Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d ison turbon vaihtoläppä jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jere Rantanen
    BTCF Member
    • Jul 2020
    • 139
    • Petäjävesi

    535d ison turbon vaihtoläppä jumissa

    Ongelmana on että ison ahtimen vaihtoläppä jumittaa, nyt on ilmenny että auto ei kierrä juuri ollenkaan, mutta sitkun vähän alkaa kiihtymään niin alkaa lykkäämään mustaa putkesta ihan suht paljon mutta ei edellee mihinkää liiku. Kysymys kuuluu että voiko toi ahtimen vaihtoläppä tehdä tollaista jos se on esim koko ajan kiinni?

    myös nyt polttoainesuodatin vaihdettu ja hetki sit tuli egr tulpattua kun egr oli hajalla, putkistossa mikään ei voi ahdistaa koska se on tyhjä koko matkalta
    Antaa ilmamassamittarista koodia 3FF0 ja 3FF1
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #2
    Originally posted by Jere Rantanen View Post
    Ongelmana on että ison ahtimen vaihtoläppä jumittaa, nyt on ilmenny että auto ei kierrä juuri ollenkaan, mutta sitkun vähän alkaa kiihtymään niin alkaa lykkäämään mustaa putkesta ihan suht paljon mutta ei edellee mihinkää liiku. Kysymys kuuluu että voiko toi ahtimen vaihtoläppä tehdä tollaista jos se on esim koko ajan kiinni?

    myös nyt polttoainesuodatin vaihdettu ja hetki sit tuli egr tulpattua kun egr oli hajalla, putkistossa mikään ei voi ahdistaa koska se on tyhjä koko matkalta
    Antaa ilmamassamittarista koodia 3FF0 ja 3FF1

    Oon törmänny jumittavaan läppään, sitä on helppo alipainepumpulla testata että pelaako
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10058
      • KVLA

      #3
      Onko alipaine letkut ehjiä?

      Comment

      • Jere Rantanen
        BTCF Member
        • Jul 2020
        • 139
        • Petäjävesi

        #4
        Originally posted by Heguli 31 View Post
        Onko alipaine letkut ehjiä?
        juu, kaikki vaihettu pariviikkoa sit

        Comment

        • Jere Rantanen
          BTCF Member
          • Jul 2020
          • 139
          • Petäjävesi

          #5
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Oon törmänny jumittavaan läppään, sitä on helppo alipainepumpulla testata että pelaako
          juu siis ei oikee pelaa, pääsee menemää jotenki väärään asentoon jolloin jumittaa eikä palaudu enää ellei itse palauta käsin

          Comment

          • ///THe
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 841
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Jere Rantanen View Post
            juu siis ei oikee pelaa, pääsee menemää jotenki väärään asentoon jolloin jumittaa eikä palaudu enää ellei itse palauta käsin
            Mites se actuator joka ohjaa läppää? Onko vaihdettu? Ne hajoilee kanssa satunnaisesti. Jos läppä jää kiinni asentoon niin silloin kaikki pakokaasu ohjautuu pienelle ahtimellle. Varmasti puutuu veto ja savuttaa. Nousee myös pakopaineet helvetisti, lämmöt nousee ja voi hajottaa ahtimen tai jopa palaa mäntä tai suutin.

            Jos läppä on koko ajan auki asennossa, niin silloin puuttuu veto alakierroksilta, mutta ylempänä vetää normaalista. Savuttaa myös reilusti alakierroksilla isommalla kaasun avauksella.
            Last edited by ///THe; 01-03-2021, 19:02.
            X5 F15 ///Msport
            CRX 2gen +25psi

            Comment

            • Jere Rantanen
              BTCF Member
              • Jul 2020
              • 139
              • Petäjävesi

              #7
              Originally posted by ///THe View Post
              Mites se actuator joka ohjaa läppää? Onko vaihdettu? Ne hajoilee kanssa satunnaisesti. Jos läppä jää kiinni asentoon niin silloin kaikki pakokaasu ohjautuu pienelle ahtimellle. Varmasti puutuu veto ja savuttaa. Nousee myös pakopaineet helvetisti, lämmöt nousee ja voi hajottaa ahtimen tai jopa palaa mäntä tai suutin.

              Jos läppä on koko ajan auki asennossa, niin silloin puuttuu veto alakierroksilta, mutta ylempänä vetää normaalista. Savuttaa myös reilusti alakierroksilla isommalla kaasun avauksella.
              ei ole kyl vaihdettu🤔 onks se millanen osa?

              Comment

              • Jere Rantanen
                BTCF Member
                • Jul 2020
                • 139
                • Petäjävesi

                #8
                Originally posted by ///THe View Post
                Mites se actuator joka ohjaa läppää? Onko vaihdettu? Ne hajoilee kanssa satunnaisesti. Jos läppä jää kiinni asentoon niin silloin kaikki pakokaasu ohjautuu pienelle ahtimellle. Varmasti puutuu veto ja savuttaa. Nousee myös pakopaineet helvetisti, lämmöt nousee ja voi hajottaa ahtimen tai jopa palaa mäntä tai suutin.

                Jos läppä on koko ajan auki asennossa, niin silloin puuttuu veto alakierroksilta, mutta ylempänä vetää normaalista. Savuttaa myös reilusti alakierroksilla isommalla kaasun avauksella.
                tuo kun kävi tutkittavana niin sanottiin että alipaine vetää läpän jotenkin yli ja sit jää jumiin ja palautuu vasta kun ite käy konehuoneesta palauttaa

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #9
                  Ota testiksi alipaineletku irti siltä kellolta joka läppää vetelee, näinollen läpän pitäisi olla kokoajan auki-asennossa, eli pikkuturbo ei ahda kunnolla, mutta korkeilla kierroksilla pitäisi silloin toimia.

                  Tangon säätö olisi varmaan paikallaan jos "vetää yli" (en kyllä oikein näe miten se olisi mahdollista, ennemminkin jumissa). Tangossa jokatapauksessa on ne mutterit jolla säätää sitä läpän liikkumista.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • huotski
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2013
                    • 126
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Eikös tuo läppä ole niin pieni että ei se voi jäädä mihinkään jumiin? Muistelisin kun omassa oli turbo irti ja sitä läppää liikutteli niin väljää jäi 1mm rako ellei enemmänkin. Toki jos läpän akseli jumittaa niin eri juttu.
                    e65 730d lci
                    ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                    Comment

                    • Jere Rantanen
                      BTCF Member
                      • Jul 2020
                      • 139
                      • Petäjävesi

                      #11
                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Ota testiksi alipaineletku irti siltä kellolta joka läppää vetelee, näinollen läpän pitäisi olla kokoajan auki-asennossa, eli pikkuturbo ei ahda kunnolla, mutta korkeilla kierroksilla pitäisi silloin toimia.

                      Tangon säätö olisi varmaan paikallaan jos "vetää yli" (en kyllä oikein näe miten se olisi mahdollista, ennemminkin jumissa). Tangossa jokatapauksessa on ne mutterit jolla säätää sitä läpän liikkumista.
                      tolla alipaineletkun irrotuksellahan saa aika varmasti paikannettuu vian jos se sillälailla yläältä vetää normisti
                      Edit. kyllä käyttäytyminen muuttu yläkierroksilla kun otti isolta kellolta alipaineletkun pois mutta jostain päin suhisee vedossa joka voisi viitata ahtovuotoon
                      Last edited by Jere Rantanen; 02-03-2021, 19:26. Reason: jatkoin tekstiä

                      Comment

                      • Solmurauta
                        Newbiemmer
                        • Nov 2008
                        • 28

                        #12
                        Ongelma usein on soikeaksi kulunut läpän akseli ja toiseen suuntaan kulunut akselin lävistysholkki. Nuo kaksi soikeaa osaa vastakkain jumittelee. Kohtuullisen hankala korjattava. Kokeile lotkottaako akselin pää sivusuunnassa kuinka monta milliä.

                        Comment

                        • Jere Rantanen
                          BTCF Member
                          • Jul 2020
                          • 139
                          • Petäjävesi

                          #13
                          Originally posted by Solmurauta View Post
                          Ongelma usein on soikeaksi kulunut läpän akseli ja toiseen suuntaan kulunut akselin lävistysholkki. Nuo kaksi soikeaa osaa vastakkain jumittelee. Kohtuullisen hankala korjattava. Kokeile lotkottaako akselin pää sivusuunnassa kuinka monta milliä.
                          mulla on tohon jo uus ahdin oottamassa asennusta nii jos sillä korjaantuis😅😅

                          Comment

                          • Jere Rantanen
                            BTCF Member
                            • Jul 2020
                            • 139
                            • Petäjävesi

                            #14
                            Päivitystä! Eli nyt vaihdoin ison ahtimen, tarkastin pienen ja vaihdoin kaikki tiivisteet pakosarjaan ahtoputkiin jne mitä nyt ahtimien tiivistesarjassa tuleekin.. Auto ei edelleen vedä alle 3000 kierroksen kunnolla? pieni turbo oli ehjä jota vähän mietin et mistähä voi vikaa seuraavaks ettiä

                            Comment

                            • huotski
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 126
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by Jere Rantanen View Post
                              Päivitystä! Eli nyt vaihdoin ison ahtimen, tarkastin pienen ja vaihdoin kaikki tiivisteet pakosarjaan ahtoputkiin jne mitä nyt ahtimien tiivistesarjassa tuleekin.. Auto ei edelleen vedä alle 3000 kierroksen kunnolla? pieni turbo oli ehjä jota vähän mietin et mistähä voi vikaa seuraavaks ettiä
                              Ettei olisi alipainepuolella vika tai noissa paineensäätöventtiileissä vikaa. Noitahan pystyi kokeilemaan koneella että toimisi oikein?
                              e65 730d lci
                              ex.e60 535d e39 523i 540i 528iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎