Nyt alkaa huumori loppumaan, auto oli ajossa aikaisemmin päivittäin, joten ongelma ei niin paljoa häirinnyt, mutta nyt kun ajoa on satunnaisesti niin se on rasittavaa. . Autossa ei ole comfort accessia, mutta muuten on reilummin varustelua. Olen selaillut ja yrittänyt tutkiskella eri threadeja, mutta en ole päässyt selvyyteen juurisyystä. Käytännössä autosta loppuu akku muutaman päivän ajamisen jälkeen...
ongelmat mitä ilmenee:
1. Akku (3 vuotta vanha) kuluu noin 0.2 V vuorokauden aikana, akku stressitestattu.
2. Takalasi ei auennut. (korjattu johtosarja ja mikrokytkin - toimii nyt)
3. cd- vaihtaja ruksuttaa usein kun avaa auton ovet. (seuraus matalasta jännitteestä?)
4. welcome - valot ei toimi läheskään aina, vaan satunnaisesti
5. increased battery discharged ilmoitus varsin arkipäivää
6. Takaovet ei välttämättä aina aukea, vaan vasta toisella napin painalluksella auton vieressä.
7. Konehuoneesta kuuluu "tsih" -ääni kun avaa ovia. Olen myös melko varma, että olen kuullut äänen aikaisemminkin kun autolla on oltu ajamatta tunteja.
8. Kerran seurasin parisen tuntia autossa, niin puolen tunnin välein cd-asema heräsi muutamaksi sekunniksi, sekä ikkunan lukkonappiin syttyi valo.
*Huom! Autosta löytyi manuaali ajonesto laitteelle, mitä en tiedä onko asennettu vai ei. Kannessa lukee: "Immobiliser MAT 950". Tekstit on puolaksi, niin ei valitettavasti auta...
tehty, mutta ei vaikutusta:
1. IBS kaapeli irti
2. takaluukun johtosarjat vaihdettu - Paitsi antennin vahvistimelle
3. latausjännite seurattu, n. 15V
4. mikrokytkin vaihdettu
5. moduuleita irroitettu: MULF2, Airsupply control unit, HKL Automatic Tailgate Control unit
6. Tsekattu pihtimittareilla, mut nukahtaminen vaikutti ok. Toki voi herätä myöhemmin ettei ollut enää mittarin äärellä...
Ideoita ja ajatuksia otetaan vahvasti vastaan! Mietin, että nyppääkö kaikki moduulit irti, ja seuraa sitten häviääkö virta mutta pelkään että saan väyliä solmuun sillä. Ja ymmärtääkseni niitä sijaitsee muuallakin kun takakontin varapyörän alla?
ongelmat mitä ilmenee:
1. Akku (3 vuotta vanha) kuluu noin 0.2 V vuorokauden aikana, akku stressitestattu.
2. Takalasi ei auennut. (korjattu johtosarja ja mikrokytkin - toimii nyt)
3. cd- vaihtaja ruksuttaa usein kun avaa auton ovet. (seuraus matalasta jännitteestä?)
4. welcome - valot ei toimi läheskään aina, vaan satunnaisesti
5. increased battery discharged ilmoitus varsin arkipäivää
6. Takaovet ei välttämättä aina aukea, vaan vasta toisella napin painalluksella auton vieressä.
7. Konehuoneesta kuuluu "tsih" -ääni kun avaa ovia. Olen myös melko varma, että olen kuullut äänen aikaisemminkin kun autolla on oltu ajamatta tunteja.
8. Kerran seurasin parisen tuntia autossa, niin puolen tunnin välein cd-asema heräsi muutamaksi sekunniksi, sekä ikkunan lukkonappiin syttyi valo.
*Huom! Autosta löytyi manuaali ajonesto laitteelle, mitä en tiedä onko asennettu vai ei. Kannessa lukee: "Immobiliser MAT 950". Tekstit on puolaksi, niin ei valitettavasti auta...
tehty, mutta ei vaikutusta:
1. IBS kaapeli irti
2. takaluukun johtosarjat vaihdettu - Paitsi antennin vahvistimelle
3. latausjännite seurattu, n. 15V
4. mikrokytkin vaihdettu
5. moduuleita irroitettu: MULF2, Airsupply control unit, HKL Automatic Tailgate Control unit
6. Tsekattu pihtimittareilla, mut nukahtaminen vaikutti ok. Toki voi herätä myöhemmin ettei ollut enää mittarin äärellä...
Ideoita ja ajatuksia otetaan vahvasti vastaan! Mietin, että nyppääkö kaikki moduulit irti, ja seuraa sitten häviääkö virta mutta pelkään että saan väyliä solmuun sillä. Ja ymmärtääkseni niitä sijaitsee muuallakin kun takakontin varapyörän alla?
Comment