Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 LCI N52N -09 IBS >-< Vesipumppu väylävika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ripaxp86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2020
    • 41
    • jkl

    E60 LCI N52N -09 IBS >-< Vesipumppu väylävika

    Hei taas,
    Täytyy koittaa taas kysellä viisaammilta neuvoja.


    Aluksi antoi vikakoodeja,
    2e8b intelligenter batteriesensor, signal
    2e84 elektrische kuhlmittelpumpe, kommunikation


    Vaihoin sitten vesipumpun, jos se sotki väylän. Oli kumminkin yli 200t ajettu.
    Mut ei tullut mitään muutosta. Maa johtoa en irroittanut, kun mahtui ihan hyvin tulemaan. Jälkeenpäin muistelin oliko siinä mahollisesti jotain kontaktiongelmaa ollut näissä:think?.


    No seuraavaksi otin IBS irti akkukengän liittimestä.
    Vesipumpusta en saanut enään vikakoodia, vaan nämä tuli.
    2e8e intelligenter batteriesensor, kommunikation
    2e7c bitserielle datenschnittstelle, signal
    Ja kun IBS liitin on irti, niin aina kun auton sammuttaa jää vesipumppu huutamaan vähäksi aikaa.
    Heti lopetti tuon huutamisen, kun laittoin IBS kiinni.


    Voisko tuosta jotain päätellä mikä sitä vaivaa?
    Kiitokset jo etukäteenkin
    -e60 525 LCI - Honda X11

    ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325
  • ripaxp86
    Bimmer Rookie
    • Jan 2020
    • 41
    • jkl

    #2
    Jatketaan jorinoita
    Rassasin vesipumpun maajohtoa ja ei se vika siitä ainakaan johdu.
    Talvella kun vaihoin akkua, niin en saanut sitä rekisteröityä, muuten kuin että moottori oli sammutettu ja käynnistys virrat päällä. Mahtoikohan väylä olla jumissa silloin kun moottori käynnissä, vai voiko akun rekisteröidä moottori käynnissä?:think

    Inpa antoi herjan silloin ERROR_ECU_CONDITIONS_NOT_CORRECT_OR_REQUEST_SEQUEN CE_ERROR

    Öljyntason anturi ainakin näyttää toimivan ja Ibs johdon kun irrotaa, niin hullumaksi toiminta muuttuu.
    Mitenköhän testais ton jännitteen säätimen?:think
    -e60 525 LCI - Honda X11

    ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

    Comment

    • ripaxp86
      Bimmer Rookie
      • Jan 2020
      • 41
      • jkl

      #3
      Homma ratkaistu
      Halvimmalla osalla eli laturin jännitteensäätimen vaihdolla selvisi.
      Nyt ei oo enään mitään koodia pariinvikkoon pukannut. Tulipahan toi 200t ajettu vesipumppukin vaihettua, vaik ei se vika siinä VIELÄ ollut
      -e60 525 LCI - Honda X11

      ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

      Comment

      • ripaxp86
        Bimmer Rookie
        • Jan 2020
        • 41
        • jkl

        #4
        Eipä tullut vieläkään tähän täyttä selvyyttä
        Alkuperäinen säädin oli Bosch F 00M 346 033. No tuolla numerolla ei enään valmistettu, niin laitoin sinne Bosch 1 986 AE0 045 osan.
        Tällä hävisi kaikki epämääräiset koodit BSD väylästä, mutta aina viikon pari jälkeen herjasi 2E98 Generator Komminikation.
        Ajattelin vian kumminkin olevan jännitteensäätimessä, että tuo uusi osa ei komminikoi DME:een kanssa
        Kysyin sitten Bemariosan kautta jänniitteen säädintä tähän Bosch180A laturiin ja sieltä tarjottiin Magneti Marellin osaa AMP0348.
        Tällä osalla Kommunikointi palasi laturiin, mutta myös BSD väylään taas tutut viat IBS,vesipumppu ja öljyntaso.

        Mitäs tohon nyt keksis?
        -e60 525 LCI - Honda X11

        ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎