Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 535d savutusongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 330Driver
    BTCF Member
    • Feb 2015
    • 461
    • Pori

    E61 535d savutusongelma

    Eli kyseessä 2006 vuoden 535d. Ajetty 270tkm

    Ongelmana on kyseinen. Kaasua päästäessä päästää valkoisen pilven perästään. Mistä vikaa voisi vielä etsiä?

    Ahtimet juuri uusittu sekä suuttimet käyneet penkissä ja kaikki ok. Egr jäähdytin myös testattu altaassa ja ei pitäisi vuotaa.

    Ja ongelma tosiaan alkoi hieman ohjelmoinnin jälkeen. Ohjelma asennettu geevoimalla. Ainut mitä ohjemoinnin yhteydessä tuli todettua että ahtopaineet ei heti lähde toteutumaan ja tästä syystä ahtimet vaihdettiin uusiin.
    E36 ///M3 evolution cabriolet
    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
    E91 330D Käyttis
    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
    Koodit/koodaukset PORI
    ___________________________
    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
    EX E46 330D Touring
    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2717
    • Tampere

    #2
    Allastestistä huolimatta EGR-jäähdytin saattaa hieman vuotaa, mikä näkyy kuvatunlaisena vaaleana savutuksena. Jos EGR on ohjelmoitu pois käytöstä virisoftalla, niin EGR-jäähdyttimen mahdollisen osallisuuden ilmiöön voit poissulkea tulppaamalla sen vesikierron molemmmista päistä esim. 18 mm puristetulpilla.
    IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • racediesel
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 248
      • porvoo

      #3
      Moikka.
      Olisiko jäänyt joku DPF poltto vielä päälle, sehän tekee sen 700-900km välein myös jos sitä ei ole saatu sieltä pois.
      Tällöin joutokäynnillä imusarjanpaine on 0-50mbar eikä se normaali 100-150mbar.
      Kaasun nostaessa imusarjassa paine on siis matala (0mbar) ja polttoainetta on...
      Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
      Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
      Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
      Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
      Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
      BMW 330d-00 250hv ja 630nm
      BMW 330D-05 vakio 2005
      BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
      BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
      BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm

      Comment

      • 330Driver
        BTCF Member
        • Feb 2015
        • 461
        • Pori

        #4
        Originally posted by racediesel View Post
        Moikka.
        Olisiko jäänyt joku DPF poltto vielä päälle, sehän tekee sen 700-900km välein myös jos sitä ei ole saatu sieltä pois.
        Tällöin joutokäynnillä imusarjanpaine on 0-50mbar eikä se normaali 100-150mbar.
        Kaasun nostaessa imusarjassa paine on siis matala (0mbar) ja polttoainetta on...
        Moi. Kyllä se on sieltä ohjelmallisesti poistettu. Auto alkaa tuprauttamaan aikalain heti kylmästä koneesta kaasun päästäessä.
        Huomenna kasataan moottoriin tarkastetut suuttimet kun niissä ei vikaa ollut sekä laitetaan nuo kuteri tulpat egr jäähdyttimen putkiin. Hitsaan myös egr jäähdyttimen laipan umpeen varmuuden vuoksi
        E36 ///M3 evolution cabriolet
        E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
        E91 330D Käyttis
        Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
        Koodit/koodaukset PORI
        ___________________________
        EX E92 335D LCI 405hp/801nm
        EX E46 330D Touring
        EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

        Comment

        • 330Driver
          BTCF Member
          • Feb 2015
          • 461
          • Pori

          #5
          Tähän hieman päivitystä.
          Puristukset OK kaikissa yli 20bar.
          Yhä edelleen ongelmat jatkuvat ja pahentuvat.
          Egr jäähy deletoitu jokasesta päästä.
          Mitäs tässä vielä keksis. Täytyykö suuttimet uudelleen tarkastaa vaiko?
          E36 ///M3 evolution cabriolet
          E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
          E91 330D Käyttis
          Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
          Koodit/koodaukset PORI
          ___________________________
          EX E92 335D LCI 405hp/801nm
          EX E46 330D Touring
          EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Takaisin vakiosoftallako ei ole vielä kokeiltu?
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • 330Driver
              BTCF Member
              • Feb 2015
              • 461
              • Pori

              #7
              Lisätäkseni vielä edelliseen tosiaan kylmäkäynnillä katsottu niin 2 ja 5 suuttimien korjausarvot on 3-4 mutta rauhoittuu inpalla alle 2 arvoihin lämpösellä. Ohjelman tekijä oli sitä mieltä että suuttimet vaihtoon ja suuttimien tarkastaja sitä mieltä että jossain muualla kun suuttimissa on vika. Tämän jälkeen testattu tosiaan noi puristuspaineet
              E36 ///M3 evolution cabriolet
              E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
              E91 330D Käyttis
              Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
              Koodit/koodaukset PORI
              ___________________________
              EX E92 335D LCI 405hp/801nm
              EX E46 330D Touring
              EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by 330Driver View Post
                Lisätäkseni vielä edelliseen tosiaan kylmäkäynnillä katsottu niin 2 ja 5 suuttimien korjausarvot on 3-4 mutta rauhoittuu inpalla alle 2 arvoihin lämpösellä. Ohjelman tekijä oli sitä mieltä että suuttimet vaihtoon ja suuttimien tarkastaja sitä mieltä että jossain muualla kun suuttimissa on vika. Tämän jälkeen testattu tosiaan noi puristuspaineet
                Jos softan tekijä on vakuuttunut kättensä jäljistä, niin ei varmaakaan pahastu, jos kokeilee, mitä tapahtuu, kun tuuppaakin kokeeksi softan vakioksi.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • MajorDrake
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 7527
                  • Jyväshyvä

                  #9
                  Viallinen huohotin voi myös aiheuttaa savustusta ko. tilanteessa...
                  M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                  Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                  Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                  Comment

                  • 330Driver
                    BTCF Member
                    • Feb 2015
                    • 461
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by MajorDrake View Post
                    Viallinen huohotin voi myös aiheuttaa savustusta ko. tilanteessa...
                    Voiko tuo vortex mallinen jotenkin mennä huonoks kun fyysisesti se ainakin on ehjä :think
                    E36 ///M3 evolution cabriolet
                    E36 316i Sedan -95 (m52b28 swap)
                    E91 330D Käyttis
                    Vuokrataan S14/S38/S50 venttiilivälys säätötyökalut
                    Koodit/koodaukset PORI
                    ___________________________
                    EX E92 335D LCI 405hp/801nm
                    EX E46 330D Touring
                    EX 4x E36, 1x E34, 1x E30

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9157
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by 330Driver View Post
                      Voiko tuo vortex mallinen jotenkin mennä huonoks kun fyysisesti se ainakin on ehjä :think
                      Ei voi, jos se on fyysisesti ehjä. Toki huohotinkannessa olevan kalvon eheys kannattaa tarkistaa.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎