Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d 2006 jyristää vatkaaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalevik
    BTCF Member
    • Apr 2009
    • 957
    • Salo

    #16
    Mites moottorin tukikumien kunto, moottorin asento?

    Onhan siellä laatikon ja perän välissä yksi nivel (kannatinlaakerin yhteydessä) onko se tarkistettu? Sen takertelu kylläkin yleensä ilmaisee itsensä älyttömänä paukkeena täyskaasuvedossa.

    Last edited by kalevik; 24-07-2021, 10:38. Reason: typo
    E61 525i, Suzuki VS1400
    Exät: Jaana, Susanna, Maija

    Comment

    • jhelen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2015
      • 248
      • Ulvila

      #17
      Jos on kaveri jonka auto ei täristä niin kokeilette sen renkaita. Jos kaverin renkaiden kanssa sulla ei täristä niillä niin vika on sun renkaissa / vanteissa.
      Ja täällä foorumilla oli ohjeet tais olla e39 puolella jossa vika jäi takeltelevaan etujarrusatulan liukupintaan.
      Itsellä sekin vaikutti tosi paljon kun putsasi ohjeiden mukaan omasta ne liukupinnat

      Comment

      • Autoilija1
        Bimmer Rookie
        • Feb 2020
        • 36
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by kalevik View Post
        Mites moottorin tukikumien kunto, moottorin asento?

        Onhan siellä laatikon ja perän välissä yksi nivel (kannatinlaakerin yhteydessä) onko se tarkistettu? Sen takertelu kylläkin yleensä ilmaisee itsensä älyttömänä paukkeena täyskaasuvedossa.

        https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=26_0184
        Joo tuo ristikko on kyllä kunnossa ei takertele ja liikku pehmeästi

        Comment

        • Autoilija1
          Bimmer Rookie
          • Feb 2020
          • 36
          • Asikkala

          #19
          Originally posted by jhelen View Post
          Jos on kaveri jonka auto ei täristä niin kokeilette sen renkaita. Jos kaverin renkaiden kanssa sulla ei täristä niillä niin vika on sun renkaissa / vanteissa.
          Ja täällä foorumilla oli ohjeet tais olla e39 puolella jossa vika jäi takeltelevaan etujarrusatulan liukupintaan.
          Itsellä sekin vaikutti tosi paljon kun putsasi ohjeiden mukaan omasta ne liukupinnat
          Ensviikon torstaina saan vakionopeusnivelen voishan noi etujarrut vielä varmuudeksi tsekata kun ei tässä muutakaan ennen torstaita voi tehdä

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5265
            • Pirkkala

            #20
            Kannattaa myös kattoo ettei pyöränpultit oo vetäny navasta reikien reunoja ylös.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • Autoilija1
              Bimmer Rookie
              • Feb 2020
              • 36
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by Urpo_rotta View Post
              Kannattaa myös kattoo ettei pyöränpultit oo vetäny navasta reikien reunoja ylös.
              Joo pitää katsoa en ainakaan ole huomannut mutta tarkastetaanpa nyt sitte toikin 👍

              Comment

              • Autoilija1
                Bimmer Rookie
                • Feb 2020
                • 36
                • Asikkala

                #22
                Eipä auttanut vakionopeusnivelen vaihto edelleen täristää ja jyristää. Otattaa varmaankin latikon irti ei tule enään mitään muuta mieleen jos on turbiini sökö. Onko tän laatikon irrotuksessa mitään vaikeita kohtia tai jotain erityistä mitä tosta hommasta tarvii tietää? Askeja olen aikasemminki irrotellut mutta en automattia käsittääkseni turbiini pitää saada askin mukana vex ettei jokin hajoa. Mitenpäin homma menee hajottaako rikkinäinen laatikko turbiinin vai rikkinäinen turbiini laatikon tuumailin vain että kun askin alas revin niin menisikö toi ihan uuden turbiinin ja öljyjen vaihdolla ?

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #23
                  Originally posted by Autoilija1 View Post
                  Eipä auttanut vakionopeusnivelen vaihto edelleen täristää ja jyristää. Otattaa varmaankin latikon irti ei tule enään mitään muuta mieleen jos on turbiini sökö. Onko tän laatikon irrotuksessa mitään vaikeita kohtia tai jotain erityistä mitä tosta hommasta tarvii tietää? Askeja olen aikasemminki irrotellut mutta en automattia käsittääkseni turbiini pitää saada askin mukana vex ettei jokin hajoa. Mitenpäin homma menee hajottaako rikkinäinen laatikko turbiinin vai rikkinäinen turbiini laatikon tuumailin vain että kun askin alas revin niin menisikö toi ihan uuden turbiinin ja öljyjen vaihdolla ?

                  Turbiinihan on kiinni kampiakselissa, eli pyörii samaa nopeutta.

                  Tylysti vaan vaihde N:lle/kone tyhjäkäynnille, kun täristää, ainakin turbiinin kierrosnopeus muuttuu, täristääkö sen jälkeen?


                  Vetoakselien nivelet tarkistettu?
                  Last edited by kalevik; 29-07-2021, 18:30. Reason: lisäys
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • Autoilija1
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 36
                    • Asikkala

                    #24
                    Originally posted by kalevik View Post
                    Turbiinihan on kiinni kampiakselissa, eli pyörii samaa nopeutta.

                    Tylysti vaan vaihde N:lle/kone tyhjäkäynnille, kun täristää, ainakin turbiinin kierrosnopeus muuttuu, täristääkö sen jälkeen?


                    Vetoakselien nivelet tarkistettu?
                    Koitan vielä ton mutta olen melko varma että turbiinista tärinät johtuu vetareita en ole ottanut irti ei ole väljää ja kun renkaita pyörittelee niin mikään ei tunnu/näytä rikkinäiseltä ja jyrinä kuulostaa että tulee enemmänkin edestä kuin takaa

                    Comment

                    • Autoilija1
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2020
                      • 36
                      • Asikkala

                      #25
                      Nonii loma pidetty ja loman aikana nyt vielä tilasin taakse uudet vetarit ja pyörän laakerit.vetarit on nyt irti ja pyörittelin tasauspyörästöä käsin niin kuuluuko perän laipat ns pykältää kun laipoista käsin pyörittelee kardaani on paikoillaan perässä. Jos mitenkään asiaan vaikuttaa että voiko tosta perä olla mäsä😬

                      Comment

                      • Autoilija1
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2020
                        • 36
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Autoilija1 View Post
                        Nonii loma pidetty ja loman aikana nyt vielä tilasin taakse uudet vetarit ja pyörän laakerit.vetarit on nyt irti ja pyörittelin tasauspyörästöä käsin niin kuuluuko perän laipat ns pykältää kun laipoista käsin pyörittelee kardaani on paikoillaan perässä. Jos mitenkään asiaan vaikuttaa että voiko tosta perä olla mäsä😬
                        Itselle vastaten joo kuuluu pykältää kävin purkamolla pyörittelemässä periä😂
                        Vetarit ja takapyöränlaakerit vaihdettu ei vaikutusta jyrinöihin. Koitin tossa moottoritiellä ajaa niin että tärisee ja sitten laitoin vaihteen vapaalle jyrinä ei muuttunut kun moottori oli tyhjäkäynnillä joten ei noi tärinät/jyrinät luulisi vaihdelaatikosta/turbiinista tulevan menee nopeuden mukaan. Ja kun 120kmh käänteli ääni muuttu ei toki täysin selvästi mikä on joskus itselläkin autosta kuulunut kun pyöränlaakeri on sökö. Mutta on tämä kyllä helvetin mystinen ongelma toki voihan se olla että on ollut viallinen pyöränlaakeri edessä🤔

                        Comment

                        • jhelen
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2015
                          • 248
                          • Ulvila

                          #27
                          Terve
                          Jos auto täristää ja vatkaa ja painat jarrua, loppuuko tärinä jarrun painamiseen?

                          Comment

                          • Autoilija1
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2020
                            • 36
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by jhelen View Post
                            Terve
                            Jos auto täristää ja vatkaa ja painat jarrua, loppuuko tärinä jarrun painamiseen?
                            Ei lopu toki siinä mielessä loppuu jos vauhti tarpeeksi hidastuu niin tärinä hiljenee mutta ei minun mielestä jarruista johdu

                            Comment

                            • Autoilija1
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2020
                              • 36
                              • Asikkala

                              #29
                              Originally posted by jhelen View Post
                              Terve
                              Jos auto täristää ja vatkaa ja painat jarrua, loppuuko tärinä jarrun painamiseen?
                              Ei lopu toki siinä mielessä loppuu jos vauhti tarpeeksi hidastuu niin tärinä hiljenee mutta ei minun mielestä jarruista johdu ja jarrut on läpikäyty joka nurkassa uutta zimmermania

                              Comment

                              • jhelen
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2015
                                • 248
                                • Ulvila

                                #30
                                Kannattaa tarkistaa myös jarrusatula. Liukutapit, että satula liikkuu hyvin ja se liukupinta jossa palat makaavat. Itsella oli tapeissa jotain sontoo ja liukupinnat syöpyneet koloille. Tappien putsaus ja liukupinnat sileäksi viilalla.
                                Tärinä helpotti. Itsellä kuitenkin vika oli lopuksi renkaissa. Goodyearit ja 3/4 runko paskana. Uudet misukat niin tärinä loppui siihen.
                                Vaihdoin myös kaikki osat ennen renkaita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎