Hmm, ei auttanu laturinvaihto näköjään. Itellä siis o ongelmana että kun auton käynnistää, ei laturi lataa tyhjäkäynnillä. Vasta kun näpäyttää kaasua niin latausjännite hyppää +14.Xv. mistäköhän tuommonen johtuu? Sähköt sekos just ennen joulua, tuli kaikki maholliset vikailmotukset ei antanu startata. Nyt vaihtanu dde releen ja laturin.
Toimiiko latausvalo normaalisti, palaa kun auto ei käy?
Minkävärinen johto laturiin menee?
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Jännittensäädin varmaan vaihtu tossa samalla? Pyöriikö hihna normaalisti tyhjäkäynnillä? Ja tietysti sama kuin edellä, onko läpivienti tarkistettu?
Joo jännitteensäädin vaihtu luonnollisesti samalla.
Läpivienti tarkistettu kahessa takasinkutsussa, ja huoltomiehen toimesta viikko sitte kun sähköt sekoili (sillä vaihdoin laturin, ja dde releen, putsasin ja rasvasin akunkengät) . Kehu että läpivienti oikein hyvässä kunnossa. Dampperi oli hyvännäkönen, ei halkeamia, remmi pyörii ihan normaalisti eikä kitise tai haise. Auto toimii muuten täysin ongelmitta ainaki toistaseks.
Joo jännitteensäädin vaihtu luonnollisesti samalla.
Läpivienti tarkistettu kahessa takasinkutsussa, ja huoltomiehen toimesta viikko sitte kun sähköt sekoili (sillä vaihdoin laturin, ja dde releen, putsasin ja rasvasin akunkengät) . Kehu että läpivienti oikein hyvässä kunnossa. Dampperi oli hyvännäkönen, ei halkeamia, remmi pyörii ihan normaalisti eikä kitise tai haise. Auto toimii muuten täysin ongelmitta ainaki toistaseks.
Eihän vaan uusilaturi oo elstock merkiltään?
Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Toimiiko latausvalo normaalisti, palaa kun auto ei käy?
Minkävärinen johto laturiin menee?
Hmm, ei tuossa kyllä ole mitään lataukseen viittaavaa merkkivaloa kun virrat laittaa päälle. Missä kohtaa se pitäis näkyä, onko tuossa edes latauksen merkkiä?
Kun virrat laittaa päälle, palaa aktiiviohjauksen keltanen ratinkuva, käsijarrun punanen merkkivalo, punanen turvatyynyn valo, keltanen moottorikuva, abs, dtc, turvavyö, keltanen kolmio luistonesto ja keltanen rengaspainevalvonnan valo. Muutaman sekunnin jälkeen jää palamaan käsijarru, turvavyö ja keltanen moottorinkuva.
Laturiin menee 1 herätejohto, en tiedä väriä kun on mustan suojakuoren sisällä, alkuperänen johto ja liitin. Ja tietenkin kaks virtakaapelia.
Tämä oma kulkine on nyt ainakin toistaiseksi toiminu moitteetta. Vaihdoin laturin ja dde releen, putsasin ja rasvasin akunkengät, käytin terminal30g releen irti ja katsoin sitä syyttävästi ja tökkäsin paikoilleen.
Eilen jänskätti ku oli -21 pakkasta mutta hyvin hörähtää käyntiin. Seurannu tuota latausjännitettä, niin ibs-kaapelin liitin irrallaan jännite salavalikosta on 14,0-14,2v. Ajossa kun menee jarrulle ja kierrokset käy alhaalla niin vilahtaa 13,9v, tämän puolesta ihan normaalia.
Käynnistyksessä kierrosten pitää käydä yli ~800rpm että alkaa lataan. Lämpimänä kun käynnistää niin ei ala lataan koska kierrokset on alhaalla. Kylmänä taas käyntiinlähdön yhteydessä kierrokset käy tuon rajan yläpuolella ja alkaa ladata heti. Lämpimänäkin siis lataa heti jos hipaseekaan kaasuun, ihan pieni näpy riittää että latausjännite hyppää 12,0->14,2v. Onko muut seurannu kuin tarkasti tota laturin heräämistä käynnistettäessä?
Oletko tarkistanut, että laturi pyörii kaikilla kierroksilla ja tilanteissa?
Minä ja myös lautausvoltit oltiin aikoinaan ihan hukassa (330xd/06) kun laturin vaihtokaan ei auttanut. Kolmannella tutkimuskerralla huomasin, että laturi pyöri ja ei pyörinyt. Hämmenys oli suuri kun mietti, että miten se ei muka pyöri kun moottori on käynnissä ja hihna paikallaan.
Kun tarkesteli sen toista hihnapyörää huomasi, että kampura pyöriin hyvin sen hihnapyörän sisällä mutta pyörä ei eikä siten hihnakaan.
Kampuran hihnapyörässä on kumivaimennin akselin ja kehän välissä mikä oli kokonaan murtunut irti. Kehä kuitenkin pysyi jotenkin paikallaan, pakko olla metalliakin kumin sisällä.
4kpl "käänteiset" torxit lähti yllättävän helposti auki. Muistaakseni Ohjaustehostimen (tms.) hihna on hieman hankalasti samalla pyörällä mutta sen sai asettelemalla ja starttailemalla lyhyesti pyörähtämään paikoilleen.
Oletko tarkistanut, että laturi pyörii kaikilla kierroksilla ja tilanteissa?
Minä ja myös lautausvoltit oltiin aikoinaan ihan hukassa (330xd/06) kun laturin vaihtokaan ei auttanut. Kolmannella tutkimuskerralla huomasin, että laturi pyöri ja ei pyörinyt. Hämmenys oli suuri kun mietti, että miten se ei muka pyöri kun moottori on käynnissä ja hihna paikallaan.
Kun tarkesteli sen toista hihnapyörää huomasi, että kampura pyöriin hyvin sen hihnapyörän sisällä mutta pyörä ei eikä siten hihnakaan.
Kampuran hihnapyörässä on kumivaimennin akselin ja kehän välissä mikä oli kokonaan murtunut irti. Kehä kuitenkin pysyi jotenkin paikallaan, pakko olla metalliakin kumin sisällä.
4kpl "käänteiset" torxit lähti yllättävän helposti auki. Muistaakseni Ohjaustehostimen (tms.) hihna on hieman hankalasti samalla pyörällä mutta sen sai asettelemalla ja starttailemalla lyhyesti pyörähtämään paikoilleen.
Tuo dampperi ongelma on ihan yleinen näissä moottoreissa, tilalle kannattaa laittaa uusi vahvistettu osa. Yleensä kyllä on muitakin oireita/ongelmia dampperin hajotessa kuin pelkkä lataus.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Kaverilla on vastaavanlaista ongelmaa X3 (E83) kanssa laturin vaihdon jälkeen. Siinä on joku BSD? ohjattu laturi ja ilmeisesti uusi ei sitä ymmärräkkään. Vikakoodeja luettaessa tulee ilmoitus että laturiin ei saada yhteyttä, tai jotain. Laturi kuitenkin lataa, mutta jännite heittelee oudosti. Olisko joku tällainen juttu kyseessä?
E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Kaverilla on vastaavanlaista ongelmaa X3 (E83) kanssa laturin vaihdon jälkeen. Siinä on joku BSD? ohjattu laturi ja ilmeisesti uusi ei sitä ymmärräkkään. Vikakoodeja luettaessa tulee ilmoitus että laturiin ei saada yhteyttä, tai jotain. Laturi kuitenkin lataa, mutta jännite heittelee oudosti. Olisko joku tällainen juttu kyseessä?
Tämähän on suunnilleen kaikissa, ellei nyt puhuta jostain E39 tms. ikäisestä BMW:stä. Ecu ohjaa laturia samassa linjassa on sitten IBS jne.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Ei, puolassa huollettu 170A valeo. Edellinen laturi oli remy, sen vaihdostakaan ei oo ku about 2vuotta.
Tulipa eilen laitettua Remy (mätänet) laturi e60, saas nähdä onko ihan pskaa, pyysin tyttöä tallettamaan kuitin juuri kun tuntui että voisi olla kuraa(kin).
Kävi kyllä tuuri kun hajosi sekä laturi että 28.7.2018 uusittu Exiden akku samana päivänä eilen. Akku on täysin kuollut ja laturi samoin. Uudella akulla sain vielä nilkutettua auton omaan talliin nosturille laturin vaihtoa varten. Ei ollut aikaa alkaa metsästellä laturia kun tytöllä tarve autolle viikonlopuksi niin taivuin mätänetin luultavasti ryöstöhintaan ja toimitusnopeuteen, eli hyllystä löytyi. Päällisin puolin näytti kyllä aivan samalle kuin oem laturi kun siinä pöydällä ne pyörittelin ja tarkastin jokaise mutterin että on samanlainen. 409tkm kesti oem laturi. Lataa tasaiseen 14.6-14.7 kun akun varaus oli uudella laturilla startatessa enää 12.10
Onhan toi e60 m57 silleen kivasti rakennettu että kun muovisen pohjapanssarin pudottaa pois saa pelätä että laturi tippuu päähän tai varpaille
Comment