Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 antennivahvistin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    E61 antennivahvistin

    Eli minulla E61 525d -08 ja kaukosäätö lukitus alkoi pätkimään ja lopulta ei toiminut enää kaukosäädöllä. Avasin antennivahvistimen joka oli märkä ja jotain pieniä hapettumia oli jotka lähti puhtaaksi muttei vaikutusta, niin vaihdoin uuden vahvistimen ja vieläkään ei toimi kaukosäätö. Joutuuko tuon antennivahvistimen koodata avaimille vai pitäisikö toimia suoraan? Johtoja vähän katselin muttei näy ainakaan vikaa, tuohonhan tuli johdot oikean puolen ikkunan saranaa pitkin?
  • Boiga
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 1771
    • Ylöjärvi

    #2
    Originally posted by bemupoika View Post
    Eli minulla E61 525d -08 ja kaukosäätö lukitus alkoi pätkimään ja lopulta ei toiminut enää kaukosäädöllä. Avasin antennivahvistimen joka oli märkä ja jotain pieniä hapettumia oli jotka lähti puhtaaksi muttei vaikutusta, niin vaihdoin uuden vahvistimen ja vieläkään ei toimi kaukosäätö. Joutuuko tuon antennivahvistimen koodata avaimille vai pitäisikö toimia suoraan? Johtoja vähän katselin muttei näy ainakaan vikaa, tuohonhan tuli johdot oikean puolen ikkunan saranaa pitkin?
    Pitäisi toimia ihan vaihtamalla ehjä tilalle, ei tarvitse koodausta tms. Merkkiliikkeessä pystyy avaimen lähettimen tarkistaa että avain varmasti toimii.
    Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎

    Comment

    • bemupoika
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2009
      • 215
      • finland

      #3
      Kiitos tiedosta. Tuli mieleen kun tuo ovien lukitus alkoi temppuilemaan niin ensimmäisellä kerralla oli vaihtanut auton kielen saksaksi ja muutenkin auton asetukset muuttui, niin jos avaimessa olisi vika? Ei toimi vara-avaimellakaan kyllä. Näissä oli ilmeisesti akku avaimessa joka latautuu ajaessa eikä patteria?

      Comment

      • Rattiukko
        BTCF Member
        • Nov 2022
        • 338
        • Uusimaa

        #4
        Originally posted by bemupoika View Post
        Näissä oli ilmeisesti akku avaimessa joka latautuu ajaessa eikä patteria?

        Juu. Kai ne akutkin joskus hajoaa, mutta ainakin jos heti ajon jälkeen kokeilee niin luulisi että on sen verran akussa virtaa että toimii.


        Jos ei toisella avaimella niin sitten ainakin toisella?

        Comment

        • Silmaauki
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 1604
          • Turku

          #5
          E9X:ssä avaimissa on vaihdettava paristo, kun varusteissa on comfort access. Muutoin avaimessa on akku, joka latautuu, kun avain on siinä omassa kolossaan. Ehkä E6X:ssä on sama ratkaisu.
          E93 335i Aarre, Montego blue
          E90 318i talvipulkka

          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

          Comment

          • JiiVee92
            BTCF Member
            • Mar 2017
            • 895
            • Kouvola/Myllykoski

            #6
            Originally posted by Silmaauki View Post
            E9X:ssä avaimissa on vaihdettava paristo, kun varusteissa on comfort access. Muutoin avaimessa on akku, joka latautuu, kun avain on siinä omassa kolossaan. Ehkä E6X:ssä on sama ratkaisu.
            Näin on
            EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
            NYT: E61 530xd -08 käyttis
            Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

            Comment

            • ekaBMW
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 406
              • Oulu

              #7
              Mitä täältä lukenut niin ne kontin piuhat voivat olla poikki vaikka päältä näyttäs ehyeltä. Kuori kestää paremmin taivuttelua kuin kupariydin.
              F11 530d xDrive 09/16
              Ex E60 530d xDrive A 10/08
              Ex E60 520dA 09/08 liisari
              Ex Opel Vectra 2.0i 8v -93
              Ex Opel Kadett 1.6 -89

              Comment

              • bemupoika
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2009
                • 215
                • finland

                #8
                Noniin, yksi piuha oli poikki ja muutama muu menossa poikki takalasin oikeanpuoleisesta saranasta. Nuo korjasin ja alkoi toimimaan kaukosäätö eli sieltä se vika löytyi.

                Comment

                • Jereak
                  Newbiemmer
                  • Jan 2023
                  • 15
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by bemupoika View Post
                  Noniin, yksi piuha oli poikki ja muutama muu menossa poikki takalasin oikeanpuoleisesta saranasta. Nuo korjasin ja alkoi toimimaan kaukosäätö eli sieltä se vika löytyi.
                  Itellä varmaan sama homma. Ilmeisesti se oikean puoleinen sisempi johtonippu?

                  Comment

                  • Pulliaine_
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2016
                    • 99
                    • varkaus

                    #10
                    Originally posted by Jereak View Post
                    Itellä varmaan sama homma. Ilmeisesti se oikean puoleinen sisempi johtonippu?

                    Kyllä, ja paras olisi kun vaihtaa sinne silikonipäällysteisen johtosarjan korjaussarjan.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎