Originally posted by _jake_
View Post
Oon koittanu kysellä mahollista syytä konepajoilta ja korjaamoilta yms, mut ilman mitään selkeetä vastausta. Yks olis suutinvika, sylinteri olis päässy jäätyyn viime talvena ja kolmas valuvika, johon en kyl usko. Kuitenki 330tkm rullattu.
Ite sanosin tuon olevan pakkasen, vuotavan turbon, paskan suuttimen ja koneen karstottumisen yhtälön aiheuttama ongelma. Kone myös ohjelmoitu chip-tuning.fi toimesta, eikä mitään hajua tai papereita kyseisestä työstä. Tyyliin, kuseva suutin ja vuotava turbo keränny sontaa sylinteriin ja startatessa kylmällä lähteny pieni pala sylinterin kyljestä. Paskana oleva suutin ja mäntä liikkuessaan pahentanu ongelmaa ja halkeema syventyny ja levinny. Lopultahan toi olis halkassu koko koneen johtaen kaiken vääntymiseen. Jos ny ei joku anturi hälyttäs ja ennen katastrofia ja väkisin sammuttas koneen.
Päätin et nyt ei saatana luovuteta. Ostin ketjun katkeemisen kokeneen X5 maasturin koneen purkaamolta siinä toivossa et lohko olis sama. RealOEM mukaan ainaki osanumero oli sama ku mun koneessa. Purettuna lohkot näyttäs olevan identtiset yhtä tulppaa ja pulttia lukuunottamatta. Purin senkin koneen atomeiks, putsasin lohkon ja vein vanhan kannen kanssa Vammalan moottorikoneistamoon hoonaukseen, vesipainekokeeseen ja tasohiontaan. Se homma odottaa valmistumistaan. Turbo myös LDS huollolla Kangasalla uusien osien asennuksessa. Tulee orkkista isommat rojut niin kestää ehkä paremmin. Jos saan tuon kasaan ja toimimaan niin laitatan sinne uuden ohjelman tai ainaki joku saa tsekata onks se vanha lastu kunnollinen.
Tilasin autodocilta ja hubauer.de kaikki osat mitä kuvittelen tarvittevani. Ainoo vaan et nyt toi hubauerin sivu kaatuu jostain syystä kun koitan tilausta tehä. Onko aina pakko vastustaa....
Aattelin kattella noista 12 männästä parhaan näköset, vaihtaa renkaat ja laakerit ja kasata oman koneen öljypumpun ja kampiakselin kanssa tuon alakerran. Vaihtokoneesta siis vain lohko ja mahd. joku mäntä. Kaikki muut uutta. Kanteen venttiilityöt koneistamolla ja venttilien kumit uusiks tietenkin.
Rasvakäsihommiks tää meni mut menköön. Minkäänlaista koneremppakokemusta ei aiemmin oo, mut eipä tuo mitään ydinfysiikkaa ole. Kättä saa työntää taskuun kans ihan huolella, koska osat+työt jotain 4000€ tienoille + tarvittavat työkalut joita jo löytyy paljon. Noilla tonneilla ei vielä kovin kummosta kärryä nettiautosta saa. Toivon tosiaan et onnistuu ja tuosta sigusta sais vielä vuosia irti. Rapsaan tänne homman etenemisestä taas jossain välissä.
Comment