Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 525XD '2008, lämmöt ei nouse korjaustenkaan jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tonza-
    Newbiemmer
    • Apr 2022
    • 10
    • Oulun seutu

    #16
    Originally posted by JaniLap View Post
    Sihahtaako paisarista kun korkin avaa ajon jälkeen lämpimästä koneesta? Se nyt kertoo ainakin että nouseeko paine ylipäätään järjestelmässä.

    Vesipumppua jos ei ole jo vaihdettu noilla kilometreillä, niin ennakoivana huoltona voisi harkita samalla jos/kun sen päätermostaatin vaihtaa vielä kertaalleen?
    En oo tsekannut onko painetta. Vesipumppu ois tosiaan varmaan hyvä kans vaihtaa lähiaikoina, kiitos vinkistä.

    Comment

    • ekaBMW
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2010
      • 441
      • Oulu

      #17
      Originally posted by Tommi View Post
      Kaihtimet taitaa olla ilmavirrasta aukeavat
      Kyllä ainakin LCIssä munuaisten kaihtimet aukaistaan sähköllä ECUn ohjaamana.
      Puskurin alaosan kaihtimet taisi aueta ilmavirrasta.
      F11 530d xDrive 09/16
      Ex E60 530d xDrive A 10/08
      Ex E60 520dA 09/08 liisari
      Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
      Ex Opel Kadett 1.6 -89

      Comment

      • tonza-
        Newbiemmer
        • Apr 2022
        • 10
        • Oulun seutu

        #18
        Päivitystä:


        Eli vaihteiston lämmönvaihdin vaihdettu jälleen varaosatakuuseen, kyseessä nyt jo kolmas uusi lämmönvaihdin. Lämpenee n. 85 asteeseen moottoritiellä ajettaessa.


        Seurataan tilannetta...

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #19
          Tappelin myös 530xd:n kanssa näiden lämpöjen kanssa ja sinne uusittiin OEM termarit ja laatikon lämmönvaihdin. EGR-termari oli ainut jonka sai vaihtaa vuoden päästä. Lämmöt oli 92-astetta kun kaikki oli ok. DPF:n poltto päällä nousi muistaakseni johonki 96-102 -asteeseen. Oma oli Italian tuonti ja tuossa ei kaihtimia ollut.
          E32 750i 11/89

          Comment

          • tonza-
            Newbiemmer
            • Apr 2022
            • 10
            • Oulun seutu

            #20
            Viikonpa tuo taas lämpeni lämmönvaihtimen uusimisen jälkeen, taas ollaan lähestulkoon lähtötilanteessa.

            Moottoritieajolla lämmöt 74-77 välillä, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa niin kohta tilanne taas vielä huonompi.

            Pitääkö tässä kaksien uusien termareiden ja kolmen lämmönvaihtimen jälkeen tosissaan alkaa uskoa, että tämä autoyksilö rikkoo termostaatit jostain syystä?

            Saapa nähdä mitä autoliike tuumaa asiaan vai tuumaako mitään...

            Comment

            • tonza-
              Newbiemmer
              • Apr 2022
              • 10
              • Oulun seutu

              #21
              Originally posted by MikkoJII View Post
              Tappelin myös 530xd:n kanssa näiden lämpöjen kanssa ja sinne uusittiin OEM termarit ja laatikon lämmönvaihdin. EGR-termari oli ainut jonka sai vaihtaa vuoden päästä. Lämmöt oli 92-astetta kun kaikki oli ok. DPF:n poltto päällä nousi muistaakseni johonki 96-102 -asteeseen. Oma oli Italian tuonti ja tuossa ei kaihtimia ollut.
              Juu !

              Usko alkaa menemään jo itellä tähän touhuun

              Comment

              • aae30
                BTCF Member
                • May 2010
                • 2706
                • .fi

                #22
                Originally posted by tonza- View Post
                Viikonpa tuo taas lämpeni lämmönvaihtimen uusimisen jälkeen, taas ollaan lähestulkoon lähtötilanteessa.

                Moottoritieajolla lämmöt 74-77 välillä, mutta mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa niin kohta tilanne taas vielä huonompi.

                Pitääkö tässä kaksien uusien termareiden ja kolmen lämmönvaihtimen jälkeen tosissaan alkaa uskoa, että tämä autoyksilö rikkoo termostaatit jostain syystä?

                Saapa nähdä mitä autoliike tuumaa asiaan vai tuumaako mitään...
                eikös tämä ole niitä, joihin sitä ylimääräistä termostaattia kait ihan syystäkin suositellaan?

                edit: randomilla muutama sivu viimeisimmästä taaksepäin, että löytyi selostusta:
                Last edited by aae30; 16-05-2022, 18:40.
                Sorry I'm Not Sorry
                E34 540iA 93 sedan
                E34 540iA 93 sedan
                E39 530iA 00 touring

                Comment

                • tonza-
                  Newbiemmer
                  • Apr 2022
                  • 10
                  • Oulun seutu

                  #23
                  Originally posted by aae30 View Post
                  eikös tämä ole niitä, joihin sitä ylimääräistä termostaattia kait ihan syystäkin suositellaan?

                  edit: randomilla muutama sivu viimeisimmästä taaksepäin, että löytyi selostusta:
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...293257&page=60
                  Ok kiitos vinkistä, häätyy varmaan perehtyä tuohon letkutermariasiaan jos tämä ei muuten selkene.

                  Mikähän näissä oikein aiheuttaa jatkuvat termarien rikkoontumiset, liekköhän sitä on kukaan tutkinut?

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9156
                    • Oulu

                    #24
                    Originally posted by tonza- View Post
                    Mikähän näissä oikein aiheuttaa jatkuvat termarien rikkoontumiset, liekköhän sitä on kukaan tutkinut?
                    Yksinkertaisesti joidenkin vahaelementtien surkea laatu. Näiden lämmönvaihtimien suhteen on aiemminkin ollut jossain vaiheessa liikenteessä huonoja eriä, jotka ei kestä kuin muutaman lämpösyklin. Tulppaa kokeeksi sen lämmönvaihtimen kierron ja jos ongelma on siinä, niin edellä mainittu letkutermari kehiin.
                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • tonza-
                      Newbiemmer
                      • Apr 2022
                      • 10
                      • Oulun seutu

                      #25
                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Yksinkertaisesti joidenkin vahaelementtien surkea laatu. Näiden lämmönvaihtimien suhteen on aiemminkin ollut jossain vaiheessa liikenteessä huonoja eriä, jotka ei kestä kuin muutaman lämpösyklin. Tulppaa kokeeksi sen lämmönvaihtimen kierron ja jos ongelma on siinä, niin edellä mainittu letkutermari kehiin.
                      Okke, no onpa kyllä kummallista touhua jos näin on.

                      Juu täytyy tsekata.

                      Comment

                      • bmw1234567
                        Newbiemmer
                        • Mar 2022
                        • 21
                        • Inkoo

                        #26
                        N47N lämmönvaihtimen tulppaus

                        Täällä oli puhetta N47 lämmönvaihtimen letkuun laitettavaata termarista, omassa N47 hieman erilaisempi lämmönvaihdin ja letkut. Minkä väliin tässä pitäisi laittaa kyseinen letkutermari? Nro 8 letkuun joka menee syylärin alaosasta lämmönvaihtimelle?
                        Attached Files

                        Comment

                        • yxespu
                          Newbiemmer
                          • Jan 2022
                          • 18
                          • Finland

                          #27
                          Kokeile


                          Kuvaliitteessä suljettava letku.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎