Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d M57TUD25 - Satunnainen vikatila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fuzino
    Bimmer Rookie
    • Nov 2021
    • 39
    • Oulu

    525d M57TUD25 - Satunnainen vikatila

    Elikkä 525d bemari vetää sillontällön vikatilaan kovemmassa vedätyksessä, yleensä pidemmän tyhjäkäynnin jälkeen ja jos on käynnistänyt auton vasta ja antanut kuitenkin moottorin lämmetä. Oon vaihtanut ilmansuodattimen, polttoainesuodattimen eikä mitään vaikutusta, vaikka antoi kraftsofffilter vikakoodia elikkä pa-suodattimesta. Vikatila lähtee pois jos käynnistää auton uudelleen tai jos nollaa vikakoodit ajosta. Autosta on tyhjennetty DPF joka ohjelmoitu pois sekä EGR ohjelmoitu pois, ja moottorissa on softa.

    Pakokaasu haisee aivan järkyttävälle mutta ei ajossa puskee mustaa, ainostaan jos antaa käydä hetken tyhjäkäynnillä ja sitten polkasee kaasua. Oma veikkaus olisi korkeapainepumppu tai suutin, mutta haluan kuulla teidän mielipiteen ja miten lähtisin tutkimaan ongelmaa.

    Vikakoodeja antaa vain polttoainesuodattimesta ja intelligent battery sensorista.
    BMW E46 2000 330Ci

    Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2724
    • Tampere

    #2
    Minkävuotinen auto on kyseessä ja paljonko menty?

    Autossa siis viritysohjelma, mikä voi samalla tarkoittaa, että joitakin olennaisia vikakoodeja jää ilmestymättä. Ilmiö voisi johtua ohjelmastakin, vai onko se ilmaantunut akuutisti?

    Sen sijaan jos suuttimia pohtii, niin miltä niiden korjausarvot näyttävät ja oletko paluuvuotoja mitannut?

    Rail-paineet normaalitasolla?
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • fuzino
      Bimmer Rookie
      • Nov 2021
      • 39
      • Oulu

      #3
      Originally posted by JaniLap View Post
      Minkävuotinen auto on kyseessä ja paljonko menty?

      Autossa siis viritysohjelma, mikä voi samalla tarkoittaa, että joitakin olennaisia vikakoodeja jää ilmestymättä. Ilmiö voisi johtua ohjelmastakin, vai onko se ilmaantunut akuutisti?

      Sen sijaan jos suuttimia pohtii, niin miltä niiden korjausarvot näyttävät ja oletko paluuvuotoja mitannut?

      Rail-paineet normaalitasolla?
      2004 E61 Pre-LCI. Autolla rullattu jo 430tkm. Entisen omistajan mukaan meni ekan kerran vikatilaan ohjelmoinnin jälkeen. Paluuvuotoja en oo mitannu, mutta korjausarvoja jonku verran niissä on hieman heittoa. Railpaine on ainakin tyhjäkäynnillä 300 bar mutta pitäisi ottaa vielä livedataa ulos niin näkee että voisko siellä olla ongelma.
      Attached Files
      BMW E46 2000 330Ci

      Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Nuo koodit eivät selitä vikatilaa, eli ohjelmoija on todennäköisesti pyyhkinyt vikakooditaulukoita turhan isolla kädellä. Toki jo se, että vikatila tuli ekan kerran ohjelmoinnin jälkeen, olisi pitänyt jo siinä vaiheessa kellojen soida. Jos pakokaasu haisee kitkerältä, niin ilmeisesti katti on poistettu. Onko sekä katti että DPF poistettu, vai onko nyt käynyt niin, että erehdyksessä katti poistettu luullen sitä DPF:ksi ja pohjassa oleva DPF on edelleen tukossa? Kurkkaapa, mitä vastapaineet näyttää.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2724
          • Tampere

          #5
          Tuolla ajosuoritteella suuttimista johtuva syy on ihan mahdollinen, mikäli alkuperäiset ovat edelleen käytössä. Paluuvuotomittaus on noilla solenoidisuutttimilla varsin helppo tehdä, niin miksei silläkin katsoisi tilannetta. Railpaineet kannattaa katsoa vetojen aikana, mutta arvelen kuitenkin että sillä suunnalla on asiat kunnossa.
          IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • fuzino
            Bimmer Rookie
            • Nov 2021
            • 39
            • Oulu

            #6
            Originally posted by JaniLap View Post
            Tuolla ajosuoritteella suuttimista johtuva syy on ihan mahdollinen, mikäli alkuperäiset ovat edelleen käytössä. Paluuvuotomittaus on noilla solenoidisuutttimilla varsin helppo tehdä, niin miksei silläkin katsoisi tilannetta. Railpaineet kannattaa katsoa vetojen aikana, mutta arvelen kuitenkin että sillä suunnalla on asiat kunnossa.
            Oolrait, mitä kaikkea tuohon paluuvuotomittauksen tekemiseen tarvii?
            BMW E46 2000 330Ci

            Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

            Comment

            • fuzino
              Bimmer Rookie
              • Nov 2021
              • 39
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Nuo koodit eivät selitä vikatilaa, eli ohjelmoija on todennäköisesti pyyhkinyt vikakooditaulukoita turhan isolla kädellä. Toki jo se, että vikatila tuli ekan kerran ohjelmoinnin jälkeen, olisi pitänyt jo siinä vaiheessa kellojen soida. Jos pakokaasu haisee kitkerältä, niin ilmeisesti katti on poistettu. Onko sekä katti että DPF poistettu, vai onko nyt käynyt niin, että erehdyksessä katti poistettu luullen sitä DPF:ksi ja pohjassa oleva DPF on edelleen tukossa? Kurkkaapa, mitä vastapaineet näyttää.
              Ainakin myynti-ilmossa luki sillon että ”katit korvattu 2,5” putkella”, ja semmonen suhina kuuluu putkesta että eiköhän sieltä oo kaikki otettu pois. Se vaan mietityttää kun kaverillakin tyhjennetty DPF eikä ole edes ohjelmoitu pois mutta ei silti käryä läheskään yhtä pahalle ku mulla.
              BMW E46 2000 330Ci

              Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2724
                • Tampere

                #8
                Originally posted by fuzino View Post
                Oolrait, mitä kaikkea tuohon paluuvuotomittauksen tekemiseen tarvii?
                Tässä tiivistettynä olennaisimmat. Mielellään kylmällä koneella mittaus.
                Last edited by JaniLap; 28-06-2022, 19:35.
                IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • fuzino
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2021
                  • 39
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Tässä tiivistettynä olennaisimmat. Mielellään kylmällä koneella mittaus.
                  Nyt muutes tuli semmonen oire lisää, kun menee kovemman kiihdytyksen jälkeen vikatilaan niin tasakaasulla välillä ihan pikkusen auto nykäsee, ja käytin ilmastointia pois päältä ja takasin nii sillonki nyki vähän tasakaasulla 🤔 Nykiminen kuitenkin loppuu hetken kuluttua
                  BMW E46 2000 330Ci

                  Vikakoodien lukua, koodauksia Oulun alueella E-sarjan bemareihin.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎