Niin tuollahan oli koodi joka kertoo liian usein tapahtuvasta poltosta, eli poltto kyllä toimii. Mutta eiköhän tuo nyt ole vaan muurautunut sen verran pahasti umpeen(kuitenkin 450tkm ajettu), että ei pelkkällä poltolla puhdistu. Pesetys puhtaaksi ja kovaa ajoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DPF-vikakoodi
Collapse
X
-
Mulla auttoi kahden viallisen suuttimen vaihto dpf:n tukkeutumiseen ja jatkuvaan poltteluun. Uskon että jos moottori pukkaa nokea niin dpf menee nopeammin tukkoon. Moottorin epämiellyttävä käynti ja nakutus sekä dpf:n tukkeutuminen oli oireina. Katsoin juuri suuttimien vaihdon jälkeen milloin poltto lähtee käyntiin niin 620km kohdalla vasta lähti. Ja silloinkaan pönttö ei ollut tukossa, 44% täyttö sanoi bimmer-tool. Luulen että ohjelmassa on määritelty maksimikilometrit ja poltto käynnistyi sen takia. Yleensä lähtenyt 66% täytön kohdalla käyntiin jossain 500km nurkilla. Rikki ollessaan alle 100km ja koodia pukkasi. Koskaan mun 100tkm omistuksen aikana ei ole noin pitkään mennyt ilman polttoja mitä olen niitä kytännyt.
Jos kilometrejä on jo 450tkm niin voihan siellä olla jotain muutakin miksi nokea pukkaa. Omassa autossa 320tkm ja jos dpf:n polttelusta voi jotain päätelmiä tehdä niin rikkinäisten suuttimien vaihdon jälkeen moottori toimii todella hyvin. Pesu ei ainakaan mun näkemyksen mukaan auta yhtään mitään jos nokeamisen syyllinen on korjaamatta.
Jos omistaa vanhan "sähköauton" niin joku koodinlukija olisi hyvä olla. Muuten saa arvailla loputtomiin missä vika mahtaisi olla ja rahaa sekä aikaa palaa. Hehkut ja hehkuboksi pitäisi myös olla kunnossa. Laitoin myös Hitachin hehkuboksin kun ilmeisesti se on kestävämpi kuin Beru.
Se miten löysin vialliset suuttimet löytyy tuosta https://www.btcf.fi/forum/showthread...=413000&page=3Last edited by Rattiukko; 02-12-2022, 21:23.
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostMulla auttoi kahden viallisen suuttimen vaihto dpf:n tukkeutumiseen ja jatkuvaan poltteluun. Uskon että jos moottori pukkaa nokea niin dpf menee nopeammin tukkoon. Moottorin epämiellyttävä käynti ja nakutus sekä dpf:n tukkeutuminen oli oireina. Katsoin juuri suuttimien vaihdon jälkeen milloin poltto lähtee käyntiin niin 620km kohdalla vasta lähti. Ja silloinkaan pönttö ei ollut tukossa, 44% täyttö sanoi bimmer-tool. Luulen että ohjelmassa on määritelty maksimikilometrit ja poltto käynnistyi sen takia. Yleensä lähtenyt 66% täytön kohdalla käyntiin jossain 500km nurkilla. Rikki ollessaan alle 100km ja koodia pukkasi. Koskaan mun 100tkm omistuksen aikana ei ole noin pitkään mennyt ilman polttoja mitä olen niitä kytännyt.
Jos kilometrejä on jo 450tkm niin voihan siellä olla jotain muutakin miksi nokea pukkaa. Omassa autossa 320tkm ja jos dpf:n polttelusta voi jotain päätelmiä tehdä niin rikkinäisten suuttimien vaihdon jälkeen moottori toimii todella hyvin. Pesu ei ainakaan mun näkemyksen mukaan auta yhtään mitään jos nokeamisen syyllinen on korjaamatta.
Jos omistaa vanhan "sähköauton" niin joku koodinlukija olisi hyvä olla. Muuten saa arvailla loputtomiin missä vika mahtaisi olla ja rahaa palaa. Hehkut ja hehkuboksi pitäisi myös olla kunnossa. Laitoin myös Hitachin hehkuboksin kun ilmeisesti se on kestävämpi kuin Beru.
Se miten löysin vialliset suuttimet löytyy tuosta https://www.btcf.fi/forum/showthread...=413000&page=3
Toki erilaiset viat lisäävän noen muodostusta ja niiden tulisi olla kunnossaE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Totta, noki ja tuhka on eri asioita. Ja on myös listattu erikseen vikakoodiohjelmassa. Sitä ihmettelen millä ihmeellä niitä mitataan, kumpi on kumpaa? Painearvot varmasti vaikuttaa tuloksiin. Omaa dpf pönttöä ei ole vaihdettu vaan jatkoin elinikää ohjelmalla. Tuhkan arvoksi muistaaksi ilmoittaa 20 grammaa eikä siitä muutu paljon mihinkään.Last edited by Rattiukko; 02-12-2022, 21:34.
Comment
-
-
Originally posted by Rattiukko View PostTotta, noki ja tuhka on eri asioita. Ja on myös listattu erikseen vikakoodiohjelmassa. Sitä ihmettelen millä ihmeellä niitä mitataan, kumpi on kumpaa? Painearvot varmasti vaikuttaa tuloksiin. Omaa dpf pönttöä ei ole vaihdettu vaan jatkoin elinikää ohjelmalla. Tuhkan arvoksi muistaaksi ilmoittaa 20 grammaa eikä siitä muutu paljon mihinkään.
Luultavasti ohjelma myös päättelee tuhkan määrää siitä, mille tasolle painearvot putoaa regeneroinnissa.Last edited by Urpo_rotta; 03-12-2022, 08:45.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
No niin, nyt on vähän enemmän dataa.
Kävin eilen korjaamon kautta, ja katsottiin tarkemmin muutamia asioita.
Tarkoitus oli tsekata jäähdytysnesteen lämpötila lämpimällä koneella (n. 40 km ajon jälkeen), ajatuksena sulkea pois mahdollinen termostaattivika.
Lämmöt katsottiin ensin ihan normaalisti moottorinohjauksen puolelta, ja siellä näyttäisi olevan asiat kunnossa. Lämpötila oli n. 80C.
Ihmetystä herätti se, että kun sama asia katsottiin Pakokaasun jälkikäsittely-valikon alta, niin siellä näkyi arvona -40C. Tämähän voisi olla syy, miksi ei ala edes tekemään polttoa.
Onko polton ohjaukselle oma anturi jäähdytysnesteen lämmölle, vai onko joku boksien välinen kommunikointi poikki?
Vastauksena useisiin eri kommentteihin:
DPF:n vikakoodit 480A ja 4381A. Hehkurele vaihdettu, ei vaikutusta. Pakkopolttoa tarkoitus kokeilla vielä tänään.
Liitteinä muutama kuva läppärin näytöltä.- penax -
-
-
.
Pakokaasujen lämpötilan mittaus ei ole nyt oikein, vaihda johtojen paikkaa, liittimistä.
Nykyisellään pakokaasut näyttää lämpenevän pakoputkessa edetessään.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
No niin, nyt on hommaa edistetty niin pitkälle, että vaihdettiin hehkurele ja termostaatit.
Ja kas kummaa, koko ongelma ratkesi.
Ilmeisesti ei ehtinyt n. 1000 km ajolla mennä niin tukkoon, että olisi pitänyt avata ja pestä.
Kiitos kaikille rakentavista kommenteista, ja hyvää alkanutta vuotta!- penax -
-
Comment