BMW E60 2005 530d M57N vehkeestä kyse.
Ongelmat tulivat ohjelmoinnin jälkeen heti. Ennestään ei ollut mitään ongelmia.
HUOM! ILMAMASSAMITTARI TOIMI ENNEN OHJELMOINTIA!!
Auto menee vikatilaan kun ilmamassamittari (MAF) on kytketty. Ei kierrä yli 2000rpm.
Kun ilmamassamittari kytketään pois, niin auto toimii. Joskus auto menee vikatilaan silti, vaikka ilmamassamittari on kytketty pois, mutta se lähtee pois kun auton käynnistää uudestaan.
Mitä autoon on vaihdettu hiljattain ja mitä autoon on tehty nykyisen ongelman suhteen:
- Läpät poistettu
- Suuttimet
- Valurauta pakosarja
- Downpipe 2.5''
- Suoraputki DPF:n tilalle
- Hybridiahdin
- Ohjelmoitu ja stage 3 xHp. (EGR off, DPF off jne..)
- Ilmaputsari
- Ilmamassamittari
- Imusarjan paineanturi (ahtopaine anturi)
- Imuilman lämpöanturi
Anturien vaihto ei auttanut ollenkaan vaikka sitä epäiltiin. Kaikki ovat orkkis tavaraa. Pitäisikö anturien vaihdon jälkeen kuitata koneella pois jotain, että ne toimis vai?
Kaikki on asennettu hyvin nosturilla ja tiivisteet uusittu asennuksissa.
Autossa on vikavalo ''Increased emmissions''
Auto tuntui toimivan ihan hyvin ainoa ongelma on se, että se menee vikatilaan.
Toinen ongelma.
Tämä ongelma tuli sen jälkeen kun downpipe irtosi ns. liitosputkesta, joka olisi katalysaattorin ja hiukkassuodattimen välissä.
Ajoin kotia hitaasti max 40kmh vauhtia niin, että putkisto oli ahtimesta downpipeen. Oli aika rivakat äänet
Auto epäröi tai ns. ''runkkaa'' 1500-2000rpm välillä. Kun painaa kaasua hitaasti niin ongelma ilmenee. Auto toimii muuten normaalisti täyskiihdytyksessä tai alle 1500 rpm ajossa.
1500-2000rpm välillä tuntuu ihan kuin auto vaihtaisi isoimman vaihteen päälle ja jos painaa kaasun pohjaan niin kierrokset senkun nousee mutta vauhti ei.
Jos nostataa kierroksia ja laskee, niin yleensä kuului aikasemmin ahtoäänet semmosena horinana mikä kuulosti normaalilta. Nyt kuuluu joku jännä luplautus?
Tehot ei oo hävinny kiihdytykissä ja ahdin ei pidä mitään vinkuvaa ääntä tai syö öljyä tms..
Ohessa kuvat vikakoodeista. Vikakoodit luettu, kun MAF on jo kytketty irti.
Hehkut ovat olleet varmasti jo aikaisemmin, eikä auto mennyt vikatilaan siitä. (Oletettavasti), Talvella oli joskus jättänyt käynistämättä
Ongelmat tulivat ohjelmoinnin jälkeen heti. Ennestään ei ollut mitään ongelmia.
HUOM! ILMAMASSAMITTARI TOIMI ENNEN OHJELMOINTIA!!
Auto menee vikatilaan kun ilmamassamittari (MAF) on kytketty. Ei kierrä yli 2000rpm.
Kun ilmamassamittari kytketään pois, niin auto toimii. Joskus auto menee vikatilaan silti, vaikka ilmamassamittari on kytketty pois, mutta se lähtee pois kun auton käynnistää uudestaan.
Mitä autoon on vaihdettu hiljattain ja mitä autoon on tehty nykyisen ongelman suhteen:
- Läpät poistettu
- Suuttimet
- Valurauta pakosarja
- Downpipe 2.5''
- Suoraputki DPF:n tilalle
- Hybridiahdin
- Ohjelmoitu ja stage 3 xHp. (EGR off, DPF off jne..)
- Ilmaputsari
- Ilmamassamittari
- Imusarjan paineanturi (ahtopaine anturi)
- Imuilman lämpöanturi
Anturien vaihto ei auttanut ollenkaan vaikka sitä epäiltiin. Kaikki ovat orkkis tavaraa. Pitäisikö anturien vaihdon jälkeen kuitata koneella pois jotain, että ne toimis vai?
Kaikki on asennettu hyvin nosturilla ja tiivisteet uusittu asennuksissa.
Autossa on vikavalo ''Increased emmissions''
Auto tuntui toimivan ihan hyvin ainoa ongelma on se, että se menee vikatilaan.
Toinen ongelma.
Tämä ongelma tuli sen jälkeen kun downpipe irtosi ns. liitosputkesta, joka olisi katalysaattorin ja hiukkassuodattimen välissä.
Ajoin kotia hitaasti max 40kmh vauhtia niin, että putkisto oli ahtimesta downpipeen. Oli aika rivakat äänet
Auto epäröi tai ns. ''runkkaa'' 1500-2000rpm välillä. Kun painaa kaasua hitaasti niin ongelma ilmenee. Auto toimii muuten normaalisti täyskiihdytyksessä tai alle 1500 rpm ajossa.
1500-2000rpm välillä tuntuu ihan kuin auto vaihtaisi isoimman vaihteen päälle ja jos painaa kaasun pohjaan niin kierrokset senkun nousee mutta vauhti ei.
Jos nostataa kierroksia ja laskee, niin yleensä kuului aikasemmin ahtoäänet semmosena horinana mikä kuulosti normaalilta. Nyt kuuluu joku jännä luplautus?
Tehot ei oo hävinny kiihdytykissä ja ahdin ei pidä mitään vinkuvaa ääntä tai syö öljyä tms..
Ohessa kuvat vikakoodeista. Vikakoodit luettu, kun MAF on jo kytketty irti.
Hehkut ovat olleet varmasti jo aikaisemmin, eikä auto mennyt vikatilaan siitä. (Oletettavasti), Talvella oli joskus jättänyt käynistämättä
Comment