Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d ison turbon vaihtoläppä jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Urpo_rotta
    BTCF Member
    • May 2012
    • 5272
    • Pirkkala

    #16
    Originally posted by Jere Rantanen View Post
    Päivitystä! Eli nyt vaihdoin ison ahtimen, tarkastin pienen ja vaihdoin kaikki tiivisteet pakosarjaan ahtoputkiin jne mitä nyt ahtimien tiivistesarjassa tuleekin.. Auto ei edelleen vedä alle 3000 kierroksen kunnolla? pieni turbo oli ehjä jota vähän mietin et mistähä voi vikaa seuraavaks ettiä
    Oire ainakin täsmää irronneeseen alipainelinjaan, tai ylipäätään että alipaine puuttuu
    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
    E34 525i -90 twinturbo 427/519

    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
    Kysy jos tarvetta

    Comment

    • MeisterW
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2017
      • 307
      • Uusimaa

      #17
      Originally posted by Jere Rantanen View Post
      Päivitystä! Eli nyt vaihdoin ison ahtimen, tarkastin pienen ja vaihdoin kaikki tiivisteet pakosarjaan ahtoputkiin jne mitä nyt ahtimien tiivistesarjassa tuleekin.. Auto ei edelleen vedä alle 3000 kierroksen kunnolla? pieni turbo oli ehjä jota vähän mietin et mistähä voi vikaa seuraavaks ettiä
      Onko jotain vikakoodeja? (jos on jossain piilevästä vikatilassa niin ei ota kierroksia)
      Kun starttaat auton niin liikkuuko vipu moottorin sivulla, siinä turbojen välimaastossa? Jolloin paine siirtyy pikkuturbolle.
      E39 M5 2002
      E70 X5 3.0sd 2008
      E83 X3 3.0i 2005
      G21 330e

      Comment

      • Jere Rantanen
        BTCF Member
        • Jul 2020
        • 139
        • Petäjävesi

        #18
        Originally posted by MeisterW View Post
        Onko jotain vikakoodeja? (jos on jossain piilevästä vikatilassa niin ei ota kierroksia)
        Kun starttaat auton niin liikkuuko vipu moottorin sivulla, siinä turbojen välimaastossa? Jolloin paine siirtyy pikkuturbolle.
        ei oo antanu vikakoodei, ainoastaan antaa egr koodia kun se on tulpattu, ja jos tarkotat ahtimien vaihtoläppää niin juu liikkuu

        Comment

        • Jere Rantanen
          BTCF Member
          • Jul 2020
          • 139
          • Petäjävesi

          #19
          Originally posted by Urpo_rotta View Post
          Oire ainakin täsmää irronneeseen alipainelinjaan, tai ylipäätään että alipaine puuttuu
          uuet solenoidittilattu ja asentaessa tarkemmin tutkin että mitkään letkut ei oo irronnu

          Comment

          • Jere Rantanen
            BTCF Member
            • Jul 2020
            • 139
            • Petäjävesi

            #20
            nyt vaihdettu solenoidit, ei vaikutusta

            Comment

            • ///THe
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2009
              • 841
              • Espoo

              #21
              Originally posted by Jere Rantanen View Post
              tolla alipaineletkun irrotuksellahan saa aika varmasti paikannettuu vian jos se sillälailla yläältä vetää normisti
              Edit. kyllä käyttäytyminen muuttu yläkierroksilla kun otti isolta kellolta alipaineletkun pois mutta jostain päin suhisee vedossa joka voisi viitata ahtovuotoon
              Eihän ole niinkin yleinen perusvika kuin ahtoletku halki sisäkurvista siinä ennen imusarjalle tuloa tuli mieleen, kun tuossa omassa 535d:ssä alkoi vastaavaa oireilua ja oli tosiaan letku halki.
              X5 F15 ///Msport
              CRX 2gen +25psi

              Comment

              • Jere Rantanen
                BTCF Member
                • Jul 2020
                • 139
                • Petäjävesi

                #22
                Originally posted by ///THe View Post
                Eihän ole niinkin yleinen perusvika kuin ahtoletku halki sisäkurvista siinä ennen imusarjalle tuloa tuli mieleen, kun tuossa omassa 535d:ssä alkoi vastaavaa oireilua ja oli tosiaan letku halki.
                ai se ihan alumiinia oleva putki vai silikoniputki joka on aluminiputken ja imusarjan välissä?

                Comment

                • Hattis
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 166
                  • Finland

                  #23
                  Originally posted by Jere Rantanen View Post
                  ai se ihan alumiinia oleva putki vai silikoniputki joka on aluminiputken ja imusarjan välissä?

                  Comment

                  • ///THe
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 841
                    • Espoo

                    #24
                    Originally posted by Jere Rantanen View Post
                    ai se ihan alumiinia oleva putki vai silikoniputki joka on aluminiputken ja imusarjan välissä?
                    Tarkoitin ihan sitä kumiletkua juurikin aluputken/imusarjan välissä. Omassa wessassa oli haljennut sisäkurvista noin 40-50mm matkalta. Kulutus nousi, kaasuunvastaavuus katosi ja savutti ihan helvetisti isommalla kaasunavauksella. Ja muutenkin luonnollisesti tehottoman oloinen normiin verrattuna koko kierrosalueella.

                    Toki onhan noihin aluputkiinkin on hinkkautunut reikiä.
                    X5 F15 ///Msport
                    CRX 2gen +25psi

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎