Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 525IX 2008 ei lämmintä jalkatilaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HSuomi
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 277
    • mäntsälä

    E61 525IX 2008 ei lämmintä jalkatilaan

    Semmosta häikkää tossa otsikon autossa että jalkatilaan ei puhalla kuin kylmää ja sitäkin aika heikosti.
    Mistähän asiaa lähtisi selvittelemään vai onko niin hankalaa hommaa että viisainta kääntyä merkkiliikkeen puoleen?


    Lisäksi moottori tuntuu lämpenevän hirmun hitaasti. Varmaan 10km saa ajaa että alkaa koppi lämpenemään. Etusäleikkö menee kyllä kiinni.

    Tähänkin vihjeet tervetulleita.



    Koitin haulla ettiskellä mutta lähes kaikki keskusteu aiheesta on 530D mallista.
    Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
    ~~Sälinkään Moottorikerho~~
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16351
    • Leppävirta

    #2
    Termostaatti hitaasti lämpeämiseen mitä luultavammin syyllinen.

    Jos ei samalla korjaannu puhalluslämpötilat jalkoihin niin sitten mahdollisesti myös vesiventtiili viallinen. Vikakoodit on myös suotavaa tarkastaa.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • HSuomi
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 277
      • mäntsälä

      #3
      Originally posted by Haju69 View Post
      Termostaatti hitaasti lämpeämiseen mitä luultavammin syyllinen.

      Jos ei samalla korjaannu puhalluslämpötilat jalkoihin niin sitten mahdollisesti myös vesiventtiili viallinen. Vikakoodit on myös suotavaa tarkastaa.
      Vaikuttaako se vesiventtiili tuohon puhalluslämpöön jos muista luukuista kumminkin tulee lämmintä mutta ei kuskin jaloille? Apparin puolesta en olekkaan ihan varma mitä sinne puhaltaa jaloille.
      Vaikeaselkoinen tuo lämmityslaite että mitä kaikkea siihen kuuluu ja mikä voisi aiheuttaa moista. Hajonnut läpän käännön moottori ehkä?

      Termarin vaihto näyttää senverran vittumaiselle hommalle että en tiedä alanko tekemään sitä vaikka nosturille pääseekin. Pitää ainakin kysyä merkkiliikkeestä hinta sille työlle.
      Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
      ~~Sälinkään Moottorikerho~~

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2712
        • Tampere

        #4
        Vesiventtiilin jumitus tuntuu kaikissa sisätilan ilmavirroissa. Testerillä voisi katsoa IHKA:n toimintaa tarkemmin ja ajaa ilmanohjausläppiä, josko sillä suunnalla tosiaan olisi jotakin vikaa.
        IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • HSuomi
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 277
          • mäntsälä

          #5
          Onko harrastelijan mahdollista saada jotenkin tollasta ohjelmistoa käyttöönsä?
          Vai mnetävä laakkoselle 125€/h?
          Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
          ~~Sälinkään Moottorikerho~~

          Comment

          • HSuomi
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 277
            • mäntsälä

            #6
            Eilen ajoin 65km eikä koppiin tullut kauhean kuumaa vaikka oli lämpötilat säädetty täysille. Sitte 30min kaupassa ja sama matka takasin ni tuli lämmintä ja sai pudotella säädöt 20 asteeseen. Lie parasta vaihtaa se termari ja vesiventtili molemmat?
            Bmw 330i -01, KX 250 -03, GSX-R750 -88
            ~~Sälinkään Moottorikerho~~

            Comment

            • JaniLap
              BTCF Member
              • Sep 2012
              • 2712
              • Tampere

              #7
              Ehdotan uusimaan päätermostaatin ensin ja sen jälkeen vasta ajatuksia muihin mahdollisiin kohteisiin. Termostaatin vaihdon osana ilmaa järjestelmä lopuksi, ml. pieni vesikierto.
              IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
              Tampere

              Comment

              • yxespu
                Newbiemmer
                • Jan 2022
                • 18
                • Finland

                #8
                Ehkäpä

                Jos termarien vaihto ei tuo ratkaisua ja olet hiljattain vaaihtanut jäähdyttimen, niin kannattaa kokeilla tulpata (lutata) oikealta alhaalta syyläristä tuleva letku (ennen t-haaraa). Ongelma esiintyy yleensä uuden tarvikesyylärin vaihdon jälkeen. Syyläreissä on jotain eroja. Enkkupalstoilla oli tarkempaakin selvitystä. Tulppauksen voi jättää pysyväksi ratkaisuksi.
                Attached Files

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎