Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 535d mysteerivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw_535d
    Newbiemmer
    • Feb 2021
    • 19
    • Suomi

    #16
    Ohivuotoa näyttää 20% ykkös pytylle ja muilla pytyillä 10% 🤔

    Comment

    • ///THe
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 841
      • Espoo

      #17
      Originally posted by Bmw_535d View Post
      Miten tuo kaasuläpän pitäs toimia? Kun se läppä on koko ajan vaan auki asennossa ja sitten kun käsin kääntää sitä läppää kiinni päin niin käynti tasoittuu?
      Läppä on normaalisti aina auki. Kääntää läppää ainoastaa, kun tehdään dpf-polttoa (rajataan ilmamäärää) ja kun auto sammutetaan, niin käyttää hetkellisesti läpän kiinni. Sammuu nopeammin ja tasaisemmin.
      Last edited by ///THe; 25-02-2021, 19:53.
      X5 F15 ///Msport
      CRX 2gen +25psi

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        #18
        Suoraa vastausta videon perusteella hankala sanoa, mutta se mitä itse tutkisin:

        -Seuraa kylmäkäynnistyksestä lähtien live-dataa moottorin arvoista. Missä vaiheessa muutos käyntiin? Pääseekö kiinni johonkin oleellisesti muuttuvaan arvoon.

        -Suutin piuha yksitellen irti, kuulostellen missä pytyssä mahdollisesti vika.

        -Viimekädessä ventiilien täydellinen sulkeutumisen tarkistus. Ennen sitä voi vaikka imusarjasta havainnoida, potkiiko ilmaa takasipäin. Pakopuolen äänet vois kyllä kertoa ennemminkin jonkin pakoventtiilin epätäydellisestä sulkeutumisesta.

        Comment

        • Bmw_535d
          Newbiemmer
          • Feb 2021
          • 19
          • Suomi

          #19
          Joo. Kun suuttimien ohivuotoa näyttää että 1 ja 6 pytyn suutin 2 min ajalla 10ml ja sitten 2 3 4 5 pytyn suuttimet näyttää 25ml 2minuutin ajalla

          Comment

          • Bmw_535d
            Newbiemmer
            • Feb 2021
            • 19
            • Suomi

            #20
            Tuossa nyt huomannut että kun auton kylmänä käynnistää niin käypi normaalisti mutta kun sitten rupeaa lämpenemään ja rupeaa puottamaan kierroksia tyhjäkäynnille lämpimänä niin silloin aloittaa tuon vajailla käymisen. Joskus antanut vikakoodia kaasuläpästä mutta sen kun nollannut niin ei anna sitä koodia hetkeen ja käynti ei muutu kyllä sillonkaan. Sitten kun kone on lämmin niin kaasulla kun nostaa kierrokset 1000rpm pintaan niin silloin käypi tasaseen. Ainut että se just tyhjäkäynnillä tekee tuota vajailla käymistä.

            Comment

            • alpine3
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2010
              • 1272
              • Kajjjaani

              #21
              Originally posted by Bmw_535d View Post
              Joo. Kun suuttimien ohivuotoa näyttää että 1 ja 6 pytyn suutin 2 min ajalla 10ml ja sitten 2 3 4 5 pytyn suuttimet näyttää 25ml 2minuutin ajalla
              Käsittääkseni 2 min/20 ml on tuo ohivuodon raja jolloin suutin vaihtoon.

              Lämmettyään suuttimen sisäiset osat lämpölaajenevat toisiinsa nähden eri tavalla kuin kylmänä ja rupeavat päästämään läpi.
              Last edited by alpine3; 26-02-2021, 13:36.
              BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
              BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by alpine3 View Post
                Käsittääkseni 2 min/20 ml on tuo ohivuodon raja jolloin suutin vaihtoon.

                Lämmettyään suuttimen sisäiset osat lämpölaajenevat toisiinsa nähden eri tavalla kuin kylmänä ja rupeavat päästämään läpi.
                Jos suuttimet on käynyt kaksi kertaa huollossa niin en millään usko että vikaa niistä löytyy. Ohivuotoa on silloin liikaa kun ei enää lähde ilman pilottia käyntiin. Ja senkin jälkeen pilotilla käyntiin ja käy kaikilla normaalisti.

                Comment

                • Bmw_535d
                  Newbiemmer
                  • Feb 2021
                  • 19
                  • Suomi

                  #23
                  Ovat käyneet kahdesti huollossa ja viimeksi kun kävi niin auto toimi 40 kilometriä kunnes taas aloitti. Saman vajailla käynnin laitoin ihan Bosch suutin huollolle kuvan nuista suuttimien säätö papereista mitä sain huollosta että miten ne on säädetty niin siellä sanottiin että liian paljon on jokaisella suuttimella hajontaa. Ja vähä ihmeteltiin myös että miksi yhteen suuttimeen on vaan vaihdettu kaikki osat ja muihin vaan sitten tiivisteitä jne.

                  Comment

                  • Bmw_535d
                    Newbiemmer
                    • Feb 2021
                    • 19
                    • Suomi

                    #24
                    Inpalla kun koodeja kahtoo niin antaa koko ajan semmosta koodia kun 41ed? Mikä mahtaa olla

                    Comment

                    • Bmw_535d
                      Newbiemmer
                      • Feb 2021
                      • 19
                      • Suomi

                      #25
                      Eikös tuo ole yhden hampaan pielessä. 🤔
                      Attached Files

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #26
                        41ED DDE Control Unit Internal (Cyclic Authentication)

                        Softan virheen aiheuttama koodi?
                        Vakiosofta sisään, saattaa alkaa löytymään muitakin vikakoodeja...
                        Last edited by Supra^; 28-02-2021, 19:18.
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5269
                          • Pirkkala

                          #27
                          Originally posted by Bmw_535d View Post
                          Eikös tuo ole yhden hampaan pielessä. 🤔
                          Tarkista ajoitus ajoitustyökaluilla.

                          Helpolla nää ei ala käymään miten sattuu kun esim. Ketjut venyy
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • Bmw_535d
                            Newbiemmer
                            • Feb 2021
                            • 19
                            • Suomi

                            #28
                            Nokkien merkit oli kohdillaan mutta tuon pyörän merkki heitti yhden hampaan.

                            Comment

                            • Bmw_535d
                              Newbiemmer
                              • Feb 2021
                              • 19
                              • Suomi

                              #29
                              Vähä ihme homma kun kaikki alko nuo ongelmat moottorin vaihdon jälkeen. Kait siinä koneessa on joku vika kun se ei kunnolla käy tyhjäkäyntiä.. ja kaikki anturit ja suuttimet on vanhasta koneesta. Ja silloin ei ollut mitään ongelmaa missään. Alkaa kohta usko loppua tuon auton kanssa että kohta voipi osia tiedustella 😂🤣

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                #30
                                Originally posted by Bmw_535d View Post
                                Vähä ihme homma kun kaikki alko nuo ongelmat moottorin vaihdon jälkeen. Kait siinä koneessa on joku vika kun se ei kunnolla käy tyhjäkäyntiä.. ja kaikki anturit ja suuttimet on vanhasta koneesta. Ja silloin ei ollut mitään ongelmaa missään. Alkaa kohta usko loppua tuon auton kanssa että kohta voipi osia tiedustella 😂🤣
                                No tarkastettiinko sitä vaihtomoottoria millään tavalla? Siinähän voi olla vaikka ja mitä paskana...
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎