Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d 2006 jyristää vatkaaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Autoilija1
    Bimmer Rookie
    • Feb 2020
    • 36
    • Asikkala

    #46
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Väljät pitää laakerit olla jos väpättää muttei kohise jo peltortasolla. Tuskin on niissä vika, tuntuisi ratissa. Jos matkustajan penkki väpättää siinä ajellessa niin veikkaan että takaa se johtuu, siellä on kierot levyt, tapit jumissa, käsijarru liian tiukalla perusasetuksella, renkaissa pystyheittoa/kierot/runko rikki, iskari/jousi hajalla, aurausta liikaa tai toispuoleisesti, puslat väljiä.
    Kyllä toi tuntuu myös ratissa semmosena tiheenä jurinana. Ohjauskulmat juuri säädetty takana uudet zimmermanin levyt,palat,ja uudet liukutapit renkaat on tasapainoitettu juuri kunnostin orkkis bmw vanteet(bbs) siis sama tärinä ja jyrinä kaikilla 4 rengassarjalla joita tohon on nyt kokeiltu .ja jarrut ei kyllä laahaa.
    Ei muuten ollukkaan tässä aktiiviohjausta vaan toi servotronik hammastanko voiko se jotenkin tehdä väljyysen kun vauhti kasvaa jos se kerta tota ohjauksen jäykkiottäkin vauhdin mukaan muuttelee kävi vaan mielessä maassa tai nosturilla pyöritellessä ei väljiä tunnu

    Comment

    • aae30
      BTCF Member
      • May 2010
      • 2710
      • .fi

      #47
      En ole ikinä semmoisesta viasta kuullut hammastangoissa,
      ja servotronic tekee jäykistys-efektinsä vain tehostusta säätämällä vauhdin kasvaessa.

      Eiköhän sieltä se maanantai-laakeri löydy.
      Sorry I'm Not Sorry
      E34 540iA 93 sedan
      E34 540iA 93 sedan
      E39 530iA 00 touring

      Comment

      • Autoilija1
        Bimmer Rookie
        • Feb 2020
        • 36
        • Asikkala

        #48
        Originally posted by aae30 View Post
        En ole ikinä semmoisesta viasta kuullut hammastangoissa,
        ja servotronic tekee jäykistys-efektinsä vain tehostusta säätämällä vauhdin kasvaessa.

        Eiköhän sieltä se maanantai-laakeri löydy.
        Joo oli ehkä vähän kaukaa haettua mutta pitää yrittää kaikki vaihtoehdot käydä läpi

        Comment

        • Turunpoika
          Bimmer Rookie
          • Jun 2011
          • 119
          • Finland Turku

          #49
          Originally posted by Autoilija1 View Post
          Joo oli ehkä vähän kaukaa haettua mutta pitää yrittää kaikki vaihtoehdot käydä läpi
          Moro
          Minäkin pistän lusikkani tähän soppaanOmassa E38 740 -99 takakelkan isot puslat oli tarkastettavana tärinän vuoksi silloisessa Metro Autossa ja sanoivat olevan kunnossa. Tarinan alku. Autoon oli vaihdettu uudet renkaat. Auto täristi ensin vähän, tasapainotettiin renkaita useamman kerran, mutta täristely lisääntyi enemmmän ja enemmän sekä alkoi aina pienemmällä nopeudella. Tässä vaiheessa kävin MetroAutossa tarkastuksessa. Vaihdettiin toiset uudet renkkaat, ei parannusta. En voinut ajaa lopulta kovempaa kuin kuin N.50km/h. Menin MetroAutoon ja pyysin vaihtamaan isot takakelkan kumit. Vaihdon jälkeen asentaja sanoi kumien olleen aivan "loppu", tärinät loppui siihen . Että tällä lailla oma ongelma hoitui.
          Last edited by Turunpoika; 15-08-2021, 15:56.

          Comment

          • Turunpoika
            Bimmer Rookie
            • Jun 2011
            • 119
            • Finland Turku

            #50
            Tuli näköjään tuplana
            Last edited by Turunpoika; 15-08-2021, 21:09.

            Comment

            • Jacques
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2008
              • 573
              • pk

              #51
              Originally posted by Autoilija1 View Post
              Niitä ei ole uusittu kun ei niissä tunnu mitään väljääkään
              Turunpojan kertoman kautta kierretään takaisin tähän, kahdessa autossa tullut tärinöitä - ei näistä pääpuslista päällepäin ole ikinä "kulumaa" löytynyt, mutta irroitettaessa on sanottu että huonossa kunnossa olivat. Tärinät loppuneet siihen molemmilla kerroilla.
              G30 540i
              F32 435d

              Comment

              • Autoilija1
                Bimmer Rookie
                • Feb 2020
                • 36
                • Asikkala

                #52
                Noniin nyt on homma suurinpiirtein selvinnyt elikkä vaihdoin uudet etupyöränlaakerit(fag) ja jyrinä katosi. Kappas vain oli jp groupin laakerissa jokin valmistusvika.lähetän osan takuuseen.vaihdoin kylläkin molemmat mutta oikean puoleinen on kyllä rikki tuntee käsissä kun pyörittelee eipä ole ennen tollain ollu uusi osa paskana ei ollu mitään väljää ulvo vaa mutta kaikkihan on mahdollista. Ja sitten siihin tärinöihin sain sitte rengaskaupasta runkovikaset renkaat jotka tasapainotettiin 3 kertaa ja aina samat tärinät kaksilla eri vanteilla nyt alla mutta nyt on alla continental premium contact 6 joka on helvetin hyvä kumi ja näillä tärinä miltein tiessään. Mutta takapäästä tuntee vielä hentoisen väpinän joka mahdollisesti tulee niistä takakelkan runkopuslista ajattelin ne vielä just in case vaihtaa koska kuitenkin on orginaalit niin ei varmastikkaan enää huippukunnossa. Olisiko jollain muuten tietoa mistä voisi ostaa työkalun noita runkopuslien irrottamiseen ja asennusta varten.

                Comment

                • ProPioneer
                  BTCF Member
                  • Nov 2011
                  • 41
                  • kokkola

                  #53
                  Originally posted by Autoilija1 View Post
                  Noniin nyt on homma suurinpiirtein selvinnyt elikkä vaihdoin uudet etupyöränlaakerit(fag) ja jyrinä katosi. Kappas vain oli jp groupin laakerissa jokin valmistusvika.lähetän osan takuuseen.vaihdoin kylläkin molemmat mutta oikean puoleinen on kyllä rikki tuntee käsissä kun pyörittelee eipä ole ennen tollain ollu uusi osa paskana ei ollu mitään väljää ulvo vaa mutta kaikkihan on mahdollista. Ja sitten siihin tärinöihin sain sitte rengaskaupasta runkovikaset renkaat jotka tasapainotettiin 3 kertaa ja aina samat tärinät kaksilla eri vanteilla nyt alla mutta nyt on alla continental premium contact 6 joka on helvetin hyvä kumi ja näillä tärinä miltein tiessään. Mutta takapäästä tuntee vielä hentoisen väpinän joka mahdollisesti tulee niistä takakelkan runkopuslista ajattelin ne vielä just in case vaihtaa koska kuitenkin on orginaalit niin ei varmastikkaan enää huippukunnossa. Olisiko jollain muuten tietoa mistä voisi ostaa työkalun noita runkopuslien irrottamiseen ja asennusta varten.

                  tälläsellä setillä :

                  oon monet puslat ainaki ite vaihtanu, myös nuo apurungon puslien irrotus, ittelle laitoin uretaaniset tilalle apurunkoo ni en tiä minkälainen tuolla asentaa mutta se irrotus oli kyl nopee homma ko oli just oikean kokoset holkit tossa sarjassa.
                  Bmw e36 328i Turbo
                  Bmw f31 330d

                  Comment

                  • Autoilija1
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2020
                    • 36
                    • Asikkala

                    #54
                    Originally posted by ProPioneer View Post
                    tälläsellä setillä :

                    oon monet puslat ainaki ite vaihtanu, myös nuo apurungon puslien irrotus, ittelle laitoin uretaaniset tilalle apurunkoo ni en tiä minkälainen tuolla asentaa mutta se irrotus oli kyl nopee homma ko oli just oikean kokoset holkit tossa sarjassa.
                    Joo toi vois olla hyvä pisti vaan silmään että tossa sarjassa ei ole niitä lättyjä paksuja prikkoja minkä voisi laittaa ylös ettei tarttisi tiputtaa kelkkaa tarpeettoman paljon alaspäin

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎