoa googlellakaan. Ainoastaan puolalainen bmw foorumilla joku mainitsi, että tuota oli suositeltu lisänä BMW:ltä

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            #6
            3. cd- vaihtaja ruksuttaa usein kun avaa auton ovet. (seuraus matalasta jännitteestä?)

            Meillä on tehnyt tätä vuosia vanhalla ja uudella akulla. Ominaisuus :think
            Radio, ccc ja cd toimii moitteetta kuitenkin. Ei tarvike/oem hälyttimiä autossa.

            Onko päävirtakaapelin läpivienti jo tarkistettu ?
            Last edited by BMW525Xda; 14-06-2020, 22:29.

            Comment

            • Pyjo
              Bimmer Rookie
              • Mar 2015
              • 45
              • Helsinki

              #7
              Tuo oli hyvä kuulla! Vaikka se jokseenkin on ärsyttävä ominaisuus. Tai vaihtoehtoisesti ärsyttää nyt kaikki mikä on tavallisuudesta poikkeavaa

              Edit: Läpiviennin tsekkasin ylhäältä, ja rasvassa oli. Takaisinkutsua ei ole kuitenkaan tehty, mutta jännite oli sama konehuoneesta ja takakontista mitattuna.
              Last edited by Pyjo; 15-06-2020, 10:47. Reason: missed a question

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Pyjo View Post
                Tuo oli hyvä kuulla! Vaikka se jokseenkin on ärsyttävä ominaisuus. Tai vaihtoehtoisesti ärsyttää nyt kaikki mikä on tavallisuudesta poikkeavaa

                Edit: Läpiviennin tsekkasin ylhäältä, ja rasvassa oli. Takaisinkutsua ei ole kuitenkaan tehty, mutta jännite oli sama konehuoneesta ja takakontista mitattuna.
                Ylhäältä tarkistaminen ei kerro mitään. Vie se sinne takaisinkutsuun ennen kuin palaa koko auto. Jos sen liitoksen kunnosta haluaisi jotain tietää mittaamalla jännite pitäisi samalla se kaapeli on kunnolla kuormitettuna. Ilman kuormaa jänniteen mittaaminen ei kerro sen liitoksen kunnosta mitään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Pyjo
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2015
                  • 45
                  • Helsinki

                  #9
                  Tuo on kyllä hyvä tietää! Pitää varailla sitten sekin aika pikimiten.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Pyjo View Post
                    Tuo on kyllä hyvä tietää! Pitää varailla sitten sekin aika pikimiten.
                    Varsinkin kun tästä ei omistajalle tule mitään kuluja, jos siellä on kampanja auki.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎